Поїздка на машині в великий новгород і Стару Руссу на вихідні

Перший день. Переїзд в Великий Новгород. Відвідування "Вітославліци" і Юр'єва монастиря. Переїзд в Ретле

З Санкт-Петербурга в Великий Новгород домчалися досить швидко. Благо відстань не велике, всього пару сотень кілометрів. Єдино, літні вихідні, у великих містах, завжди затьмарені «пробками» на виїздах. Пам'ятки самого Великого Новгорода ми залишили на зворотний шлях, а вирішили в перший день відвідати передмістя, зокрема музей дерев'яного зодчества під відкритим небом «Вітославліци» і, що знаходиться поруч з музеєм, Свято-Юр'єв монастир.

Всередині одного з будинків. амбар

Тепер все по порядку. Вдало припарковавшись поруч зі входом до музею, насамперед ми вирішили перекусити в місцевому кафе. На ситий шлунок туляється значно краще. Вітославліци - типовий музей такого роду, менше Малих Корела, але більше тих же Кижей. Нам дуже пощастило з погодою, тепло, світло і мухи не кусають. У музеї постійне свято, то якась гулянка, то весілля, то екскурсія з піснями і танцями. Витративши на огляд музею близько 2-х годин, ми вирушили в сусідній Юр'ївський монастир.

Точніше - Свято-Юр'єв монастир. Відчувається, що за ним доглядають, все біле, чисте, гарне, правда людей практично не видно. Зробивши побіжний огляд і залишивши записки, ми вирушили в подальшу подорож, на південь від озера Ільмень, в селище Ретле.

Спаський собор і Дзвіниця

Чому Ретле? Недорогі котеджі на березі озера, знаменитий Ільменський глінт, та й друге місто, яке я збирався відвідати, Стара Русса, знаходиться неподалік.

Котеджне селище Ретле

Поїздка на машині в великий новгород і Стару Руссу на вихідні

Розмістившись в котеджі, залишок дня ми провели жарячи шашлики, оглядаючи околиці і прогулюючись по берегу озера, милуючись красивим берегом і заходом.

Захід першого дня

Другий день. Поїздка в Стару Руссу. Відвідування музею Достоєвського і Вознесенського скиту.

На наступний ранок ми відправилися знайомитися зі Старої Руссой. Все поруч, доїхали практично миттєво. Стара Русса маленьке місто і мені знадобилося півгодини, щоб я почав в ньому орієнтуватися. Пам'яток в місті не багато, найбільше місто знають, як курорт з мінеральними джерелами грязями і совковим обслуговуванням.

Мені було цікаво відвідати будинок Достоєвського і церква Воскресіння Христового. Будинки-музеї мені подобаються своєю обстановкою і домашнім затишком, дбайливо переданим нам через роки. А в Воскресенському храмі розташовані неймовірно цікаві ікони. Багато абсолютно унікальні.

Вид на Воскресенський храм

Церква великомученика Міни

Ці очікування мене не обманули. Музей Достоєвського порадував саме обстановкою, «правильним» інтер'єром, нічого зайвого і все на своїх місцях. Чудові враження.

Будинок-музей Ф.М. Достоєвського. вітальня

Будинок-музей Ф.М. Достоєвського. їдальня

Теж саме можу сказати і з приводу Вознесенської церкви. Таких ікон я не бачив ніде. Зовсім нестандартний підхід написання, прикраси, пожертвувань. Дуже цікавий і інтер'єр і екстер'єр. Церква знаходиться на злитті річок полістиро і Порусь, дуже мальовниче містечко.

Храм Воскресіння Господнього

Полістиро і Порусь

Наостанок, ми вирішили заїхати погуляти в парк при курорті. Закритий парк, з охороною, платним входом і небажанням пускати йорика в сумці навіяло на мене «совкову Печалька». З зіпсованим настроєм я покинув це місто. Скільки ж років має пройти, щоб в Росії викорінити «совок»? Сам запитав, сам відповім, скільки в цій країні комунізм будувався, стільки ж і стиратися буде.

Їдемо назад в Ретле.

Залишок дня і вечір провели приблизно так само як і минулий. Погуляли по березі озера, подивилися як місцеві шукачі скарбів бродять по мілині з міношукачами, подібно косарів. Повивчати берегову флору і фауну, зустріли захід і проводили день.

День третій. Михайло-Клопскій монастир. Пам'ятники архітектури і визначні пам'ятки Великого Новгорода

Вранці, смачно поснідавши, ми відправилися в зворотний шлях, в Великий Новгород. Трохи не доїхавши до міста, а саме 20 кілометрів, вирішили згорнути в сторону річки Веряжа, подивитися на Михайло-Клопскій монастир.

Поїздка на машині в великий новгород і Стару Руссу на вихідні

Не знаю, чи відвідують його туристи, але ми там були одні. Нас зустрів охоронець і «торговець індульгенціями». Нічого не поробиш, заробляють, як можуть. Далі ми були надані самі собі і стали не поспішаючи оглядати «угіддя». Цікаве, мальовниче містечко з цікавою історією. Храм потихеньку відновлюють, всередині поки гуляє вітер і дивний голуб, який нас постійно супроводжував, поки ми були всередині. Завивання вітру, шурхіт поліетилену, саркофаг і дивний птах, все це навіває певний настрій. Трохи погулявши по території, ми продовжили шлях.

Ще п'ятнадцять хвилин і ми в Великому Новгороді. Перед тим як заселятися, ми вирішили оглянути Кремль при денному освітленні. Відразу ж справив враження пішохідний міст. Дуже важливе і дуже потрібне спорудження.

Мені це, чомусь, нагадало Карлів міст, в Празі, який також пішохідно з'єднує одні пам'ятки з іншими. У самому Дитинці красиво, просторо, чисто і доглянуто. На відміну від Золотого кільця вхід вільний і що особливо порадувало, не закривається до 12 ночі, ніж ми пізніше скористалися.

Пам'ятник тисячоліття Русі

Погода стояла чудова, і ми неспішно обійшли всі закуточках Дитинця, надовго затримавшись в музеї середньовічного періоду Новгорода, розташованого в будівлі Присутніх місць.

Новгородський Державний Музей

Поїздка на машині в великий новгород і Стару Руссу на вихідні

Експозиції і інтер'єр зроблені професійно, багато цікавих предметів. Але, особливо мені сподобалися зали з древніми іконами і цілими іконостасами. Величезні і старі ікони справляють незабутнє враження. В сьогоднішніх церквах ви таких ікон не побачите.

Кинувши в номері «пожитки», поїхали на пошук обіду. Ще гуляючи по Дитинця, я задався питанням смачно поїсти, тому акуратно пристав до місцевих на предмет їх переваг. З'ясувалося, що найбільш популярне місце для куштування - чайхана «Казка». Правда спочатку довелося нагодувати дитину в FF і залишити її і песика в номері. «Казка» дійсно дуже пристойний ресторан узбецької кухні. Там ще є піцерія «Лімончелло», але наскільки це італійська піца, ми не перевіряли.

Далі програма мала на увазі знайомство з пам'ятками архітектури міста, які в 90% випадків представлені православними церквами. Ну, в принципі, нічого іншого й не очікувалося.

Храм Бориса і Гліба

Церква Федора Стратилата

Повернувшись в готель і трохи віддихавшись, всією сім'єю відправилися знайомитися з вечірнім Новгородом, Ярославовому дворище і Кремлем. У вечірньому, м'якому світлі, все стає зовсім іншим, більш затишним чи що.

Церква Параскеви П'ятниці на Торгу

Церква Дружин Мироносиць

У Ярославовому Дворище людей практично не було, що дозволило спокійно фотографувати. Вечірнє підсвічування чудово виглядає на стінах Кремля і всередині Дитинця.

Вечірній вид на Кремль

Часозвоня і Митрополича вежа

Пройшовши Кремль наскрізь, і вийшовши в місто, ми вирішили повечеряти в місцевому кафе «Державний». Перекусивши, рушили в зворотний шлях, в готель повернулися близько 11 вечора.

Нічні вежі Кремля

Четвертий день. Ранкова прогулянка по Великому Новгороду та повернення додому

Церква Спаса на Ільїну

Вранці, «стремненько» поснідавши совкової запіканкою і іже з нею, швидко покинули готель і відправилися на ранкову прогулянку по місту. Ще з вечора я помітив осторонь, протилежної від Кремля, ще одну церкву, тому прогулятися ми вирішили в її сторону. Ранок був чудовим, сонячним, але не жарким, без вітру. Якщо чесно, їхати не хотілося, але нічого не поробиш, і ми вирушили в бік Санкт-Петербурга. Добралися швидко і без пробок, а це багато значить для живуть у великих містах.

Підсумки поїздки такі, - в Великий Новгород, при оказії, поїду ще. Цікавий місто, з багатою історією, є що подивитися, чим зайнятися. Мені сподобалося.