Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Ладозьке шхери - це непередаване по своїй красі місце на півночі Ладозького озера. Всього три години на електричці від Санкт-Петерурга і ми опиняємося майже у північного кордону Ленінградської області. Станція Ковальське. Сюди приїжджають численні групи туристів, а далі розійдуться хто куди. Але більшість тримають шлях, звичайно ж, в бік Ладоги. Ось і ми ловимо місцевого таксиста-приватника (вони підлаштовують свою роботу під прибувають з міста електрички) і хвилин за 20 добираємося до селища Березово. Розташований він на березі затоки Лехмалахті.

Взяти човен напрокат можна на базі відпочинку Лісі (зараз вона, може, називається якось інакше, але місцеві рибалки і таксисти прекрасно орієнтуються в традиційних назвах). Це старий дерев'яний будиночок з досить пристойною дворової територією. Особисту машину можна залишити у дворі (парковка платна, подобово). На березі пришвартовані численні човни. Так історично склалося, що ми подорожуємо на веслових човнах, це більш спортивно і, я б навіть сказала, романтично, по-студентському. Але при бажанні можна взяти нарокат і катер, і байдарку.

Познайомилися з Ладозьке шхери ми років 5 назад. Вперше показав нам ці місця і базу Павло. Він головний організатор наших походів. Вперше відкрив ці місця для себе ще в дитинстві. А тепер пристрасті до них і нас, своїх колег. І ось вже на протязі п'яти років не було такого літа, щоб ми не вирвалися в ці місця. Щороку склад наших експедицій змінюється. Чисельність також коливається від трьох до п'ятнадцяти чоловік. Змінюється і маршрут, по якому ми ходимо. Кожен раз вибираємо нові острови для ночівель і відкриваємо для себе щось нове.

Цього року нас було п'ятеро. З огляду на великий обсяг спорядження (намети, спальники, провізія), вирішили взяти напрокат два човни. Це робило нас більше маневреними і збільшувало швидкість переміщення. На весь похід виділили 4 дня. Але з огляду на пізній відплиття в перший день і ранній від'їзд в четвертий - сумарно вийшло швидше три дні.

Якщо раніше ми допливали лише до найближчих островів, то метою цієї подорожі став вихід у відкритий Ладогу і прохід навколо великого острова Кільпола. Ночівлі на островах за маршрутом.

Першу зупинку-привал робимо на невеликому острові Ахвінсарі. Прив'язавши човна, висаджуємося на кам'янистий берег.

В очі відразу ж впадає помаранчева розсип лисичок. Не вважаю себе досвідченим грибником, але пройти повз їстівних грибів мені вдається насилу. Тому все лисички були ретельно зібрані. Їх подальша доля була дуже туманна. Хотілося довезтті їх до будинку. Але для цього їм необхідно було пережити чотириденний подорож по шахраям. Команда запевнила мене, що лисички легко переживуть етіт дні в суворих спартанських умовах. Тому я прийняла рішення упакувати гриби в пакет з газети і при кожній нагоді провітрювати. Забігаючи вперед скажу, лисички в цілості й схоронності дісталися до міста.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

За другий день пройдено близько 10 км. На карті маршрут другого дня відзначений фіолетовим кольором.

Реально оцінивши свої сили, розуміємо, що зайти в бухту кочерги не встигнемо, занадто багато треба буде пройти в цей день. Тому залишаємо кочергу до наступного разу, але вирішуємо обігнути численні прилеглі острови, щоб зрозуміти, що являють собою північно-східні околиці острова Кільпола.

Природа тут дійсно помітно відрізняється від звичних нам островів в бухті біля бази в Березові. В основному всі острови - скласти і плоскі. Рослинності дуже мало.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Але незважаючи на свою віддаленість від цивілізації всі ці острови покриті наметовими таборами. На скільки можна оцінити це з води: табори тут досить довготривалі: влаштовані столи, лазні, ігрові майданчики. У таких таборах можна з комфортом прожити місяць, а то і більше. Дуже багато зустрічається байдарочників.

Порушувати мирний уклад острівного життя не стали, просто спостерігали здалеку, пропливаючи повз.

Зробили зупинку на привал на материку у бухти Пістлахті. Тут також нас залучили високі скелі, на які ми піднялися.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Далі місцями нам належало проходити по досить вузьких проходах між островами, розташованими біля північного берега Кільпола. Часом відстань між берегами здавалося майже повністю зарослих очеретом. Але цей шлях виявився цілком прохідним.

Близькість берегів з обох сторін, численні дрібні острівці і сильна звивистість маршруту часом нас плутала. Не завжди виходило точно визначити своє місце розташування. Начебто ми тут, а на самому справи вже давно пропливли цю точку на карті. Але саме цей факт зробив наш маршрут тут особливо цікавим і зовсім не нудним.

У міру наближення до західного берега острова Кільпола стало відчуватися наступ цивілізації. Все частіше повз пропливали моторки, в очеретах миготіли рибалки з вудками, а на березі стали з'являтися будиночки баз відпочинку.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Чималу частину маршруту за третій день ми пройшли без зупинок. Це практично весь західний берег Кільпола. Роблячи порівняльну оцінку, можна вже сказати, що ця частина найбільш заселена туристами. І це звичайно ж через те, що вузький прохід захищений від сильних хвиль і зручний для байдарок і Лодой.

Крім того, ми пройшли під дерев'яним автомобільним мостом, по якому на Кільпола переправляються автомобілі. На щастя, острів досить скелястий і для автотранспорту тут доступна тільки його західна частина. Сподіваюся, так залишиться і надалі. І в майбутньому нам вдасться відпочити на пустельних тихих берегах східній частині Кільпола.

Після довгих пошуків місця для ночівлі зупинилися на одному з острівців в безпосередній близькості від фінішу.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Увечері нас чекала традиційна гречка з тушонкою: хоч в асортименті були і інші гарніри, але душа за рік знудьгувалася і наполегливо три дні поспіль просила гречки, приготовленої на багатті ... причому це було одноголосно.

Постановка в воду сонце, пісні біля багаття під плескіт хвиль, історії про життя. Таким вийшов останній вечір «кругосветки».

За третій день пройдено близько 20 км. На карті маршрут третього дня відзначений коричневим кольором.

Завдяки старанням попереднього дня сьогодні нам треба було пройти всього нічого, близько 3 км. Це дозволило виспатися з ранку, спокійно зняти табір, поснідати, назбирати чорниці і відправитися на базу.

Кільпола, відгук від туриста masha_apelsin на

Фото команди перед відплиттям 4 + 1.

Здавши човни і жилети співробітникам бази Лісі, повантажили залишилися речі в машину і повернулися в місто, переживши всю палітру почуттів в автомобільних пробках.

У підсумку пройшли за чотири дні близько 45 км. Підсумковий маршрут нашої подорожі вийшов таким (ручкою штурман відзначав наші переміщення. Жовтим відзначений передбачуваний спочатку капітаном маршрут).