Нам іноді хочеться переїхати на захід назавжди »

Здається, з повсюдним введенням електронної черги на кордонах Білорусі таких людей, як наші сьогоднішні герої, стане більше.

Якісь польоти-поїздки на великі відстані зазвичай ми з молодим чоловіком продумуємо заздалегідь, а іноді вирішуємо і день в день. Найближча поїздка, наприклад, взагалі від неробства організувалася. Лежала в лікарні, робити було нічого, почала дивитися, куди можна дешево злітати восени. Знайшла Париж за 90 євро туди-назад на двох, ну і купила квитки. У підсумку вирішили доповнити Париж Бельгією та Нідерландами.

Найбільше сподобалася Барселона, нехай це і звучить попсово. Крім Барси сподобалася «інша» Іспанія - острів Тенеріфе. З визначних пам'яток там, напевно, нічого особливого немає, але природа просто неймовірна: гори, дорога в хмарах, чорні пляжі, вид на море, острови і красиві заходи сонця.

Нам іноді хочеться переїхати на захід назавжди »

Острів Тенеріфе (Канарські острови) - одне з місць, яке особливо вразило Сабіну.

Стокгольм теж по-своєму цікавий. Радує око практичність шведів. Не пам'ятаю, щоб у них були величезні житлові будинки типу наших картонних мурашників, як у Кам'яній гірці. Крім того, у них незвичайне метро. Поїздку по всіх станціях можна сміливо виносити в окремий пункт to do в Швеції.

У Гельсінкі була всього два рази, але кожен раз дивувалася зовнішнім виглядом людей. Мужик з рожевим пучком волосся в пошарпаної одязі, в лосинах, туніці і стиль - це норма.

Ось недавно знову ганяла в Гельсінкі на день, туди Louis CK прилетів стендапнічать. Квитки на літак були з Вільнюса. Прорахували все, приїхали на кордон в 8. Білоруси пропустили швидко, чекаємо Литву: 15 машин стояли колом дві години. Я вже майже почала панікувати, мовляв, все, пропали наші квитки. Ми пішли до прикордонників, показали квитки на літак, нас пропустили в окрему чергу і за 10 хвилин швиденько оформили.

Поїздки не збивають мене з робочого настрою - навпаки, стимулюють. Особливо добре їхати відразу після роботи в п'ятницю: по відчуттях здається, що офіційні вихідні продовжуються на день. Та й взагалі, роботу свою я дуже люблю, тому і бути там мені в кайф.

Нам іноді хочеться переїхати на захід назавжди »

Малюнок в метро Стокгольма.

Звичайно, відпочити можна і у нас в Білорусі, якщо не морочитися на дрібниці. Нещодавно були на «Лідбіре», нормальне захід, я вважаю. Але, з одного боку, у нас всюди відчувається колгосп. І така непродуманість страшенно дратує. З іншого боку, в Білорусі приємна природа. З наметами кудись вибратися - цілком собі хороший спосіб провести вихідні. Можна навіть сказати, що це хоч якась наша сильна сторона.

Я без поняття, що зі мною буде завтра, а так - поки є можливості, то чому б і не подивитися світ. Переїзд в іншу країну у нас вже в процесі: місце вибрали, готуємося. Залишатися в Білорусі бажання немає. А якщо не вийде саме з цим місцем, не бачу проблеми переїхати кудись ще.

МИЛА
«В самому розквіті сил»

Нам іноді хочеться переїхати на захід назавжди »

- Почали подорожувати ми п'ять років тому. Спочатку їздили за кордон по роботі, а потім втягнулися і вирішили, що пора вибирати маршрути самим. Їдемо за кордон ми зазвичай на рейсовому автобусі через Варшаву або Білосток і тільки зрідка на машині. У туристичних місцях повно людей в будь-який день незалежно від того, вихідні це або будні. Головне - виїхати раніше, щоб обігнати інших туристів, які залишають батьківщину в цей же день.

Острів-фортеця Мон-Сен Мішель в Нормандії (Франція).

Звичайно, дуже часто за кордон не покатаєшся, але ми намагаємося по максимуму. Витрати на поїздки залежать від того, що ти за кордоном хочеш робити: просто погуляти, відвідати музеї або щось купити. Друзі наші, наприклад, легко витрачають на відпустку 10 000 доларів. Ми вибираємо більш бюджетні варіанти, тому що так виходить їздити частіше - відповідно, побачити набагато більше. Взагалі, грошей не шкода. Якщо вибирати між купівлею нового телевізора і подорожжю, ми однозначно виберемо друге. Але якщо вже їдемо, сильно заощаджувати не намагаємося.

Батьки наші подорожі повністю підтримують, ще й приїжджають до Мінська, щоб за котом доглянути, поки ми катаємося по різних країнах. Папа говорить: «Раз є можливість, поїздити, подивіться світ», - і ми з ним згодні. До того ж у нас ще багато планів. Хочемо поїхати в Іспанію, Норвегію, глибше копнути Німеччину. Син дуже хоче відвідати Мачу-Пікчу і взагалі має схильність до всяких історичних місцях. А у мене мрія - відправитися по Золотому кільцю Росії і на норвезькі фіорди.

«Атоміум», символ Брюсселя.

У поїздки ми вирушаємо на різний термін: від двох днів до тижня. Пари днів подорожі цілком вистачає для перезавантаження. Виринули так з трудового середовища, поплавали вільним стилем і назад - свіжі, бадьорі, з новими ідеями. Роботі це ніяк не заважає: ми з чоловіком спокійно можемо працювати і віддалено, коли видасться вільна хвилина. У нашого 13-річного сина через постійні подорожей, та ще й у будні дні, в школі проблем немає. Так виходить, що поїздки жодного разу не потрапляли на його канікули, але це не заважає його успіхам. Він вчиться на «відмінно» навіть не дивлячись на пропуски. До речі, недавно у нас була можливість поїхати на два тижні в Італію, але син відмовився, каже: «Поки не можу, навчальний рік тільки почався».

Конкретної мети у подорожі зазвичай немає, хочеться встигнути все: подивитися нові місця, відвідати музеї, спробувати місцеву традиційну кухню, іноді щось купити. Два вихідних дні - це зовсім не багато, тому програму краще запланувати заздалегідь. Коли приїжджаєш і намагаєшся на місці збагнути, чим зайнятися, втрачаєш занадто багато часу даремно. Хоча і в такій ситуації можна знайти вихід. Наприклад, в Барселоні варто купити квиток на двоповерховий туристичний автобус. На кожній зупинці там розповідають, що є цікавого в конкретному місці міста. Можна так їхати, поки щось конкретне не приглянеться.

Спонтанні поїздки у мене іноді бувають. Наприклад, якщо з дружиною у нас збіглися вільні вихідні або є недорогі квитки. А особливо коли є можливість приєднати ще день-два: наприклад, вилетіти в четвер і прилетіти у вівторок. Ось, наприклад, в минулому році я зібрався за три дні і поїхав до знайомих в Грецію.

Часті подорожі не так вже й дорого обходяться, якщо все нормально розпланувати: знайти хороші пропозиції по квитках, не морочитися з приводу шикарного житла. Набагато краще знімати квартиру на пару днів у місцевих. Так і з людьми поспілкуватися можна. Взагалі, до витрат підходжу філософськи. У будь-якому випадку рано чи пізно ти гроші витратиш. І нехай краще після вихідних у вас залишаються приємні спогади, ніж порожні пляшки.

По-моєму, хороший відпочинок - це не пасивне лежання на дивані або на пляжі, а зміна обстановки. Звичайно, буває, що за вихідні в поїздках втомлюєшся, що не висипається, але ж і в будні від роботи таке буває. Так що фізична втома - це не привід відмовлятися від чогось нового і цікавого. До речі, батьки у нас з дружиною теж були завзятими мандрівниками. Свого часу об'їздили весь Радянський Союз. Напевно, це у нас сімейне.

Нам хотілося переїхати за кордон назавжди. Але все це з натхнення, як приходить, так і йде. Як то кажуть, між тим, щоб приїжджати в країну туристом і залишитися там жити, така ж різниця, як приходити на постановки в театр і працювати там освітлювачем. Можна бути незадоволеним життям в Білорусі, але варто іноді поспілкуватися з жителями інших країн - і розумієш, що у них все теж не так гладко, а то й гірше.

Нам іноді хочеться переїхати на захід назавжди »

Олександр любить їздити в непопулярні місця Європи, але іноді відвідує і тур-мекки. Вгадаєте, де це?

До речі, і в межах нашої країни є що подивитися і де помандрувати. Дуже красиві у нас Гродно і Пінськ. У минулі вихідні ми їздили в Озерце - там є цікавий музей культури. А ще якось були в узді, туди якраз цирк приїжджав.

Навряд чи подорожі можуть колись набриднути, інша справа - сімейні обставини. Це вагома причина для скасування планів махнути за кордон. Як все складеться далі, я не знаю. Поїздити ще хочеться, але, якщо не вийде так часто кудись вибиратися, я не засмучусь. Чи не одними подорожами, є в житті безліч інших приємних речей.

Фото: особисті архіви героїв.