Поїздка на велосипеді в Завидовський заповідник - bikelifeforms

Поїздка на велосипеді в Завидовський заповідник

Багато є місць, де недалеко від будинку можна добре покататися на велосипеді та й в цілому відпочити душею. Але є місце, куди мене непереборно тягне рік від року кожен раз і ім'я цього місця національний парк Завидово.
Багато ходить чуток про цю таємничу землі лісів і боліт. Багато оповідань та історій.

Перший раз я дізнався про цей край з сімейного фотоальбому, де знаходиться фотографія з моїм дідом генералом Червоної Армії. На цій фотографії мій дід зображений разом з деякими членами ЦК КПРС під час полювання на лося. Пізніше я обов'язково зроблю скан цієї фотокартки, коли знову поїду в ті краї.

Унікальна природа, найчистіше повітря, нескінченно довгі рівні асфальтові дороги, вікової працю працівників заповідника роблять Завидово, одним з найкращих місць для різного роду відпочинку на природі. Звичайно, хтось вважає, що є місця і не гірше, але Завидовская аура по-своєму величі і благородію все одно бере верх над ними.
Звичайно, в заповіднику існує пропускний режим, заборонений туризм і різна господарська діяльність і переміщення автотранспорту. Але маючи перепустку в цю зону або хоча б запрошення від місцевих жителів ви без особливих проблем ви опинитеся в цьому дивовижному місці. Іноді можна проїхати і без пропуску, на свій страх і ризик, якщо охорона на пропускному пункті вас пропустить.

Тому вирушаючи в Завидово, ви завжди повинні мати запасний варіант маршруту на випадок подібного непорозуміння, а також пам'ятати, що більшість заповідних доріг створені аж ніяк не для загального користування. Загалом це місце явно не тих, хто накладає від жаху в штани при зустрічі з державної охорона та іншими сильними світу цього.

Стартували ми дуже пізно по ризькій залізниці. Квитки купувати не стали, а без проблем домовилися з контролерами на півціни. За велосипеди з нас, природно, нічого не взяли, тому що я відкрито заявив контролерам, що спеціально не купив квитки в касі для того щоб підтримати їх сімейний бюджет.

Після Істри ми у вагоні залишилися тільки ми і невелика компанія Волоколамський любителів побухати в електричці, які нам нічим не заважали, а навпаки створювали антураж справжньої заміської поїздки в російську глибинку. Їхалось легко і привільно, що ні в яке порівняння не йшло з автомобільної закиданням. Все-таки салон електрички, та ще й порожній набагато комфортніше салон легкового авто.

Вийшли ми на пл. Матренин, звідки у мене є 5-6 варіантів ґрунтових проїздів до самого Теряево. Оскільки виїхали ми не рано, я вирішив вибрати один з найкоротших.

Опинившись в більш ніж в 100 кілометрах від Москви, задихала нам зовсім легко і ми посвіжілі погнали наші велосипеди до Завидовський землям.

Сільське життя на Волоколамському висотах давно вже змінилася дачної. Тут уже не почуєш завивання мотора трактора, крякання качок і гусей, а голос корови, наївшись в жаркий спекотний день трави і мріє скоріше позбутися від молока і зовсім став великою рідкістю.
Зате з більшою ретельністю люди будують нові будинки в селищах і, звичайно, ж обносять їх парканами.
Перед подібним парканом, нехай і не дуже страшним і не найбільшим нам з Дімою довелося опинитися.
Забір виріс буквально за один рік, відгородивши від нас дуже стратегічно важливу ділянку дороги.
Повертатися близько 2 км назад нам, природно, не захотілося. Лізти теж, тому ми вирішили його випиляти.

Як інструмент для випилювання я використовував швейцарський ніж, який має в своєму арсеналі невелику ножівку по дереву. Мала штучка червінчик, а ціна велика! Так і пила в цьому ножі дуже невелика, але здатна на багато що.

Всього за пару хвилин лаз був готовий і ми задоволені покотили далі назустріч пригодам, а паркан був непохитно переможений.

Крім подібної пилки часом мені доводиться брати кусачки ну і різні інші пристосування для боротьби за свободу велосипедного руху в Росії.
Особливо подібний інструмент може стати в нагоді в воронезької області, де колючим дротом фермери всупереч будь-якому здоровому глузду і законам перепиняють стратегічно важливі ґрунтові проїзди на полях.
Незабаром дорога з насипом закінчилася і ми опинилися на грунтах. Важко передати красу цих територій по фото, але все ж спробую.

Наш трек йшов уздовж нескінченних лісів і полів. Дорога стрімко несла нас вниз після чого завжди йшов черговий підйом.

Вечір - це найкраще, що може бути спекотного літнього дня. Пригадується пісня «Підмосковні вечори». Вони дійсно дивовижні в цих місцях.

Забравшись на одну з найвищих точок у Волоколамському районі ми перекусили.

На вечерю я дбайливо приготував з дому кілька невеликих шавермой. Додаю вашій увазі технологічний процес виготовлення цієї страви.

Багато велосипедистів балують себе покупним шашликом і різного роду готовими стравами, які як правило приготовлені з третьосортного м'яса, давно втратила свою свіжість. Подібним страв, приготованих в сумнівних закладам брудними руками, ми з Дімою не довіряємо і все що потрібно для угамування почуття голоду беремо з собою. Апетиту нам додало красиве вечірнє небо.

Після вечері почався стрімкий спуск до Теряево.

Ми мчали стрімголов, назустріч багряному заходу і золотим куполів Иосифо-Волоцкого монастиря. Дивлячись на його стіни, православні хрести і золоті куполи будь-яка розсудлива людина думками і серцем, неодмінно звернутися до господа Бога.
У самому Теряево ми поповнили наші запаси продовольства і кинулися по тихому асфальту в Завидово.

У Кузьмінському нас ніхто зустрів і ми спокійно виявилися на розбитому грейдері, а потім на тихому асфальті йдуть уздовж сіл. Їзда по цих місцях у вечірній час це справжня казка для будь-якого велосипедиста.

Провівши в сідлі не один десяток кілометрів вже вночі ми покинули межі заповідника і з першими променями сонця, що сходить встали відразу за його межами з наметом на нічліг в чудовому місці біля невеликої чистої річечки.

Однак, ранкове сонце не дало нам як слід виспатися, але все ж 4 години ми відмінно проспали на свіжому сосновому повітрі. Поки суть та діло, фотографуємо наші спортивно-туристичні снаряди.

У цю поїздку ми не брали не сірників ні пальника. Сніданок застав нас біля річки на березі, в тому ж місці, де ми ночували.

Місце нашого нічного табору дійсно класне. Розвідав я його ще 6 років тому. Тут і сосновий ліс і галявина і піщаний захід у воду, а головне що тут зовсім не буває людей. Ну і до Ленінградської ж / д так би мовити рукою подати.

У полях цвітуть ромашки.

Води Завидовський річок чисті і прохолодні в літній день.

Треба сказати, що Завидовський заповідник, насправді (якщо називати речі своїми іменами) не є заповідником. І не був ніколи.

Аргументи: Заповідник (з точки зору закону) - таке місце, де природне середовище зберігається в природному стані і будь-яка економічна та інша діяльність заборонена повністю. На відміну від нац. парків, заказників, і інших ООПТ, де на госп. діяльність і встановлені певні обмеження, в заповідниках будь-якого антропогенного впливу не повинно бути взагалі.

Винятки, звичайно, є, але їх небагато, і всі вони перераховані в ФЗ № 33, Частина 2, ст 9, п 2:

На територіях державних природних заповідників допускаються заходи і діяльність, спрямовані на:
а) збереження в природному стані природних комплексів, відновлення та запобігання змінам природних комплексів і їх компонентів в результаті антропогенного впливу;
б) підтримання умов, що забезпечують санітарну і протипожежну безпеку;
в) запобігання умов, здатних викликати стихійні лиха, що загрожують життю людей і населеним пунктам;
г) здійснення державного екологічного моніторингу (державного моніторингу навколишнього середовища);
д) виконання науково-дослідних завдань;
е) ведення еколого-просвітницької роботи та розвиток пізнавального туризму;
ж) здійснення державного нагляду в галузі охорони і використання особливо охоронюваних природних територій.

Все інше там повинно бути просто заборонено.

Дуже цікава тема гідна окремої розмови. Я якось спеціально занурився в російське законодавство щодо заповідників на предмет проходу по ним на байдарках. Виходить, що в принципі можна, але з дозволу. Ось по дорогах не знаю. А вишки до речі не можуть ставитися просто для контролю і перерахунку тварин? Полювання однозначно не припустима, ту навіть говорити нема про що. Треба спеціально прогугліть по Завидовський заповіднику.

А вишки до речі не можуть ставитися просто для контролю і перерахунку тварин?

Цікавий спосіб перерахунку. Втім, все в дусі сучасних вдач (Крадіжку чужого майна можна зробити абсолютно легально, досить назвати її «приватизацією»).

Ну да, Завидово має статус нацпарку, а не заповідника і полювання там мабуть була завжди. Виключно для високих осіб. Так що ви маєте рацію.

В нац парках теж є обмеження на госп діяльність, але вони не такі суворі, як в заповідниках і в заказниках.

У нас Лосиний Острів, Мещера, Угра, Валдай - це все нац парки. Так, там заборонено розводити багаття аби де (тільки на відведених для цього місцях) Якщо готуєш на пальнику - хоч греблю гати.
Там заборонено в'їзд автотранспорту в ліс. (Механічні транспортні засоби можуть їздити тільки по дорогах, типу до населених пунктів). А на велосипеді, лижах, пішки - скільки душа бажає.
Там не можна ставити намети аби де. Тільки на обладнаних для цього майданчиках. В нац парку можна збирати ягоди та гриби (промислова заготівля заборонена, а для себе - збирай, скільки уперти зможеш).

(Втім, в межах нац парків можуть бути виділені окремі зони з режимом, як у заповідника, але це виявляється дуже невелика частина парку).

У деяких нац парках встановлена ​​плата за перебування на їх території. Тоді на в'їзді стоїть табличка з розцінками (досить гуманними), і каса. І знову ж таки, будь-який бажаючий може на територію нац парку пройти і відпочивати там.

Але щоб в нац парк «Стороннім вхід заборонено», а полювати можна? Так ось, як закоренілий правдоруб, хочу назвати речі своїми іменами: Завидово - це не заповідник, і не нац парк. Це всього лише місце для задоволення вищими кастами своїх нижчих потреб. (А потреба вбивати заради задоволення інакше як нижчим інстинктом назвати не можу)

Холопам типу нас з вами там робити нічого.

Покатушки в Завидово - скільки років туди їжджу, не набридає. Неначе поринаєш в казку.
У Шубіно живе Дмитро з веломанів. У нього можна залишати машину. Нещодавно їздив на розвідку в Ульяново на Шоше. Домовився з дачником з приводу стоянки автомобіля. А, у Вас є варіанти, все-таки іноді на машині виїхати корисно для різноманітності.

Іноді на тачці катаємося. Іноді з Максом, іноді з Дімою. Ось через тиждень поїдемо в Липецьку область на 4-5 днів. На Шошу можна було зганяти, був би час, що називається.

Ми поїхали за місто, а за містом - дощі.
А за містом - паркани, за парканами - вожді.
Там трава несмятая, дихається легко.
Там цукерки м'ятні, «пташине молоко».
За сімома парканами, за сім'ю затворами

Там і фауна, і флора, там і галки, і граки.
Там дивляться з-за паркану на перехожих стукачі.
Ходять уздовж так близько, догори комір.
Там сталінські соколи їдять шашлик.
За сімома парканами, за сім'ю затворами
Сталінські соколи їдять шашлик.

А ночами, а ночами, для відповідальних людей
Для високого начальства крутять фільми про $% днів
І сопучи, втупився, на екран мурло.
Дуже йому подобається Мерилін Монро.
За сімома парканами, за сім'ю затворами

Ми втомилися з не звички, і сказали «боже мій»
Добрішали до електрички і поїхали додому.
А в дорозі по радіо три години поспіль
Нам але демократію робили доповідь.
А за сім'ю парканами, за сім'ю затворами
Чи не доповіді слухають, а шашлик їдять.

(С) А. Галич.
Написано в 1961 році, але по суті нічого не змінилося.

На землях сільськогосподарського призначення у нас зараз ростуть тільки котеджі і паркани. Де цей паркан знаходиться, щоб знати про всяк випадок?

Півцарства в крові, і в руїнах століття,
І сказано було недарма:
«Як нині збирає віщий Олег
Помститися нерозумним хозарам »
І ці, дзвінкі міддю слова,
Ми всі повторювали не раз, і не два.

Але якось з трибуни велика людина
Вигукнув з хвилюванням і з жаром:
«Одного разу задумав зрадник-Олег
Помститися нашим братам хазарам »
Ідуть слова і приходять слова,
За правдою правда вступає в права.

Так пам'ятайте, люди, і знайте довіку,
І до біса дурна смута:
«Якимось хазарам, якийсь Олег,
За щось відомстив чомусь! »
І це переказ сивої давнини -
Приклад для істориків нашої країни!