Лов мирної риби

Все таки, людська пам'ять дивовижна річ. Багато років тому мій брат часто виїжджав ловити ляща на Травянское водосховище. Я до того моменту на цьому водосховищі ще не бував, і всі мої уявлення про нього будувалися виключно на розповідях брата. З кожним його новим розповіддю про чергову тамтешньої риболовлі, сформований в голові образ Травянское водосховища обростав все новими і новими подробицями, як то будиночком охорони, зручною і комфортною сіжой, красивим, і чому то з рідкісними острівцями водної рослинності затокою ...

Коли ж я вперше туди потрапив, водосховище рішуче відрізнялося від мого фантазійного образу. У фантазіях воно було набагато красивіше ...

Але ось що цікаво, навіть зараз, через півтора десятка років, коли мова заходить про Травянское, в моїй пам'яті першим на поверхню виводитися «файл» з образом саме того, фантазійного ідеалізованого водойми, хоча рибалити мені на ньому доводилося досить таки часто, і в різні пори року ...

На чому саме формувався мій віртуальний образ річки Псел, мені навіть важко сказати.

На Псел за карасем

Напевно, це своєрідна солянка, сформована з різних інформаційних обривків. І, тим не менш, образ цей досить стійкий. Мій віртуальний Псел швидкий і стрімкий, з чистою водою, з безліччю перекатів, насичений голавлем і великою кількістю іншої риби, обов'язково зі звивистими берегами. Берегами красивими, чистими, порослими вербами і тополями, з шикарними місцями для стоянки ...

Та ділянка річки, куди я потрапив під час своєї першої ознайомчої риболовлі на Пслі, відрізнялася від моїх уявлень про цю річці в корені. Берег - суцільний камінь, замість піску гранвідсів або дрібний щебінь, постійно мінливий рівень води, і, що найцікавіше - реверсивний перебіг. А на додачу до всього ще й з погодою не пощастило - рибалка збіглася зі зламом атмосферних фронтів. Повноцінним, тобто повністю присвяченим риболовлі, був тільки один день. І цілий день нам в обличчя дув сильний зустрічно-діагональний вітер ...

Отже, Псел. Подзвонив мій товариш Женя, і запропонував з'їздити на Псел. З'явилася інформація, що з Дніпра в Псел зайшли величезні табуни карася, і він непогано ловиться. Я взагалі насилу собі уявляю, як можна було відмовитися від такої поїздки, тим більше, що якраз з'явилося кілька вільних днинки.

ТЕРЕКОН по шляху.

Прибули на місце хвилин за 20-30 до темряви. Точка, на яку нас навели, називалася «На щебінці». Власне, назва повністю збігалося з характером місцевості.

Першою ж завданням для себе визначили - «Взяти мови», тобто знайти кого-то з місцевих рибалок, і постаратися по максимуму витягти з нього корисної інформації про специфіку конкретної ділянки. На щастя, такого знайшли. Що вдалося дізнатися - так, карась тут ловитися, але рибалка сидить на сома.

Ось він, момент істини! -пронеслось в моїй голові. На сома! Досвід лову нічного сома донними снастями у мене є, і снасті я взяв відповідні, і кожушки затаритися грунтовно. Але і це не головне. «Козирний туз в рукаві» - це капустянка, або капустянка. Напередодні риболовлі вдалося наколупав десятка півтора цих шкідників.

На Псел за карасем

Десь колись вичитав, що сом чує її запах мало не за кілометр. Але дива не сталося. Власне по сому взагалі нічого не трапилося. За дві ночі - жодної сомового клювання ні у мене, ні у Жені.

Перша рибка, яку я зловив тієї ночі на Пслі, була густера. А всього за ніч їх було п'ять штук. Що цікаво, в першу ніч на річці було зворотне (реверсивний) перебіг. Річка в своїй нижній течії була сильно подпружена водосховищем, і таке явище тут буденність ...

Ранкову зорю зі зрозумілих причин ми проспали. Насамперед, що я зробив з ранку - зробив невеликий ознайомлювальний обхід місцевості. Поспілкувався з місцевими рибалками, які вже розклалися поруч, і досить успішно ловили плотву.

На Псел за карасем

Потім сходив подивитися на кар'єр, який перебував метрів за сто від нас за спиною. Я так зрозумів - по видобутку граніту. Кар'єр цілком функціонуючий.

І тільки десь приблизно з обіду запустив в воду першу фідерні годівницю. Русло (а може канал від роботи земснаряду) проходило під нашим берегом, і за відчуттями мало глибину близько п'яти метрів. Плотва краще відгукувалася, якщо вдавалося перекинути русло, і покласти годівницю на протилежний стіл.

Якщо перекинути русло не вдавалося, то з глибини частіше клювала густера.

На Псел за карасем

А ось карася не було. Ні у нас, ні у інших (в основному місцевих) рибалок. Так само приїхало і кілька «гостьових» команд, на зразок нас. Хтось з Полтави, хтось ще звідкись. І у всіх волів би один-єдине питання - «карась пішов?». Цікаво звичайно, як саме сформувався цей слух, хто той або ті рибалки, які зловили, або бачили, як спіймали? І як в наше століття комунікацій цей слух зірвав з диванів і полтавчан, і харків'ян, і тільки Бог його знає, кого ще ...

І без того не слабкий діагонально-зустрічний вітер, у другій половині дня ще посилився.

Часом пориви сягали 15 м / с. Зносило і снасті, і крісла, і коробочки-пакетики з рибальських ящиків. Такий собі екстрим - падаюча вода, посилюється праве протягом (по ходу), і посилюється лівий (проти течії) вітер. Кінчик фідера безсистемно базікало, та й саму вудку раз у раз зривало з подствки. Що цікаво, навіть в таких умовах, хтось постійно «злизував» наживку з гачка, але ось відстежити клювання було практично неможливо.

У зоні видимості залишилися тільки ми вдвох, все решта від такої негоди швидко залишили свої позиції і ретирувалися. Я зателефонував одному і попросив прогноз погода на завтра, зокрема силу вітру. Прогноз обнадіював, і ми вирішили вже нікуди не смикатися, тим більше, що за прогнозом вітер стихає вночі, а я ще тішив себе надійною на клювання сома.

Як я вже писав вище, дива так і не відбулося, ні в одну з двох ночей сома ми не дочекалися. Але зате вже ближче до вечора я таки дочекався клювання карася, трохи більше, ніж полкілушного. Кінчик фідера притулився, але звичного відіграш назад, як під час клювання дрібниці - не було. Підсікання - і така довгоочікувана тяжкість на тому кінці шнура.

На Псел за карасем

Значить, вся надійна на завтра.

«Завтра» було чудовим!

Щодо тепло (всупереч прогнозованого похолодання), практично повний штиль, що після вчорашнього шторму сприймалося, як особлива благодать. І рибка стала більш чуйною. Клювала бель, а саме плотва, густера, краснопірка, верховодка, і найголовніше - вдалося спіймати ще кілька карасів, за розмірами не таких, як перший, але теж не маленьких.

Карась, та й інша риба в основному ловилися на опариша. А ось Женя спіймав карася на черв'яка на снасть без годівниці, тобто на удар. Загалом, дещо як риболовлю вдалося врятувати. Я так увійшов в азарт, що Євгену довелося мало не відривати мене від вудки. Як фінішну лінію риболовлі, ми визначили кордон о 14.00. і я не відпускав вудилище з рук до останньої хвилини, поки не спрацював будильник. Згідно домовленості.

На Псел за карасем

Зараз вже, коли пишу цей блог, мені навіть трохи смішно з приводу свого завзяття, але тоді ... тоді я про це не думав. Напевно, у нас з Євгеном відмінний психологічний тип особистості. Все таки він створює враження людини, чітко націленого на кінцевий результат, у мене ж напевно в пріоритеті сам процес ...

- З погодою не пощастило однозначно.

- Місце незвичайне, але цікаве.

- Риба, в тому числі і карась там є, я це нутром відчуваю.

- Найкраща школа спінінга в Україні - харківська, і ніхто мене не зможе переконати в зворотному. Але і харківську школу фідера ми не зганьбили. Трохи більше, ніж за півтори доби, що ми там були, поруч з нами в той чи інший час рибалити приблизно півтора десятка рибалок, в основному місцевих, але ні кому з них карася зловити так і не вдалося. А ми змогли, всупереч погоді, та й взагалі здоровому глузду.

- Я не знаю, чи повернуся я ще коли небудь саме на цю ділянку Псла, але знаю точно, що зустрінуся з тим іншим, моїм фантазийно-віртуальним Пслом, красивим, стрімким і гостинним ...