Поїздка на хребет Нурали

Цієї неділі вирішили вибратися на хребет Нурали. Я бував там один раз кілька років тому, їздив з одним на його машині. Дорогу тоді не особливо запам'ятав. Напередодні поїздки подивився в Гугл картах, як дістатися до місця. Хребет розташований в сорока км від міста Міас, в Башкирії. З'ясував, що доїхати туди можна по дорозі на Учали, звернувши після Комсомольська. Цією дорогою я їздив колись Учалінскій 400 км веломарафон, так що до Космомольска вона мені знайома.

Карти Гугла показують, що північній стороні хребта можна дістатися кількома шляхами. Я розглядав два варіанти: спочатку спробувати проїхати через село Яльчигулово і рухатися вздовж хребта. Якщо не вийде (я ж не на джипі, а всього лише на Daewoo Nexia), проїхати через село Старобайрамгулово. лежить в основі гори, увінчаної вишкою. Обігнути цю гору зі східного боку і далі дістатися до північного закінчення хребта. трохи не доїжджаючи конеферми, розташованої там.

Виїхали на початку восьмого ранку в складі чотирьох чоловік: я, мої дружина Таня і дочка Поліна, а також подруга дружини Ольга. За М5 дісталися до повороту на Сарафанова і Кундрави. Я вирішив їхати через Кундрави, знайомої з марафону дорогою.

Поїздка на хребет Нурали

Виїхали на Учалинского трасу.

Покриття досить непогане, їхали швидко. Проїхали стелу на кордоні з Башкирією.

За Комсомольським згорнули направо під гострим зворотним кутом. Через якийсь час асфальт закінчився, пішла непогана грунтова дорога.

Поїздка на хребет Нурали

На початку десятої години вже проїжджали Яльчигулово. Від нього від'їхали зовсім небагато і вперлися в велику калюжу невідомої глибини, перед якою протікав струмок, укладений в трубу.

Форсувати калюжу я не ризикнув. Тут ми поснідали, трохи помили машину. На галявині справа виявили трохи лісових суниць, але в основному незрілий.

Далі вирішили добиратися за другим варіантом маршруту. Проїхали Старобайрамгулово, повернули ліворуч (праворуч - озеро Аушкуль) і виїхали на лісову дорогу.

Поїздка на хребет Нурали

До цього я зовсім небагато їздив по таким дорогам на машині. Посадка у «Нексиі» досить низька і щоб не шкребти черевом землю, доводилося іноді їхати збоку, над колією. Після дощів подекуди залишилися тонкі місця, де доводилося виходити з машини і дивитися, як краще проїхати. Найчастіше, такі ділянки об'їжджали збоку.

Їхали зі швидкістю 20-40 км / год. В одному місці дорога роздвоюється на два напрямки. Вибрали ліве, пам'ятаючи про те, що хребет повинен бути зліва від нас. Відразу заїхали в просіку через лісопосадки.

Далі виїхали на перехрестя з іншого лісовою дорогою, знову повернули ліворуч. Не дуже багато проїхавши, несподіваною в'їхали в топке місце. Забуксували.

Поїздка на хребет Нурали

Ліве колесо нерухомо засіло, а праве безсило прокручувалося в рідині. Далі за драговиною стояла чиясь срібляста «Мазда» і це трохи заспокоювало.

Рано чи пізно господар з'явиться і напевно допоможе нам вибратися з цієї трясовини. Але спочатку намагалися всіма підсобними засобами вибратися самі. На той час, коли всі вони були випробувані, не давши позитивного результату, ми побачили господаря «Мазди» з рюкзаком за спиною. Попросили про допомогу. Чоловік засмутив нас, повідомивши, що його машина з автоматичною коробкою передач не може буксувати, тому, витягнути нас він не може. Порадив спробувати підняти колесо домкратом і підкласти під нього що-небудь. Спробували. Але що б я не клав під домкрат, воно занурювалось в багно коли я намагався підняти колесо. Господар «Мазди» запропонував підвести двох з нас до найближчого села, де попросити допомоги тракториста. Так і зробили. Ми з донькою залишилися, а дружина з подругою поїхали. Я подумав, що у нас є години дві вільного часу. Пішли прогулятися до найближчого пагорба, пофотографувати околиці.

Минуло хвилин сорок, не більше коли я, тільки підійшовши до початку підйому на піднесеність, почув гарчання трактора і незабаром побачив, як він поспішає до нашої машині. Побігли назад. Трактор трохи випередив нас.

Поїздка на хребет Нурали

Засмаглий тракторист зачепив трос за буксирну вушко і витягнув «Ксюху» з пастки. Від винагороди ввічливо відмовився. Ось такі чудові люди живуть в башкирської глибинці. Честь і хвала їм!

Поїхали позаду трактора. Яке ж було наше здивування, коли ми виїхали ... до тієї самої калюжі біля струмка в трубі! Тільки зі зворотного боку. Я згадав, що трактор цей вранці я бачив біля одного з будинків в Яльчигулово. Ще побіжно подумав: «Ось. Трактор. Якщо що". Тобто, сильно забираючи ліворуч, ми просто обійшли гору з вишкою на вершині проти годинникової стрілки і повернулися у вихідну позицію!

Калюжу довелося-таки форсувати, правда, під наглядом тракториста. Вийшло цілком благополучно. Побачивши, що ми успішно проїхали, тракторист поїхав до свого дому. А ми знову помили машину, знову перекусили. Стали думати, робити чи другу спробу дістатися до Нурали, або кинути цю справу і поїхати на Тургояк, наприклад. І тут ми побачили, що наближається червону «Шевроле Лачетті». Пара з Челябінська, Олексій і Ольга, теж вирішили з'їздити на Нурали і теж вибрали цю дорогу. Ми коротко переказали їм наші пригоди і запропонували їхати разом через Старобайрамгулово, підстраховуючи один одного на випадок неприємностей типу тієї, що трапилася з нами. Тепер-то ми були впевнені, що вибравши на розвилці праву дорогу, ми потрапимо куди потрібно. Так і вийшло. Досить жваво і без пригод, ми дісталися до основи хребта з його східної сторони.

Вдалині маячили споруди конеферми. Відправившись до хребту, ми побачили, що величезна галявина перед схилом і сам схил в достатку покриті кущами лісових суниць, всіяні великими, стиглими і ароматними ягодами. Хотілося дістатися до вершини хребта, але хотілося і ягід. Через це піднялися наверх не так швидко.

Я хотів неодмінно досягти найвищої точки хребта. Видно було, що вона знаходиться далі на південь. Туди я і пішов. Стежка йшла вздовж гребеня, то опускаючись, то піднімаючись. Хребет накриття густим лісом, тому пересуватися по ньому легко, а види з нього відкриваються приголомшливі.

Поїздка на хребет Нурали

Флора Нуралієв абсолютно особлива, тут зустрічаються рослини, яких я ніде більше не бачив. Ось деякі з них.

Не так вже й багато часу знадобилося, щоб досягти найвищої точки хребта. Висота 752 м над рівнем моря.

Звідси було видно, що інші піки лежать нижче, крім того, це підтверджував бетонний стовпчик з табличкою на ньому.

Поїздка на хребет Нурали

Вид звідси просто неймовірний. Я познімав околиці.

Крім того, у мене з собою був радіоприймач, і прослухавши FM ефір, я нарахував 39 станцій! Тут ловиться і Міас, і Златоуст, і Челябінськ, і Учали.

Покружляв навколо стовпа, зняв викладені з каміння написи і вирішив відправитися назад.

Поїздка на хребет Нурали

Тут я побачив колію, очевидно, квадроцикла. Як це не дивно, але на саму верхню точку хребта добирався квадроцикл!

Мені здалося, я вже бачив по шляху ці сліди, і я пішов за ними, не сумніваючись, що вони ведуть до Конеферма. Колія спускалася і піднімалася по гребеню, і я йшов по ній. Йшов вже досить довго, але місця, де я почав підніматися, все не було видно.

Звідти було видно нашу машину. Я ж бачив досить схожі схили і галявини, але все ж не т. Е. Через якийсь час до мене дійшло, що я йду вже занадто довго. Зрозумів, що я заблукав! Як можна було тут заблукати? Йшов уздовж слідів квадроцикла і мені весь час здавалося, що ось за цим піком я побачу той схил і машину внизу, але там опинявся зовсім інший схил, спуск і далі черговий пік.

Поїздка на хребет Нурали

Мені стало не по собі. Хотілося пити, але води у мене не було, перекусити теж було нічого, та й одягнений я був легко, а над хребтом здається почали згущуватися хмари. На щастя, стільниковий зв'язок була.

Зібралися і поїхали додому. Здавалося пригоди позаду. Однак, вийшло по іншому. По дорозі нам знову траплялися розвилки, ми вибирали, як нам здавалося, вірні шляхи, але раптом несподівано виїхали до тієї самої топи, де застрягли при першій спробі дістатися до хребта, звідки нас витягли трактором. Але ж тоді ми їхали до хребту, а не від нього! Як же ми опинилися там. Розвернулися і поїхали назад. В одному місці знову забуксували. Час було вже більше дев'яти вечора і вечір цей переставав бути томним. За трактором тепер бігти було дуже далеко.

На щастя, застрягли на цей раз не так серйозно. Накидали під колесо палиць, шматок мішковини і змогли виїхати. Знайшли-таки правильний поворот, виїхали на дорогу, де справа вже була видна гора з вишкою, у основі якої лежить село Старобайрамгулово. Виїхали до села і поїхали далі. Добралися до асфальту, в Комсомольському перекусили біля магазину ряжанкою з сирними ватрушками. Тут вже довелося включити фари. А треба сказати, що до цього мені не доводилося їздити вночі по трасі на машині. На веломарафон - хоч греблю гати, але на машині поїхав вперше. Загалом, нормально. Оскільки навколишні краєвиди приховані темрявою, погляд сильніше зосереджений на дорозі.

Збирався їхати не швидко, але на хорошій дорозі швидкість сама собою непомітно росла, часом досягаючи 150 км / год там, де попереду далеко не було машин. Початок хилити до сну, в кафе після повороту на М5 випив кави - допомогло. Додому приїхали о першій годині ночі. Брудні, втомлені, але задоволені, з відерцем ягід і купою вражень. Машині нашої за цю поїздку дісталося, але на наступний день з'їздив на автосервіс, перевірив, нічого серйозного не постраждало, віддав 200 рублів на усунення дрібних проблем. Чи не така вже й велика плата за незабутнє, повне пригод подорож.