Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

Приблизно така фраза потрапила мені на очі в одному з форумів, коли я читала розповіді туристів про Грецію. Одного разу ми з чоловіком вже були в Північній Греції, але хотілося знову повернутися в цю країну. А тут я дізнаюся, що є таке чудове місце, що називається два в одному. Адже в основному-то на курортах або мінеральні джерела, або море.

Дорога до готелю зайняла близько години. Нам пощастило, що попався приємний товариський водій Деміс. За час шляху він розповів все, що знав про містечко, порадив страви грецької кухні і вина. При в'їзді в місто ми попали в пробку. Виявилося, на вихідних греки і самі люблять відпочити в Лутракі. До того ж, як сказав Деміс, в день нашого приїзду з міста виносили якусь знамениту ікону, тому було таке стовпотворіння. Зробивши два кола по центру міста, ми нарешті знайшли наш готель Mitzithraz 2 **.

Він виявився дуже вдало розташований: в самому центрі, на вулиці Venizelou, поруч з автовокзалом і зупинкою таксі. І хоч знаходився готель на другій лінії, але до моря була хвилина ходьби. З номера був чудовий вид на гору герані і бічний вид на море. Номер нормальний, в ньому був телевізор з 1 російським каналом, душ, холодильник, кондиціонер і фен. В готелі пропонувалися тільки континентальні сніданки.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

І ось заселившись, ми розташувалися на балконі, щоб спостерігати за виносом тієї самої ікони. До цього я й уявити собі не могла, що ікону можна так весело нести по місту. Попереду процесії йшли священнослужителі з іконою, за ними - кілька чоловіків у ділових костюмах, потім йшли барабанщики, і вже за ними йшов звичайний народ. У місті панувало загальне веселощі, деякі люди пританцьовували під гучний барабанний стукіт і дзвін дзвонів.

З ранку ми пішли досліджувати місто. Повітря було наповнене запахами сосен, моря і йоду. У Лутракі гальковий пляж і тому Іонічне море тут надзвичайно чисте і прозоре. Зліва, на горизонті йшла нескінченна низка гір, серед яких виділявся Акрокоринф. Цей пейзаж був таким нереальним, як пейзажі на Місяці.

Праворуч від міста, височить гора герані. На ній видно 2 монастирі: Святої Марини і вище - Святого Патап. Вранці і ввечері з монастирів розноситься красивий передзвін.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

З ранку на пляжі було мало народу, в основному пенсіонери. Всі вони, як один - в купальних шапочках, погойдуючись на хвилях, розмовляли між собою, і виходити з води абсолютно не збиралися. Складалося враження, що вони були не на морі, а десь в басейні з цілющою омолаживающей водою. Адже кажуть, що вздовж узбережжя Лутракі в море б'ють джерела мінеральної води. Але де точно вони знаходяться, ми не дізналися.

На пляжі є кілька душів з прісною водою (до речі, мінеральної). Спуски до пляжу мають з'їзди для інвалідних колясок. І взагалі в цьому місті немає жодного тротуару без пандуса, хоча цих самих інвалідних колясок ми там і не бачили. У місті дійсно багато літніх людей, але не більше ніж молоді і греків з дітьми.

Вправо по набережній є невеликий парк з олеандрами і голубами. Навпаки парку пристає невеликий кораблик. Увечері, в районі 6 годин, на ньому можна прогулятися по каналу Корінфа.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

У парку 2 мінеральних джерела, один з яких з лікувальною, другий - зі столовою мінеральною водою, такий же, як і в водопроводі міста. З усіх кранів, фонтанів, водоспадів в Лутракі тече мінералка. Її рекомендують пити по склянці за 30 хвилин до їди. Але не обов'язково весь час ходити до джерел, в будь-якому кафе обов'язково, перед тим як принести замовлення, вам наллють мінеральної води прямо з-під крана. Близько джерел завжди була черга з двох-трьох чоловік, причому часто чулася російська мова.

Прямо навпроти джерел розташована гідротерапевтичних лікарня. Коли ми увійшли в неї, там товпилося багато народу, всі говорили по-грецьки, і ми вже було розгубилися, як до нас підійшла дівчина і запитала: «Ви росіяни?». Це була співробітниця лікарні Карина. Вона нам розповіла про можливості лікарні і допомогла визначитися з вибором процедур. У підсумку ми взяли 5 днів гідромасажною ванни з наступним загальним масажем або сауною через день. Вийшло приблизно 20 євро в день. Карина відправила нас на попереднє обстеження, яке просто полягало в питанні: «Are you ready?».

Процес прийняття ванни відбувається наступним чином: ви приходите до потрібної ванні в призначений час, працівниця лікарні миє ванну після попереднього людини, включає воду і йде. Ви лягаєте в ванну, самі включаєте бульбашки і розслабляєтеся 20 хвилин. За 5 хвилин до закінчення в двері обов'язково постукають, щоб ви почали збиратися. До речі, рушники там не видають, треба приносити з собою. Нам ця процедура дуже сподобалася, ймовірно, тому, що лежачи у ванній, починаєш прикидати, скільки пляшок мінералки необхідно, щоб заповнити її цілком. Потім роблять загальний масаж тіла протягом 30 хвилин. Масаж роблять добре, а ось сауна в лікарні підкачала. Вона виглядала якось застарий і обшарпані. В принципі вона і не потрібна, краще б вони кожен день робили масаж.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

Не менш чудовий вид на місто відкривається, якщо йти вліво по набережній, в сторону каналу Корінфа.

Коли на небі хмарно, то в променях призахідного сонця, здається, що гори на горизонті стали вище і їх стало більше. Неможливо розібрати, де вони змінюються хмарами.

Коли темніє, місто зовсім перетворюється. Запам'яталося перше враження, коли ввечері ми вийшли на пляж. Здавалося, що зліва зависла, кліпаючи вогнями, величезна літаюча тарілка. При уважному розгляді вона виявилася підсвічується фортецею Акрокоринф.

А справа підсвічується той самий водоспад.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

Окремо хочеться розповісти про море. Воно там незвичайне. Як далеко ні запливай, воно залишається прозорим до самого дна. Ми кожен день пірнали в окулярах і дивилися на зграйки рибок. Цим можна займатися дуже довго, тому що рибок там нескінченно багато. А якщо зайти в воду по коліно і завмерти - тут же припливають маленькі рибки і починають легенько кусати за ноги. Але варто тільки поворухнутися і вони тут же зникають. Ні медуз, ні морських їжаків в море ми не зустріли. Галька на пляжі дрібна, спочатку ходити боляче. Але потім звикаєш і сприймаєш це, як корисний масаж стоп. Є на пляжі і лежаки. Якщо замовите щось в кафе, поруч з яким вони стоять, тоді лежаки для вас будуть безкоштовні. Ми лежаки не брали, так як основний час проводили у воді.

Основна маса кафе знаходиться на набережній і на вулиці Venizelou. Ми ходили в основному в піцерію Bakos і в таверну з назвою «Грецька кухня». Все було дійсно, як я читала в численних відгуках в інтернеті. У піцерії була дуже смачна піца з товстим-товстим шаром сиру. Перший раз ми замовили дві великі піци і об'їлися так, що ледве дійшли до номера. Решту часу брали на двох одну піцу і по пиву. Пиво брали грецьке: «Міфос» або «Альфа». Піцерія знаходиться на вулиці Lekka, навпроти готелю Marrion. Таверна «Грецька кухня» знаходиться недалеко від супермаркету, в центрі міста. Там російськомовна дружина господаря завжди допомагала з вибором страв. Можна сказати, що вона склала нам план на кілька днів, щоб ми спробували якомога більше з грецької кухні. Вечеря з двох страв з вином обходився в районі 40 євро. Так що іноді, з метою економії, доводилося влаштовувати посиденьки на балконі з продуктами з супермаркету. Ще в першій поїздці до Греції нам сподобалося біле сухе вино «Аеретікос». Виявилося, що воно зроблено з винограду, вирощеного монахами російського православного монастиря зі Святої гори Афон. Воно має ніжний, чудь солодкуватий смак і приємний аромат світлих сортів винограду. В основному це вино ми і купували. На кожному розі вулиць та в супермаркеті продаються недорогі фрукти. Половинки та четвертинки величезних кавунів, сливи - гіганти і багато всього іншого. У неділю магазини не працюють, і купити щось нереально.

Періодично з балкона спостерігали таку картину: одна або дві кішки залазили повалятися на капоті припаркованих машин. Чи відчували вони там себе дуже комфортно, спали, вмивалися, влаштовували розбирання з котячими концертами. І адже ні разу, не вийшов жоден господар машини, щоб це припинити. Напевно, в Греції до кішок відносяться з повагою.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

З екскурсій ми вибрали «Мікени-Нафпліон-Епідавр». Поки чекали нашу групу з Афін, самі оглянули Коринфський канал. Величне видовище, він виглядає як величезний торт з вирізаним шматком. На зрізі можна розглянути всі шари грунту, тисячоліттями формувалися тут. Канал будувався 11 років, щоб навпростець з'єднати Іонічне та Егейське моря. Середній круїзний лайнер по каналу може пройти тільки на буксирі, тому що ширина каналу всього 25 метрів і корабель, практично треться бортами про його стіни.

Незабаром ми приєдналися до нашої групи і поїхали далі по маршруту. Найбільше вразив, звичайно, Епідавр. Це найбільший з усіх давніх театрів, він вміщує 12 тис. Глядачів. Вражаюча акустика - стоячи біля храму Бога Асклепія, ми чули спів, що доносилося з театру. Здавалося, що це йде настройка звукової апаратури. Коли ж наша група підійшла до театру, виявилося, це просто співав хтось із туристів стоячи на п'ятачку в центрі сцени.

В один з останніх днів відпочинку, ми поїхали кататися на кораблику по каналу Корінфа. На каналі дуже жвавий рух. Перед нами прошмигнула шикарна яхта, і швидко віддаляючись, перетворилася в маленьку точку. А ми, неквапливо рухаючись, насолоджувалися видами за бортом. Глибина каналу 8 метрів і періодично наш кораблик супроводжували величезні рожеві медузи. Через 6,5 кілометрів ми були вже в Егейському морі. Там стояла на пірсі обігнала нас яхта, швидше за все зупинилася для оплати проходу по каналу. Наш кораблик розвернувся і вирушив назад. Для прогулянки по каналу треба одягатися тепліше, там дуже сильний протяг.

Лутракі - унікальне поєднання моря і мінеральних джерел

У передостанній день нашого відпочинку зіпсувалася погода. Весь день було хмарно і холодно, накрапав дощ і тому ми вирушили за сувенірами. Всі сувенірні магазини знаходяться на вулиці Lekka в районі лікарні. По-крайней мере в трьох магазинах були товариські російськомовні господарі. Наприклад, коли ми купували скляну пивний кухоль, нам розповіли, що її спочатку потрібно витримати в морозилці, а потім наливати в неї пиво. До речі, поруч з лікарнею є прокат автомобілів, в якому пропонуються і екскурсії по околицях Лутракі російською мовою. Але, на жаль, попався він нам на очі занадто пізно.

На наступний день у нас був індивідуальний трансфер в аеропорт. Оскільки наш літак прилітав днем, ми легко могли б самостійно дістатися на таксі, напевно це коштувало б дешевше. Ну ось і все, набравшись прекрасних вражень, ми з сумом прощалися з цим чудовим містом, але не з цією країною. Адже коли-небудь, ми обов'язково повернемося сюди, щоб відвідати Грецькі острови.