Як я закохалася в Балаклаву

Це не було заплановано. Все сталося несподівано і дуже швидко. І я ні про що не шкодую ... Але повернемося до початку.

Це необхідно для мого здоров'я, ослабленого дуже сучасне захворювання - «синдром хронічної втоми». Ніхто не знає, що це таке, але життя воно отруює неабияк.

Євпаторія - красивий древнє місто з цікавою історією, лікувальними грязями і мінеральними джерелами. Рівнина, клімат степовий, сухий, помірний. Ціни набагато менше, ніж на півдні, і не так жарко.

Як не крути, це був для мене найоптимальніший варіант відновлення сил, щоб вижити в мегаполісі протягом наступного року. Я передчувала радість від можливості дихати ароматним степовим повітрям, купатися в морі, засмагати на піщаному пляжі, гуляти по вечірній набережній, повної розваг.

У санаторію два корпуси, і обидва розташовані в центрі міста, свій обладнаний пляж, їдальня, лікування. Оплата вибіркова, можливо тільки проживання. Все було готове до від'їзду: чемодан зібраний, відпустку оформлений.

І тут раптом дзвонить подруга дитинства, з якою ми недавно знайшлися. Вона живе в Севастополі, одружена з моряком. Подруга починає дуже наполегливо запрошувати в гості. Причому їй треба, щоб я приїхала саме в найближчі дні, поки чоловік в плаванні.

Я пояснюю, що не можу, але обіцяю подумати. Відкидаю цю думку і раптом увечері перед самим від'їздом все ж вирішую погодитися і заїхати на три дні. Вже дуже хотілося погуляти день-два по Севастополю, без всяких групових екскурсій.

І ще була мрія - цілий день провести в Херсонесі. Планую заново, переношу приїзд до Євпаторії, вилітаю. Добиратися дуже зручно. З аеропорту йде прямий автобус-експрес до Севастополя.

На вокзалі мене зустріла подруга. На рейсовому катері, які там ходять як у нас трамваї, ми перепливли на інший бік бухти і пересіли на маршрутку до будинку. Трохи відпочивши, вирушили в подорож.

Гуляли по Історичному бульвару і набережної, насолоджуючись красою і гостинністю Севастополя. На наступний день подруга запропонувала з'їздити в Балаклаву. Я не знала, що це таке. Мені було все одно. Херсонес планувався через день. І ми поїхали.

Добралися на міському транспорті з однією пересадкою. Від центру Севастополя до Балаклави їхати приблизно хвилин 20-30. Прибули на площу 1 Травня в центр містечка. Звідси відразу пішли гуляти по набережній, засіяної човниками, катерами та яхтами.

Мене вразив своєю красою ландшафт цієї гористій місцевості, переміжної з долинами. Треба сказати, що я вже давно хотіла змінити на час степову рівнину Євпаторії на гірські пейзажі. Але все якось не складалося.

Моє море - це обриви скель з маленькими і небагатолюдними пляжами, ялівцеві зарості і гірські стежки. Ще дуже люблю рибу і всі морепродукти. Люблю різьблені і химерні берега морських бухт, старовинні фортеці з їх руїнами.

Для повноти життя мені потрібен православний храм з богослужіннями. Тим більше, що був час апостольського посту. І раптом, як за помахом чарівної палички, все це я отримую одночасно в місці, яке називається Балаклавою.

Древнє рибальське поселення, унікальна за своєю формою і красі бухта, руїни і вежі середньовічної фортеці Чембало, діючий храм 12 Апостолів, гори, покриті змішаним лісом і ялівцевими гаями.

Мені запропонували подивитися кімнату недалеко від центральної площі за ціною 500 рублів на добу. Треба було трохи піднятися в гору і пройти по вулиці Кірова. З гори спустився син господині і проводив нас прямо до будинку.

За кілька кроків я побачила православний храм з дзвіницею. У дворі ми були зустрінуті приємною жінкою трохи за сорок. Вона показала кімнату в кінці двору з окремим входом, туалетом, душем, необхідними меблями і навіть своїм маленьким відгородженим куточком у дворі.

На вулиці стояли стіл, стільці, крісла, електроплитка і кухонне начиння. Все було мініатюрно і дуже мило. Те, що потрібно для однієї людини, тобто для мене. Можна було підключитися до інтернету. Ми прийшли в захват від виду на набережну, який відкривався з дворика.

Кругом були насаджені квіти, чагарники, дерева і грядки. Ріс навіть бамбук. Мені так сподобалося, що не хотілося їхати. Домовилися, що я подумаю і можливо приїду на кілька днів оглянути околиці.

Що було далі? Я вирішила залишитися на тиждень в Балаклаві. Здала квиток до Євпаторії, але ніяк не могла додзвонитися до санаторію, щоб перенести терміни. Через день я поїхала від подруги до гостинної балаклавській господині і залишилася там спочатку на тиждень, а потім ... ще і ще.

Всього я пробула в Балаклаві півтора місяці. Так що поїздку в Євпаторію довелося на цей раз скасувати. І анітрохи про це не шкодую. Кожен день я ходила по гірських стежках на пляж.

Мій піший маршрут пролягав через ялівцеві гаї, де мені дуже подобалося проводити полуденний час. Я брала з собою планшет, читала і писала в тіні кущів.

У Балаклаві пляжів кілька, і всі вони дуже різні. Є два міських - на набережній. Є - в горах, до яких можна дійти пішки або дістатися на човні або катері. Можна забратися далі і поплисти на мис Фіолент.

Я облазила все найближчі височини, руїни і вежі фортеці. Побувала в Інкермані і Херсонесі. Коли мені хотілося трохи цивілізації, я сідала в автобус і їхала в Севастополь. Там відвідувала музеї, святкові і пам'ятні вечори.

Була на параді і салют в День Військово-Морського флоту. З паломницької службою м.Севастополя «Купель» з'їздила в гірський монастир Косьми і Даміана з його цілющим джерелом, Партеніт, Алушту, парк Айвазовського.

За час перебування в Балаклаві я досхочу наїлася смачної свіжої морської риби, ікри і всього, що дає людині море. Вийшов здоровий, спортивний і насичений враженнями відпочинок. А любов до Балаклави залишиться в моєму серці назавжди!

Як я закохалася в Балаклаву

До Криму, а точніше в Севастополь, я з'їздив просто отпадно. Єдине, прикордонники трохи пошарпали нервів і все.

Був я там всього один раз але враження які залишилися) Раніше як то навіть і не замислювався, що є у нас є такі красиві місця як Балаклава!