Як я з'ясовувала, де ж на чорному морі купатися добре частина четверта - анапа щоденники - на

Все, що я знала про Анапі, це:
Анапа розділена на 2 половини. На одній гальковий пляж, на другий - піщаний. Ні в якому разі не можна потрапити на галькову частина;
В Анапі дрібне море, по коліно. (Ну це взагалі фігня, люди люблять перебільшувати). Ага ...
_______________
Готель в Анапі ми шукали вже в Геленджику, а не вдома. Ну як - "ми"? Шукав його чоловік, тому що я вже не в змозі цим була займатися, після пошуків житла в Геленджику і Адлері (куди ми в результаті і не поїхали через затоплення). Мою теорію про гальку чоловік знав і обраний готель я бачила один раз, коли дивилася фото на вигляд з номера на морі. Загалом, ніщо не віщувало ....
Приїхали в Анапу після Кабардинки вже до вечора. Виявилося, що в пансіонаті не приймають картки і нас відправили в найближчий (хвилинах в 15-20) банкомат. Так з'ясувалося відразу кілька речей - ми живемо на так званому Високому березі Анапи. Ми живемо на самій околиці Анапи, ну і поряд з нами одна з визначних пам'яток міста, по якій ми якраз і йшли в пошуках банкомату - Горіховий гай. Горіхів там, не сказати, щоб море, але троянд ... просто океан.
До речі, Анапа - по істині рожеве місто. До цього рожевим містом для мене був Київ, але Анапа однозначно його переплюнула. Троянди тут по всюди - в клумбах, алеях, уздовж доріг, в приватному секторі перед будинками. Це дуже гарно!
_______________

Місто. Анапа мені сподобалася. Вона порівнянна із середнім обласним або районним містом. Це не камерний Геленджик, що складається на 80% з приватного сектора. В Анапі швидше приватного сектора найменше. Багато багатоповерхівок, дуже багато новобудов, а пісочна частина пляжу Анапи - один суцільний санаторій / дитячий табір. Що виділилося - місто дуже зелене, доглянутий, південний такої. На вулицях цвіте акація і абрикоси, навесні мабуть багато ірисів, зараз троянди. Досить довгий по протяжності і пробки ... пробки ... пробки ...

Громадський транспорт. Разок з піщаного пляжу довелося повертатися на маршрутці. Про манеру водіння навіть писати не хочу ... жах ... Примітно інше - маршрутів не так багато, їздять вони по дуже довгим маршрутами, і все одно туди, куди треба, не довозять. Доводиться довго йти пішки.

Набережна. В Анапі унікальна двоярусне набережна. Насправді - дуже зручна задумка. Якщо хочеш спокійно прогулятися, помилуватися морем, посидіти в тіні на лавочці - будь ласка, тобі на верхній ярус. Якщо тобі потрібен пляж, сувеніри, кафешки - спускайся вниз і отримуй сервіс по повній. Дуже зручно і красиво це зроблено, особливо з огляду на величезну кількість пансіонатів і санаторіїв, в яких відпочивають немолоді вже люди. Виходить, що молодь розважається внизу, пенсіонери - на верху і ніхто нікому не заважає.

Розваги. Подивившись на екскурсійні маршрути, які пропонують для відпочиваючих в Анапі, нас спіткало розчарування. Це або вечірній Геленджик, знову ж Геленджицький Олімп з канатною дорогою, або Кабардинка, Пшадские водоспади, або напрямок в сторону Тамані - бруду, Атамань і якісь черкеські розваги. Тобто в самій Анапі і по близькості нічого немає. А їхати розважатися в Геленджик і те, що поруч з ним .... Ось, наприклад, тур на Пшадские водоспади з Геленджика - 8 годин, з Анапи туди ж - 13-14 годин, плюс це ще й дорожче на кілька сотень рублів. На мій погляд, якщо хочеш щось краще вивчити, то і жити треба в тій місцевості, а не витрачати на це дорогоцінний для відпустки час. Загалом, по розвагах - це пляжні (дуже круті, до речі, речі в Анапі), плюс парки розваг, яких багато.

Горгиппия. Це місто - музей під відкритим небом. На місці Горгиппии зараз знаходиться Анапа. Трохи історії. Десь в VII ст. до н.е. деякі грецькі маргінали, які не бажають миритися з місцевою грецької владою, стали валити з країни в пошуках нового щастя. Так як від Греції до Анапи прям блізёхонько (2 ліктя по карті), то тут вони і вирішили кинути якір. 2 століття жили не зрозумій як, ворогували, поки не прийшов на ті землі Горгіппія (родич правителя Боспорського царства). Помирив ворогуючих, навчив як правильно будувати міста, налагодив торгівлю і місцеві жителі були такі щасливі сталися з ними позитивними змінами, що назвали своє місто Горгіппія, а за одне і увійшли до складу Боспорського царства. Далі були кілька століть щасливою і безбідного життя, поки вже в III в. н.е. не стали по цих землях бігати натовпу військ варварів і готовий. В результаті сталася пожежа, який повністю і знищив місто. Так закінчилося царство греків на анапской землі, а з ним і закінчилася епоха античності.
Загалом, досить цікавий музей, все красиво. Разок сходити можна.

Пляж. Якщо ви не самогубці, то навіть не намагайтеся відпочивати на галькової стороні. Галькою це назвати можна з натяжкою. Там камені, валуни, все обсипається, пляжі малооборудованни, входи в воду не розчищені від величезних ськользськой каменів. Зате, улюблена розвага місцевих жителів - це влаштування шашликів і в цілому пікніків на цих ось каменях. Мангал, в принципі, не потрібен. А ще тут дуже гарний захід.
З правого боку Анапи розтягнулася піщана коса аж до самої Тамані. Що тут сказати? Можна зупинитися прямо на центральному пляжі, де багато народу і пісок утрамбований, а можна пройти далі і знайти собі містечко в більш пейзажному місці, де і пісочок попишнее і народу поменше. В один із днів, в пошуках гарного піщаного пляжу ми зі свого Високого берега пройшли майже 10 км.

Вітязево. В один із днів ми вирішили з'їздити на піщані пляжі Витязево. Вітязево - це черговий курортне селище на березі Чорного моря. Мабуть в Витязево живуть нащадки тих греків, інакше чим пояснити повсюдне написання назв на вивісках в грецькому стилі, будинків з псевдогрецька прикрасами та іншої нісенітниці? Виглядає це все, не сказати, щоб стильно, але цілком собі забавно.
Так як ми були на машині, то поїхали далі, поки не вперлися в КПП з козаками і вівчаркою. Вони нам запропонували за проїзд заплатити 100р на "санітарну очистку", видали папірець зі штампиком дати і дозволили до закінчення доби їздити по цьому папірці скільки завгодно раз.
Піщані бархани Витязево просто викликають захоплення! Там помірно чисто, помірно тихо і помірно порожньо. Море на відміну від Анапи - нормальне і глибоке, так що я наплаватися собі на втіху. Шкода, що було холодно і похмуро - це кілька затьмарювало відпочинок.
Не дивлячись на пляжі, я навіть не знаю, кому б порадила відпочинок тут? В принципі, якщо їхати декількома машинами, та з дітьми, та з мангалом, то прекрасний тюленів-вино-шашлична відпочинок саме в Витязево вам забезпечений, можна навіть з наметами, як і робили там деякі.

_______________
Закінчуючи пост про Анапі і підбиваючи підсумок, складно якось висловити всі почуття. Для одних Анапа - ідеальний для відпочинку місто, для інших - не підходить ні по яких пунктах. Для себе ж я визначила, що я б повернулася в Анапу, якби відпочивала в санаторії з лікуванням і власним піщаним пляжем, а ще басейном і шведським столом. Їхати в Анапу дикуном не бачу для себе жодного сенсу - море там дивне, а в усі решту часу робити абсолютно нема чого. Якщо ж це все поєднати з усілякими процедурами, масажами та іншими кисневими коктейлями, та ще й з великою багатою територією санаторію, та з басейном, то час можна і в Анапі провести досить продуктивно.

А наступний пост буде про Абрау-Дюрсо, Фанагорії, Шато -Тамань і перспективі на ринку для російських вин зокрема.

море то якраз відмінне. Тільки дуже дрібне. йдеш-йдеш а тобі все по щиколотку. я люблю відразу з головою. Чи не. справа в іншому. Мали необережність з друзями поїхати. І не розрахували різницю в їх і нашому способі життя. Ми любимо по екскурсіях походити, рано спати лягаємо, тому що інакше проспиш все цікаве, а вони люди нічні - дискотеки, тусовки на пляжі, випивка до поросячого вереску. Ми, звичайно, теж не записні непитущі, але не напиваємося до стану - поповзом в номер.
треба було брати 2 номери по 2 людини, а немає - взяли один на чотирьох. і відповідно були сутички. Та ще один чоловіка так хропів, що нам часом вночі доводилося на вулиці спати в альтанці.
Чи не. зрозуміли ми, що нам краще всього удвох. Один під одного ми завжди підлаштуємося. Та й інтереси збігаються - вранці гуляти, дивитися. Увечері - плавати.

даааа. дрібне море - це щось.

і ось на рахунок друзів.
рідко коли бувають на стільки схожі за інтересами друзі, щоб дійсно було легко і весело. Тому мені легше вдвох з чоловіком всюди бувати - так найбільше встигаєш, хоча, звичайно, бувають і ситуації, що ось прям думаєш - сюди б нашу компанію.
Напевно треба мета відразу обговорювати і план відпочинку. Хоча. і тут накладки бувають Я ось сестру свою дуже люблю, але коли ми разом кудись плануємо сім'ями їхати. більшу частину часу мене охоплює одне почуття - бажання вбити Все робиться оооооочень повільно і скрупульозно. Завжди запізнюємося.
Ось я все думаю - кликати її восени в Карелію, або вже по-старому - в двоем?

та ось відразу не обговорили, все якось швидко вийшло. Увечері вирішили їдемо, вранці помчали за квитками

Як і в минулих частинах, все по пунктах! А в самому місті є що подивитися або зовсім нічого не сподобалося? Кафе, вулички?

в той момент цвіла водорість-огидно видовище, фу. оооо. я бачила фото. треба дуууже любити море, щоб купатися в цих водрослі

Дорожнеча всього, ще більше ціни, ніж деінде ну, ось цього моменту я не помітила Не знаю, які ціни в Ростові, але на мене - такі ж ціни як і у нас. Хотілося б, щоб було дешевше, але на море саме дешево я бачила тільки в Одесі

ля мене відпочинок повинен бути морем, оточеним горами, а там пил, транспорт, ось по-цьому я і думаю, що найоптимальніший відпочинок в Анапі - саме в санаторії, зі своїм парком, пляжем і іншими лікувальними процедурами

А то зараз почнеться.
я думаю, що не почнеться, тому як для кожного відпочинок свій і просто завжди цікаво почути чиюсь думку про одне й те ж місці

найоптимальніший відпочинок в Анапі - саме в санаторії, зі своїм парком, пляжем і іншими лікувальними процедурами Це найоптимальніший варіант.Но ми завжди їдемо "дикунами" .Почітав твій пост про Геленджику, надивившись фото, ми з чоловіком вирішили знову туди поїхати, тому що ти показала такий Геленджик, якого ми торік не віделі.Ми до цих місць за 4 дні відпочинку просто не дошлі.Ти права, кожному свій відпочинок, але моя думка така, і в Анапу я більше ні-ні.