Короткою дорогою з Юрюзані на Инзер

Тема: Короткої дорогою з Юрюзані на Инзер

Короткою дорогою з Юрюзані на Инзер.

Начитався в мережі пристрастей і жахів про проїзд з Юрюзані на Инзер і назад через Лемеза - аси і хочу розвіяти всі ці страхи. Їжджу четвертий рік на різних легкових машинах, причому 1 раз навіть на «Nissan Almera». Нічого крім задоволення не отримую, а читаю з подивом, що дорога непроезжая і взагалі дороги немає.

2. Катав-Ивановск - д. Лемеза.
Від Катав-Іванівський на південний захід відходить асфальтова дорога. Позначена на всіх картах. Приблизно через 10-15 км асфальт різко закінчується. Далі - широченний грейдер з твердим гравійним покриттям, в кінцевому рахунку впирається прямо в д. Лемеза. Проходимо в будь-який час року, в будь-яку погоду будь-яким транспортом.

3. Лемеза - аси.
Перед д. Лемеза (прямо попереду видно житлові будинки) звертаємо вліво на широку насипну дорогу (сірий пісок) і об'їжджаємо Лемеза з півдня. Село завжди видно праворуч; але не захоплюйтеся цією дорогою, - в кінці села треба з неї згорнути вправо на насипну, але більш вузьку дорогу через кущі, яка приведе до дерев'яного зруйнованого мосту через річку Лемеза. Зліва від мосту брід з глибинами 0,3 - 0,5 м. На броду триматися лівіше - там ще дрібніше. Дно - пісок і дрібна галька. Проходимо будь-яким легковим транспортом.

Далі - насипна піщано-грунтова дорога, де вільно роз'їжджаються зустрічні легковика, або в поєднанні легковик - вантажівка, тягнеться по правому березі р. Лемеза. До річки з'їздів немає, - річка внизу в красивому, зарослим лісом ущелині. Рухаємося все прямо, нікуди не звертаючи уздовж річки. Нарешті починається пологий спуск до річки, до чергового дерев'яному мосту, змитому і зруйнованому ще за царя горосі. Дорога на цій ділянці піщано-щебенево-кам'яниста, досить рівна, без крутих підйомів і спусків.

Зліва від мосту брід: глибина 0,3-0,5 довжина 20-25 м дно кам'янисте, але без великих підводних подарунків - «валіз». Брод проходимо будь-яким легковим транспортом.

Далі їдемо прямо по дорозі (вона сама наїжджена), на бічні відгалуження не звертаємо уваги - це старі лісовозні дороги - тупики. Рухаємося по лівому березі р. Лемеза до наступного дерев'яного зруйнованого моста. Річка тече праворуч в лісовій ущелині далеко внизу. З'їздів до річки немає. Дорога каменисто-піщано-глиниста, але буксувати і ковзати, навіть під час дощу, ніде - глина щедро присмачена піском і камінням. Нарешті третій брід, він же і останній. Був ще четвертий брід далі по дорозі, але два роки тому там відновили міст (це вже Башкирія, а башкири за дорогами стежать набагато краще наших).

Третій брід так само знаходиться зліва від зруйнованого мосту, це безіменний ліва притока Лемеза. Глибина броду 0,25-0,45 м довжина метрів 50, дно дрібний пісок. Швидкість течії на всіх трьох бродах настільки мала, що її в розрахунок не беремо. Далі картина все та-ж: справа - лісове ущелині з річкою внизу, зліва - лісисті гори, під колесами добре наїжджена тверда каменисто-піщано-глиниста дорога, правда покриття стало трохи гірше - більше глинистих місць. Але на швидкості руху це не позначається. Попадуться зо два не дуже крутих, твердих, коротких глинистих підйому. Але в суху погоду ви їх не помітите, а в дощ може доведеться підштовхнути вашу легковик, але не факт.

Ось таким чином ми доїжджаємо до Т-подібного перехрестя перед яким в кущах праворуч стоїть вказівник, виконаний світловідбиваючої фарбою, за всіма правилами на двох мовах, по всім вимогам ГОСТу: прямо - Іскушта, направо - Мулдакай, ну прям як за кордоном, ось тільки дорога (останні 100 метрів) суцільна глина і калюжі.

Зате далі через Іскушта до самих асів - широченний грейдер покритий великим щебенем хоч в шість рядів їдь. Ходять фури за каменем-плитняком. В аси капітальний бетонний міст через річку Инзер і далі - гладка красива асфальтова дорога до Усмангалі, а там - асфальтова траса Бєлорєцьк - Уфа.

До речі! У селі аси можна попроситися на нічліг в приватний будинок. Пускають багато. Ціни дуже демократичні. З нас взяли по 200 р. з людини і забезпечили чистою постільною білизною.

Ось так ми і їздимо вже четвертий рік влітку безпосередньо з Єкатеринбурга в район Инзер, минаючи нудний довгий об'їзд через Учали - Бєлорєцьк або, гірше того, через Уфу.

До речі! Місцеве населення ганяє запросто з Лемеза в аси і назад на жигулях (ваз-2107-099 і тд), так що якщо у вас не линкольн, а звичайний легковик - їдьте сміливо, але прихопіть про всяк крайній випадок пилку, сокиру і саперну лопатку. Ну а якщо у вас повний привід - проїдете і оком не моргнете.