Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

Велика частина дороги пролягала через Казахстан. Це нескінченні пустельні степи ... Митницю проходили вночі. Російський прикордонний пункт подолали без складнощів. А ось, щоб не додивлятися речі на Казахської кордоні, водії запропонували скинутися на хабар митникам по 100 рублів з людини. Ось таке хабарництво на державному кордоні! Або все ж нас обклали даниною водії? Те, що в Казахстані всюди процвітають побори, ми переконалися в подальшому. Періодично автобус по дорозі зупиняли співробітники «правоохоронних органів» Казахстану, водії віддавали їм по 500 тенге, і ми їхали далі. Та ж церемонія була і на зворотному шляху. Чим відрізнялася дорога туди і назад, так це санітарними зупинками. По дорозі до Киргизії, а їхали ми через митний пункт Веселоярск, Семипалатинськ, Талди-Курган, Алма-Ату, майже всі зупинки для туалету були в чистому полі (тобто степу). По початку, це було дико, до кінця дороги звикли.
Автобус прибув до Бішкека на західний автовокзал об 11 годині, запізнившись на 4 години.
Погулявши по Бішкеку 3 години, подивилися місто.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

А тепер опишемо наш шлях назад.
Зворотна дорога пролягала через Балхаш, Караганду, Павлодар. В принципі той же степ, ті ж, м'яко кажучи, не дуже хорошої якості дороги. Але ось зупинки були виключно в місцях «обладнаних» туалетів. Підходити до яких, і тим більше, заходити в них було просто неможливо. Але іншого варіанту немає! Периметр туалету оточений парканом, навколо таблички, що попереджають про штрафи за справляння потреби поза WC. Доводилося терпіти, в надії, що наступна зупинка буде менш неприємної. Практично у всіх кафе не було мила. Але, вже навчені дорогою «туди» мило у нас було з собою.

Нас радісним вигуком зустрічає Аїда - господиня готелю. Веде нас в наш номер, розташований на 2-му поверсі 2-го корпусу. У номері вітальня, спальня, душова кімната з санвузлом, досить великий балкон. У гостьовій диван з кріслами, телевізор і холодильник. Все, що потрібно для комфортного проживання. Вартість проживання в люксі 20 $ c людини без харчування.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

Двері номера виходили на простору терасу, де стояли столики з кріслами. У пансіонаті два двоповерхові корпуси.
У всіх номерах є: санвузол, душ з гарячою і холодною артезіанською водою, холодильник, супутникове TV 30 каналів, безкоштовний (Wi-Fi). До послуг відпочиваючих - кафе (європейська і національна кухня), бар, дитячий майданчик, настільний теніс, а так же річна критий майданчик, де можна приготувати шашлик і страви на вогнищі і зручні тапчани, де можна приємно провести вечір. Wi-Fi інтернет. Двір для паркування, вміщує до 12 машин. Стоянка безкоштовно.

У другому корпусі нам довелося ночувати останню ніч в кімнаті люб'язно безкоштовно наданого нам господарями, так як їхали ми на день пізніше, ніж бронювали. І господарі жартували над нами, що ми стали справжніми які кочують киргизами, переїжджаючи з місця на місце.
Між корпусами двір готелю з невеликими клумбами і дитячим майданчиком з пісочницею та гойдалками. Також на території їдальня і літня веранда з декількома чайханами. Тут було дуже затишно, як снідати, так і вечеряти, а також просто поїсти кавун.
До послуг гостей пральні послуги, де за 100 сом виперуть ваші речі.

їжа
Приймати їжу можна було в їдальні готелю, ніж ми кілька разів скористалися. Тут готували як традиційні киргизькі страви (куурдак, бешбармак, лагман, манти), так і різні каші на сніданок, рибу, випічку.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

Шашликів в меню не було, але під час нашого перебування господарі влаштували шашликовий вечір. За попереднім замовленням можна було замовити баранячий або яловичий шашлик, по 200 сомів за порцію. Азамат, господар готелю їх ввечері нам приготував. Ми замовили, природно, баранячі шашлики, як традиційно киргизькі.

Снідали в основному в номері. Холодильник у нас був. Продукти купували або на ринку розташованому недалеко від нашого готелю, де крім численних і дешевих фруктів можна було купити фермерські м'ясні та рибні страви, сир, незмінні тандирні коржі, самсу, всілякі солодощі, або в численних магазинчиках. Окріп для чаю та кави завжди можна було взяти в їдальні. Обідали майже завжди поза готелем: або в міських кафе, або на пляжі. Але їжу, незважаючи на те, що в пляжних торговців не бракує, купували тільки в магазинах

Чим зайнятися на Іссик-Кулі, питання не стоїть. По-перше - це саме озеро і численні пляжі. Перший день нашого перебування в Чолпон-Аті йшов безперервний дощ, в зв'язку з цим великого вибору часу не було.
Швидко виявивши спуск до озера в 200 метрах від Маската за біологічною станцією, ми насамперед пішли скупатися в озері під проливним дощем. Це були непередавані відчуття. Ми одні купалися в озері.
Потім вирішили піти в музей Рух Ордо. Рух Ордо є культурним центром, що пропагує єдність бога в усіх його проявах і рівність всього живого перед творцем.
На території комплексу побудовано 5 каплиць на честь 4 основних релігійних конфесій: християнство, мусульманство, буддизм, іудаїзм,
Також на території комплексу розташований меморіальний будинок Чингиза Айтматова і скульптури, присвячені його творів, два виставкових зали з етнічними символами кочових народів, фото галереєю, портретним залом і концертним залом, сцена якого закінчується відкритим видом на Іссик-Куль. Куди на концерт в кінці екскурсії ми також випадково потрапили, навіть довелося сфотографуватися з дівчатами-артистками. Також на території музейного комплексу присутні пам'ятники мислителям, філософам, політичним і громадським діячам.

Вода в Іссик-Кулі по відчуттях мало відрізняється від морської. Незважаючи, що озеро гірське, і буває досить прохолодним, під час нашого відпочинку температура води була 23-24О. Ми вважали за краще пляж біля санаторію «Блакитний Іссик-Куль» в Чолпон-Аті і пляж в Бостері. На цих пляжах маса всіляких розваг: аероплан, «банан» і надувний диван, польоти на парашутах за катером, вітрильники і т.д. У Бостері на пляжі аквапарк з чотирма видами гірок, колесо огляду, американські гірки.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

На американських гірках кататися не ризикнули, якось не дуже хотілося такого екстриму, вистачило емоцій від попереднього досвіду підкорення американських гірок в Новосибірську і в Кемерово. А ось помилуватися видом з 70-ти метрової висоти колеса огляду шанс не упустили.

Просочившись запахами Мертвого озера поїхали далі.
Наступним об'єктом нашої екскурсії був каньйон «Казка». Більшою мірою, саме завдяки «Казці» ми і поїхали на цю екскурсію. Побачивши фотографії цього каньйону раніше в Інтернеті, дуже захотілося там побувати. Навіть тут з недавнього часу беруть плату за вхід - 50 сомів. Наші очікування виправдалися повністю. Хитромудрі, різні за структурою і образу гори каньйону вражають.

Надихнувшись цим дивним створінням природи, пофотографуватися біля природних кам'яних скульптур поїхали в ущелині Барскаун милуватися водоспадами. Види природи зі схилу гори неймовірно красиві. Першим був водоспад «сльози барса», що дав назву ущелині. Послухавши легенди, сфотографувавшись і попивши води з водоспаду, пішли до іншого водоспаду під назвою «Чаша Манаса» Підніматися довелося ще вище.

Але тут ми здійснили ще одну намічене раніше справа - спілкування з беркутами. Фото з беркутами пропонують у багатьох місця Іссик-Кульська узбережжя. У Бостері на пляжі біля колеса огляду навіть пропонували за 20 сомів, але там нам в основному траплялися молоді пташенята. Тут же птиці були потужні і солідні. З нас попросили 100 сомів з людини, але в таких місцях прийнято торгуватися. У підсумку ми заплатили 100 сомів за двох.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

Фотографувати 12-річну дитину з такими великими птахами не наважився. Здійснили її бажання пізніше в Бостері за 50 сомів. Але сфотографували навіть з двома беркутами відразу.

Далі наш шлях лежав через місто Каракол, де ми вдяглися віддати почесті великому російському мандрівникові Миколі Михайловичу Пріжевальскому, побувавши на його могилі і музеї. Але так як вибилися з тимчасового графіка через затримки в попередніх пунктах екскурсії, музей працює тільки до 17 годин, побувати там не вдалося. У Какраколе ми відвідали тільки Свято-Троїцьку церкву. Ця церква зроблена без єдиного цвяха в 1895 році. Уже настав вечір, в кінці екскурсії останнім її пунктом нас чекали гарячі джерела. Джерело обладнаний трьома басейнами. У першому басейні температура води близько 40 градусів, у другому трохи тепліше, третій басейн найгарячіший. Найприємнішим був другий басейн. Занурившись в третій джерело, довго купатися в ньому не змогли. Погода в цей день була досить прохолодна, близько 15 градусів. Джерела не тільки зігріли нас в прхладную погоду, але і помітно зарядили енергією і додали сил.

Після того, як розвезли наших попутників, в готель повернулися пів на дванадцяту ночі. Незважаючи на те, що поїхали ми рано вранці і повернулися досить пізно, екскурсія зовсім здалася нам стомлюючої.

На наступний день у нас була запланована прогулянка по Іссик-Кулю на катері з купанням на глибині 200 метрів. На катер сідали на пристані за біостанцією в 3-хвилинах ходьби від нашого готелю. Катер відходить 3 рази в день - в 11-00, 13-00 і 15-00. Ми забронювали на 11 годину, заплативши по 300 сомів з людини. Під час поїздки нам розповідали про озеро. Пропливши близько півгодини близько 10 км від берега, зупинилися для купання. Бажаючим було запропоновано рятувальні жилети. Найвідважніші пішли купатися без жилетів. А дехто і стрибав у воду з верхньої палуби.
Здивувало, що вода далеко від берега виявилася тепліше, ніж біля берега. На купання дали 30 хвилин. На що, з великим задоволенням, ми і витратили цей час. Вода вразила своєю прозорістю. Не дарма Іссик-Куль займає по прозорості третє місце в світі.

Іссик-Куль - відмінне місце відпочинку

Ще один полонить об'єкт Киргизстану - це Тянь-Шаньской хребет. Не будучи альпіністами, піднятися в гори дуже хотілося. Види гір з льодовиками, шапками снігу, що оточують Іссик-Куль шикарні. Проте похід до вершин з льодовиками, тим більше з дитиною, представлявся скрутним. Вирішили обмежитися сходженням на гори, прилеглі до нашого готелю. У похід вийшли вже після обіду. Наш шлях пролягав через територію з петрогліфами, що охороняються ЮНЕСКО. Ця територія не належить до музею петрогліфів, розташованого в центрі Чолпон-Ати, а знаходиться біля мікрорайону ПМК за злітною смугою колишнього аеродрому. Час в дорозі до петрогліфів від нашого готелю близько години. Азамат, господар нашого готелю, підказав як туди краще дійти. По дорозі нам зустрілися спортсмени з Сибіру, ​​що знаходяться на зборах в Чолпон-Аті. Вони запропонували нам разом сфотографуватися

Погулявши між валунами з древніми малюнками, пішли далі. До гір було «рукою подати». Дорога вела через дивовижної краси ущелині, з протікає по ньому мальовничій гірською річкою. Нечисленні будиночки місцевих жителів в горах виглядали, немов з картинки. За одним з парканів до нас підійшла «привітатися» дуже красива конячка. Вже починало сутеніти. Тим не менш, ми не відмовилися від своєї ідеї сходження в гору. Вид з гори відкрився дивовижний: внизу, як на долоні, Іссик-Куль, тіні від заходу, хребти гір з гірськими річками внизу. Але темрява загрозливо наступала. Спускати довелося вже в темряві. Насилу знайшли перехід через річку і дорогу через долину з петрогліфами. Додому повернулися о 12 годині ночі.

покупки
Під час нашого перебування в Киргизстані ми двічі потрапили на ремісничу ярмарок в рамках міжнародного фестивалю «Оймо». У перший день нашого перебування - в Бішкеку і пізніше в Чолпон-Аті. З всілякого, представленого тут товару, ми купили національні суконні тапки по 250 сомів і оригінальні керамічні магнітики на подарунки. На знаменитий ринок Дордой вирішили не їздити, так як покупки не були метою нашої поїздки. Але в Бостері у вихідні дні проводиться досить великий ярмарок. Звичайно, це звичайний речовий ринок з відповідним асортиментом. Все ж побувавши на цьому ярмарку, не втрималися і придбали дещо з дитячого одягу, чоловічі футболки-поло по 400-500 сомів, досить хорошої якості, завжди потрібні, як жіночі, так і чоловічі шкарпетки по 20-25 сомів за пару. На ринку біля району ПМК також можна купити оригінальні національні товари. Ми купили кілька пар визнаних гольфів з верблюжої вовни, які дуже знадобляться нашій холодної сибірської взимку, набір піал, шкіряні шкатулки у вигляді юрт і ще ряд сувенірів на подарунки. Дуже багато їли фруктів. Кавуни коштували від 5 сомів за кілограм, абрикоси можна взяти за 100 сомів відро, а ось черешня коштувала також як у нас - 250 сомів за кілограм. Додому з Киргизстану привезли кілька видів дуже смачного меду, який купили за 300 - 400 сомів за пів літрову баночку.

Іссик-Куль - відмінне місце для відпочинку