Печера гуру Рінпоче - тибет -if (розповіді мандрівників) - розповіді мандрівників -endif -

Підносячись над бірюзовою гладдю священного озера Манасаровар, поблизу селища в якому ми зупинилися на нічліг, знаходиться монастир, який називають Чиу ( «маленька пташка»), або «Пташиний». Це дуже відомий і значимий монастир, в якому зберігається прижиттєва скульптура Будди-Чомденте. У ньому не раз медитував великий йог і поет - Миларепа. Тільки з вершини цього монастиря відкривається фантастичний вид на обидва озера ракшаси Тал (Лханг-тсо) і Манасаровар, і чудові засніжені вершини Кайласа і Гурлі Мандати. Він зовсім маленький, в ньому живуть всього три або чотири ченця. Ймовірно його називають «маленька пташка» тому, що він розташований на загостреним горе, і виглядає як гніздо ластівки, що знайшла притулок у прибережних скелях. Поблизу знаходяться радонові джерела в яких напередодні ми брали гарячу ванну. Цей монастир дуже шануємо паломниками, а в його кам'яних надрах знаходиться ще більш священне, сакральне місце. Це печера, в якій дві тисячі років тому провів останні сім днів життя на Землі Гуру Рінпоче Падмасабхава.

Наш провідник побіжно згадав, що кілька років тому, хтось із паломників переночував в цій печері, і отримав просвітлення.

Ми з Іриною, моєю супутницею, зібрали спальні мішки і ковдру, взяли в місцевій едальне кілька парафінових свечей.Остальние наші супутники помітивши наші збори, виявили бажання супроводжувати нас до печери, для спільної медитації. І ось наша невелика процесія повільно рушила по крутому підйому, до входу в ласточкино гніздо. Холодний пронизливий вітер, люто дув нам в обличчя. руки і

плечі нили, під вагою поклажі. Піднявшись нагору, ми виявили, що ворота монастиря закриті, а всередині, не спостерігається ніяких ознак життя. Постукавши і Пошумівши з півгодини, наші супутники, розчаровано почали розходитися. Коли ми залишилися вдвох, вже зовсім стемніло. Небо було всипане міріадами зірок. Біля підніжжя гори, на якій розташовувався монастир, ми помітили невеликий будиночок, в єдиному віконці якого, тьмяно мерехтів світло лампади. З упевненістю, що там живе один з ченців, бадьоро спустившись до будиночка, я постукав у закопчене вікно. Всередині щось заворушилося, і через деякий час, двері зі страшним скрипом відчинили. На порозі з'явився старий, на вигляд ще досить міцний, він неодмінно розглядав нас. На ламаною англійською, і знаками, я став пояснювати, що ми бажаємо потрапити в монастир, і провести ніч в печері Рінпоче. Склавши руки на рівні Дан-Тянь, я зображав, що в наші наміри входить медитація, а притуливши складені долоні до вуха, то, що ми хочемо заночувати в цьому місці. Старий заперечливо хитав головою, щось незрозуміло показуючи нам руками. і при цьому бурмотів тибетською. Я дістав з кишені, заздалегідь приготовлену китайську купюру, покрутив їй у нього перед носом, запросив старого проводити нас в монастир. На щастя, той знехотя побрів за нами, по крутому підйому. Ми знову піднялися до воріт, але замість того, щоб відчинити їх, як ми розраховували, той став із завзятістю стукати в двері, всім виглядом показуючи, що дуже старається, але в монастирі мабуть, нікого немає, або все міцно сплять. Заплативши старця, за турботу, ми відпустили його, і знову залишилися одні.
Ми продовжили мерзнути, на цій відкритій усім вітрам скелі. Незважаючи ні на, що, у мене була тверда впевненість, що наше підприємство увінчається успіхом.

Відчувалася присутність навколо нас, могутньої сили, яка з доброзичливістю і цікавістю спостерігає за нами. Я подумки звернувся до Кайлас, і Махатма Шамбали, з проханням допомогти нам у здійсненні нашої плану. На думку спало, що спів мантри, могло б звернути на нас, увагу мешканців монастиря. Я став розспівуватися О-м! О-о-м! О-о-о-о-м.

Моя супутниця, підтримала мене, і звуки мантри нашого імпровізованого дуету вже розносилися в ночі, над просторами озера Манасаровар.

Вітер раптово стих і навколишні гори, луною гулко вторили нам, часом здавалося, що їх голос звучить сам по собі, незалежно від нашого співу. О-о-м! О-о-ом.

Минуло близько години нашої наполегливої ​​співу, ми неабияк розігрілися, і зовсім не відчували вогкого нічного тибетського холоду. Раптом за воротами почулися шерехи. Серце збуджено закалатало в грудях. Нас почули.

Брязнув важкий засув, і двері монастиря відчинилися. Нас зустрів літній монах, з примусом в руках. Лампа освітлювала, його смагляве,

зморщене обличчя, яке виражало непідробне здивування. Тими ж знаками, що і старця, ми пояснили йому, причину нашого явища. І не чекаючи його відповіді, запали в монастир. Чернець побачивши, наш рішучий настрій, зрозумів, що з нами сперечатися марно. Мовчки, він повів нас углиб монастиря, вирубаного в скелі. Тільки зв'язка ключів, телефонують у нього в руках. Ми зупинилися навпроти дерев'яних дверей, і чернець не поспішаючи, відімкнув великий кований замок.

Це була зовсім невелика печера, і в ній могли б одночасно розміститися, лише кілька людей. Закопчені кам'яні стіни і стелю, випромінювали дивний запах. Від щирого віяло

багатовікової старовиною. Навпроти входу, менш ніж за два метри, розташовувався вівтар. У центрі вівтаря, перебувала велика бронзова статуя Гуру Рінпоче. Його широко розплющені очі, здавалися живими і спостерігали за всім, що відбувається в печері. З боків гуру, розташовувалися статуї двох його дружин, непальської та тибетської. Праворуч від вівтаря, на поличці, лежали священні реліквії, слід від ноги Гуру, і дивний круглий камінь, що володіє магічною силою, який по він сам помістив в цій печері, дві тисячі років тому. Печеру тьмяно освітлювали кілька масляних свічок стоять біля вівтаря. Весь вівтар, і простір навколо, було всипане дрібними індійськими і китайськими купюрами, які паломники в достатку залишають в храмах і монастирях як підношення шанованим божествам. У щілинах закопченого стелі печери, також стирчало безліч згорнутих в трубочку, грошових знаків.

Ми попросили ченця, випустити нас з сьомій ранку, показуючи на циферблат годинника.

Ствердно кивнувши головою, той пішов. Через кілька хвилин він знову повернувся, з невеликою солом'яною циновкою, і поглядом вказав на сирої кам'яну підлогу печери. Ми подякували йому, після чого, він знову вийшов, на цей раз замкнувши за собою двері.

Ми залишилися одні в цьому темному, кам'яному мішку, шлях назад був відрізаний. Було близько десятої вечора. І перш за все, ми вирішили трохи обжити наше нове притулок, і надати йому мінімум затишку. Я дістав з рюкзака кілька парафінових свічок, підпал їх від головної свічки вівтаря, і розставив в різних кутах печери. Потім, ми розстелили на підлозі, наші спальні мішки і ковдри. У печері одразу стало набагато затишніше і світліше, а на душі тепло і приємно.

Все не так вже й погано, подумав я про себе, і зовсім не страшно.

Гуру Рінпоче Падмасамбхава пильно спостерігав за нашими діями, і здавалося іронічно посміхався. Напередодні нам трохи розповіли про те, хто є ця, шанована паломниками сутність. Практично у всіх монастирях, які ми відвідали, подорожуючи по просторах Тибету. нам зустрічалися його статуї і зображення. Гуру Падмасамбхава - засновник буддизму в Тибеті і основоположник традиції терма в школі Ньингма. Його часто називають Гуру Рінпоче - «Дорогоцінний учитель». Послідовники Ньингма шанують його як другого Будду, тобто як другого за важливістю вчителя після Будди. Гуру Падмасамбхава - один з найвидатніших буддійських вчителів в історії, володар безмежної просвітленої сили. Він був проявом просвітлених в образі великого практика і вчителі Тантри. Народився він не з жіночого лона, а чудесним чином, з квітки лотоса. Вів аскетичний спосіб життя, практикуючи таємні буддисткою вчення і знаходячи звершення, на протязі декількох століть навчав численних послідовників потаємним методам досягнення просвітління, в різних місцях приймаючи різні обличчя. Отримавши сиддхи безсмертя, він перебуває в одному і тому ж тілі і стає зримим для істот в потрібний час і в потрібному місці.

Було вже близько одинадцятої вечора, коли ми приготувалися до медитації.

Я влаштувався зручніше, притулившись спиною до склепіння печери, знявши черевики і накривши ноги ковдрою. Як тільки я сконцентрувався на своєму внутрішньому просторі, негайно ж відчув присутність потужної енергії. Моє тіло завібрував, і стало захитався вперед і назад. Я відчув хвилю умиротворення. Одночасно, усвідомлюючи, що ми знаходимося у владі невидимої сили господаря цієї печери.

Я звернувся до нього вголос:

«О великий Гуру Падмасамбхава, ми дякуємо тобі, що ти дозволив нам прийти сюди, щоб доторкнутися до силою цього священного місця. Ми прийшли сюди, вільні від страху, з чистими намірами, і відкритими серцями. Ми прийшли сюди, щоб провести цю ніч, в оточенні твоєї енергії. Про великий Гуру, допоможи нам розкритися в своїй мудрості, щоб бачити в усьому досконалість божественного прояву. Допоможи нам розкритися в любові і співчуття, для того, щоб ми могли нести ці енергії всім живим істотам. Допоможи нам у досягненні стану просвітління! »

Запанувала дзвінка тиша. Час здавалося зупинилося, а тіло наповнилося енергією і відчувалося набряклим, які вийшли зі звичних кордонів. Я візуалізував канал, що проходить через мій хребет, що минає нескінченно вгору, а знизу з'єднує мене з центром Землі, і фізично відчув циркулюють по ньому зустрічні потоки енергії. Куприком я відчув, легке тремтіння: - «Це скеля вібрує, під поривами вітру», подумав я. Так я медитував досить довго, сконцентрувавшись на своїх відчуттях. Раптово, почуття блаженства, розлилося і заповнило мої груди.

- «Ми чекали вас» - промайнуло в голові.

- «Сьогодні другий, із серії присвят, які вам треба буде пройти. Ви потрапили сюди сьогодні, подолавши всі перешкоди, і проявивши неабияку наполегливість. У цьому полягав ваш іспит, на вірність інтуїції і покликом серця. Ми направляємо вам потоки нашої любові та інформації, яка вам необхідна для вашого подальшого шляху. Перше з присвят, ви пройшли вчора, разом з обмиванням в ракшаси-Талі та Манасаровар. Це було випробування на вашу стійкість, і готовність об'єднати в собі, дуалізм людської свідомості: чорне і біле, добро і зло. Це був іспит, на прийняття вами вашої темної і світлої сторін. І ви з честю і усвідомленням пройшли через це. »

- Ти це відчуваєш? Запитав я свою супутницю.

Вона не відповіла, по її блаженному обличчю, і так було ясно, що вона перебуває в стані повної ейфорії. Так тривало ще деякий час, поки я не відчув, що потоки ослабли. Я подякував вчителям, і повільно вийшов з медитації. Ми красномовно дивилися один на одного, говорити нічого не хотілося. Наші тонкі почуття були дуже загострені і здавалося, що ми і так розуміємо один одного без слів.

Була вже глибока ніч ми вирішили, що варто поспати, інакше на наступний день, будемо сонні і розбиті.

Місця на підлозі не вистачало, і лежати було незручно. Щоб витягнутися в повний зріст, нам довелося розгорнути наші спальники, навскоси печери. Але спати зовсім не хотілося. Голова переварювала отриманий досвід. Ми довго переверталися, намагаючись знайти зручне положення. Потужна енергетика печери, і близькість дуг одного не дозволяли нам зануритися в сон. Через деякий час, дали про себе знати, природні людські потреби, дуже захотілося в туалет. Час ніби зупинився, в цьому "кам'яному мішку". Приречені перебувати тут до ранку, ми мовчки лежали на жорсткому кам'яній підлозі, притулившись один до одного і заворожено дивилися, як відблиски свічок грають на бронзових статуях.

Раптом Ірина скрикнула, і вказала в один з кутів печери. У тьмяному світлі свічок, я помітив якийсь рух. Спокійно, все добре, це всього лише, звичайна щур. Звірятко пробіг кілька разів, уздовж стіни нашого притулку, і зник в щілини між каменями. Цікаво, що знаходять тут щурі для прожитку, розмірковував я. Можливо, щось залишають паломники при відвідуванні цього місця. Можливо, застиглі шматочки тваринного масла використовуваного для свічок, а може їй взагалі нічого не потрібно, і це один з місцевих духів, або навіть сам Гуру Падмасамбхава, який відвідав нас у такому образі. Я читав, що духи землі і природи, часто є людині, в образі тварин і рослин. Так занурившись в свої роздуми, я забув про свої дискомфорт, і задрімав.

Прокинувся я, від брязкоту відкривається замку наших дверей. Я глянув на годинник, було рівно сім. Різь пронизала нижню частину живота. Я схопився, і кинувся до дверей. Коли монах нарешті відкрив двері, я кулею вилетів з печери, мало не збивши його з ніг. Полегшити, я повернувся але ченця вже ніде не було. Ми зібрали наші речі, залишили біля статуї Гуру купюру в сто китайських юанів, і плитку шоколаду, принесену з собою, і покинули нашу келію.

Вийшли з монастиря, і завмерли в подиві. Ми були вражені красою сходу сонця, над Манасаровар. З висоти "пташиного" монастиря, відкривався фантастичний вид. Ми довго стояли насолоджуючись цим видовищем, і свіжим ранковим повітрям. На душі було легко, спокійно і радісно. Ми зробили це. Ми пройшли це випробування, і заступництво гуру Рінпоче супроводжувало нас далі, по всьому нашому не легкому. тибетському маршруту.