Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Насправді, я збиралася написати статтю про наш приїзд до Ялти. але чому то думки постійно поверталися до гори Ай-Петрі. Я вирішила не противитися внутрішньому почуттю і поділюся сьогодні своїми враженнями і, звичайно, фотографіями Ай-Петрі.

Ранок починався як зазвичай, сніданок, душ і т.д. Ніяких планів на цей день ми не будували. Антон з Каміллою валялися на дивані і дивилися телевізор, а мене не покидало відчуття, що потрібно кудись йти або їхати. Оскільки ми не знали про Ялту практично нічого, я почитала в інтернеті про місцеві визначні пам'ятки. І мій вибір припав на гору Ай-Петрі. Антон був не в захваті від того, що потрібно знову кудись їхати, в цей день йому було лінь і він хотів просто сидіти вдома. Але я змусила переконала його зібратися. Єдине, що мене бентежило, у всіх відгуках, що я прочитала про Ай-Петрі, все настійно рекомендували брати з собою теплі речі, яких у нас за великим рахунком не було. Ми думали як бути, йти в магазин і купити що-небудь, або не морочитися. У підсумку взяли з собою по парі шкарпеток, запасні футболки і кофту доньці.

Не встигли ми вийти з дому, як раптом почався дощ, який з кожною хвилиною посилювався, поки не перетворився на справжню зливу. Ми тільки встигли заскочити під дах магазину, як на наших очах вулиці затопило водою, як в одній з дитячих пісеньок «... пішоходи по калюжах, а вода по асфальту рікою». Саме це ми і спостерігали. Здавалося, що навіть погода проти нашої поїздки і доведеться повернутися додому.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Але хвилин через двадцять дощ став стихати, а ми одягли свої дощовики і вирішили хоча б дійти до магазину, якщо вже вийшли на вулицю.

По дорозі, на центральній вулиці Ялти побачили жінку продає екскурсії і вирішили докладніше розпитати її про Ай-Петрі. Від неї ми дізналися, що екскурсії на гору відправляються о третій годині дня, для того, щоб видимість з гори була краще. Ми зраділи, бо на годиннику було всього годину дня. Це означало, що день ще не втрачений і все повинно вийти. Ніякої особливо теплого одягу нам не радили і це теж обнадіювало. Та й погода до цього моменту вже покращилася, небо роз'яснило. Ціна екскурсії за людину становила 700 рублів, включаючи квиток на фунікулер, але без їжі і вартості входу в заповідну зону. За часом екскурсія триває 5 годин з урахуванням дороги туди-назад до Ай-Петрі. Подякувавши, ми вирушили на автовокзал, резонно вирішивши, що самим дістатися до Ай-Петрі буде все ж дешевше. Та й часу буде більше, щоб не поспішаючи все оглянути. Взагалі, як я зрозуміла, до всіх визначних пам'яток Ялти і прилеглої місцевості можна добиратися на автобусах з цього вокзалу.

Невеликий лайфхак: якщо ви приїжджаєте в Ялту на автобусі, будучи на автовокзалі не поспішайте відразу його покинути. Так як з цього ж автовокзалу їздять всі приміські автобуси, які довезуть вас до всіх визначних пам'яток. Потрібно перейти на іншу сторону вокзалу, звідки йдуть приміські та там дізнатися, які автобуси вам знадобляться і скільки коштує квиток.

На автовокзалі з'ясувалося, що до Ай-Петрі йде автобус під номером 102, вартість проїзду 25 рублів. Ще до Ай-Петрі ходить автобус під номером 32.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи
Дорога займає близько 40 хвилин. Їхати потрібно до зупинки «Канатна дорога». Єдиний мінус поїздки на автобусі - він забитий людьми під зав'язку і не про якісь кондиціонерах не йде й мови. Саме з цієї причини ми пропустили один автобус, який вже був сповнений і дочекалися наступного, де зайняли сидячі місця. З дитиною це більш ніж актуально, судіть самі.

Поки їхали, через вікно автобуса мигцем побачили замок «Ластівчине гніздо» і ще красивий палац в східному стилі під назвою «Дюльбер». Забігаючи вперед скажу, що в Ластівчиному гнізді ми побували, а ось в палаці «Дюльбер», на жаль, немає.

Але ось, нарешті, і наша зупинка. Не встигли ми вийти, як на нас тут же обрушилися голосу таксистів пропонують відвезти на гору Ай-Петрі. Як на мене, то це не найвдаліший спосіб знайти клієнта. Не даючи людям навіть озирнутися і так нав'язливо пропонувати свої послуги, не викликає нічого крім, як бажання швидше звільнитися від них і піти. Що, власне кажучи, ми і зробили. Вхід і каса на канатну дорогу знаходиться прямо біля зупинки. Але це важко зрозуміти, так як їх закривають торговельні ряди з різними сувенірами. Правильний напрямок нам вказали ті самі таксисти 🙂 Квиток на фунікулер коштує 250 рублів з людини в одну сторону, в нашому випадку вгору. Дитячий квиток 100 рублів (до 7 років безкоштовно), так само в одну сторону. Хтось навпаки, наверх їде на таксі, а назад спускається на фунікулері або їде на фунікулері туди і назад.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Кабінки ходять досить часто і чекати доведеться не більше 5-10 хвилин.

Коли наша група вийшла на посадковий майданчик перед нами постала гора Ай-Петрі у всій своїй красі.
А де то далеко-далеко на її сірому тлі рухалася маленька кольорова точка, кабінка фунікулера, на якій ми мали вирушити на вершину цієї гори. Ну ось ми в кабінці, і піднімаємося все вище і вище.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

А внизу змінюють один одного різні види, то хвойний дерева, то виноградні плантації.

Все, ми на місці! Всі з полегшенням вивалилися з фунікулера і не встигнувши перевести дух, опинилися віч-на-віч з найвеличнішою панорамою, від якої захоплювало дух.

Насолодившись цим видом, вирішили піднятися ще вище, на скелі «Зубці». Для цього потрібно пройти через ринок, повз безліч кафешок, зазивали яких намагаються всіма способами заманити вас у всередину. Але ми стійко пройшли повз цих ваблять і дражливих ароматів, і видів, хоча слинки ой, як потекли 🙂

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Тому обов'язково потрібно бути в зручній спортивного взуття, яка як ніколи стала в нагоді нам у цей раз. А взагалі, там добре, наічістейшая гірське повітря, тиша, тільки складний підйом заважає насолодитися в повній мірі цим місцем.

Нарешті, ми на самій вершині. Види відкриваються приголомшливі, ми дійсно дуже високо, що навіть стає трохи страшно. Але це не заважає нам фотографувати і фотографуватися.

Туди, де видніються фігурки людей, ми і піднімалися. Скеля «Зубці»

Раптом Антон розсміявся і показав на дочку. У КамилКа волосся на голові стояли дибки, в прямому сенсі! У мене, втім, теж.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Не можу не написати про те, що ми їли і пили на Ай-Петрі. Кафе на якому ми зупинили свій вибір належить татарам, як втім, і всі на території Ай-Петрі, наскільки ми зрозуміли. Таксисти, торговці на базарчику, кафешки - всюди татари. Вже не знаю чому цим займаються виключно вони. Природно, в меню були тільки східні страви. Замовили ми шашлик, шурпу і плов.

Здавалося б, що тут такого, в будь-якому місті Росії, в будь-кафешці можна зустріти такий же набір. Але! Тут страви були правильно приготовлені, так як повинно. Я давно мріяла про шашлик з яловичини з тануть у роті шматочками жиру, який я їла тільки в Ташкенті. Хто пробував, мене зрозуміє 😉 І нарешті, моя мрія збулася! Цей шашлик був саме таким, ммм, пальчики оближеш.

Ось, згадала і слинки потекли 🙂 Гаряча шурпа, плов, коржик, зелений чай в піалах - це саме те що нам було потрібно, щоб зігрітися і відпочити. До речі, поки готували наше замовлення, для нас провели безкоштовну дегустацію домашніх вин і чачі приватного виробництва. Ми, звичайно, не гурмани, в винах, відверто кажучи, особливо не розбираємося. Нам сподобалося червоне десертне вино «Чорний Командир». Вартість однієї пляшки була 500 рублів, але гарненько поторгувавшись ми купили 1, 5 літра вина за 350 рублів. Хоча, нас швидше за все, все одно трохи надули, хто знає 🙂 І ще один цікавий момент, нас так порадував хороший сервіс і ввічливе обслуговування, що ми були приємно здивовані. Але все стало на свої місця, коли принесли рахунок. Увага: в загальну суму рахунку були включені 10% за обслуговування, будьте до цього готові. Проте, ми із задоволенням пили це вино, їли смачні страви і на нас зійшло умиротворення 🙂 Так приємно було сидіти напівлежати на подушках і пити чай, вино.
Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи
Ще довго не хотілося йти, але вже вечоріло і пора було збиратися. Коли ми вийшли, Антон запропонував сходити ще на нижню оглядовий майданчик, куди ми і попрямували. Види з цієї площадки не менш вражаючі.

Ми ніяк не могли піти, все фотографували, дивилися, знову фотографували.

В якийсь момент ми помітили, що залишилися одні на цьому майданчику. Мабуть всі пішли на останній фунікулер, який з верхньої станції йде о 18.00 Нас це тільки порадувало, навколо нікого, тиша, простір і запаморочлива висота.

Гора ай-петрі - одне з кращих пригод у криму - жити подорожуючи

Але все колись закінчується, нам довелося попрощатися з Ай-Петрі і спускатися вниз. Для цього ми скористалися послугами таксистів і за 400 рублів, за двох, нас привезли до самого дому.

Треба сказати, що дорога вниз йде по серпантину і вона дуже вузька. Перш ніж їхати, ми спеціально домовились з водієм, що він зупинить біля озера і водоспаду Учан-Су. У озера ми побували, навіть набрали неподалік від нього джерельної води.

А ось на водоспад вирішили не їхати. Так як наш водій пояснив нам, що в цю пору року водоспад практично пересихає. Самий пік сили і краси водоспад набирає навесні, в період танення снігу, і восени, в період дощів.
Про себе я подумала, що це буде хорошим приводом, щоб ще раз побувати на горі Ай-Петрі. Дуже вже це місце запало мені в серце.

Інші статті про нашу подорож по Криму:

Сервіси якими ми користуємося в своїх самостійних подорожах: