Полутрезвая прогулянка на мис Меганом

Як приємно буває іноді згадати про цікаві моменти свого життя, а вже тим більше, коли ці моменти пов'язані з твоїми захопленнями.

У статті Галопом через Кара-Даг я вже розповідав про таких моментах. Ось і сьогодні хочу представити Вашій увазі черговий не менш цікавий розповідь.

Йтиметься про невеликій подорожі по мису Меганом, який знаходиться недалеко від Судака. Вірніше подорож проходило не тільки по мису, а й по самому півострову Меганом.

Трохи інформації для довідки. Півострів Меганом це видатний в море шматок суші, досить відвідуваних любителями культурного відпочинку, але в той же час дуже приваблює людей нетрадиційного проведення часу.

Велика частина його відвідувачів це різного роду неформали: нудисти, йоги, растамани, уфологи, та й просто чудики бажаючі відпочити подалі від цивілізації.

Що їх усіх туди тягне?

Звичайно ж, тісне спілкування з природою, дикість і містичність цих місць. Про Меганомі ходить багато легенд, переказів і повір'їв, які як магнітом тягнуть туди любителів незвіданого.

Свого часу я не раз бував там з батьком на риболовлю, і завжди, скільки пам'ятаю, там жив ексклюзивний народ.

На шляху до долини Капсель-Бугаз

Як то будучи у відпустці мене відвідала думка в черговий раз прогулятися по цим цікавим місцям, тим більше що раніше пройти по всьому узбережжю мені все якось не вдавалося.

У той час я вже вів цей блог (вірніше тоді він був ще сайтом) і тому захотів підкинути на нього кілька цікавих фотографій.

До моєї пропозиції про прогулянці приєднався мій двоюрідний брат Руслан, деякий час працював в Судакському лісництві і добре знав ці місця.

Що ж сказано - зроблено. Домовившись напередодні про час виходу на маршрут, ми розійшлися по домівках.

Зустрівшись вранці на автостанції Сонячної Долини, я відчув що виходить від брата характерних «духан». Виявляється, після нашого вчорашнього розставання йому не вдалося спокійно дістатися до будинку, його перехопив товариш і запросив на «захід».

Прикупивши 3 літри Миргородської мінералки, ми не поспішаючи рушили по дорозі в сторону долини Капсель-Бугаз.

Спілкуючись по шляху на абстрактні теми, непомітно підійшли до дороги яка, ліниво звиваючись, змінювала наш прямолінійний маршрут на виляє підйом в гору.

На перевалі під горою Меганом

Начебто не так далеко на вершині гори виднілися вежі вітряних електростанцій, але яким же довгим був цей шлях. З кожним десятком метрів підйому він ставав все крутіше, цікаво як я цього не помічав в той час, коли піднімався по цій дорозі з батьком на старенькому Москвичі.

І ось, нарешті, крутий підйом змінився більш пологим маршрутом по вершині гори уздовж стояли нагорі вітряків. Багато з них були приведені в плачевний стан пануючими тут вітрами і діяльністю людиноподібних збирачів металобрухту. Тут же нас обігнала група «моджахедів» на квадроциклах (з арафатками на обличчях).

Їм, думаю, було легше, ніж нам.

До того ж води у нас залишилося тільки півтора літра (спасибі Руслану 🙂).

Нічого! Де наша не пропадала! Ми наполегливо брели далі, а зміна підйому на більш рівну місцевість поступово відновлювала сили і додавала бажання йти далі.

Гід і брата виявився відмінний. Він розповів кілька веселих історій, пов'язаних з напівзанедбані військовими частинами, повз яких ми проходили, і це ще більше зміцнило наш бойовий дух.

Полутрезвая прогулянка на мис Меганом

Пройшовши ще з кілометр, більш-менш рівна дорога змінилася крутим серпантином, уводящим нас вниз до маяка на мисі Меганом. Згадалося, як ми з батьком якось намагалися тут піднятися, рухаючись в зворотному напрямку на тому ж москвичі, але через розбитості дороги це давалося з великими труднощами.

Неабияк пропетляв, нарешті, спустилися до невеликого хутірця, де і зараз живе маячнік. На мій подив там припаркувалася з десяток машин, що говорило про не остаточною занедбаності цього місця.

До самого маяка ми не пішли, тому що стежка до нього вела вниз, а підніматися назад не сильно хотілося. Замість цього ми вийшли до крутого обриву над урочищем Уч-Кая і Акулячої бухтою.

Дивлячись на всю цю пишність зверху, захоплювало дух, але ще більше захоплював питання про те, як же спуститися вниз.

Насправді все виявилося не так складно.

Стрімкі скелі Ардич-Кая

По самій кромці обриву вниз йшла слабозаметний зверху, але цілком пристойна на перевірку стежка. Іноді вузька, що проходить прямо біля глибокого обриву, іноді змушує пробиратися по крутих кам'яних сходах, вона все ж впевнено вела нас вниз.

Непримітна скельна стежка

Нарешті спустившись в обгороджену з трьох боків кам'яними масивами Біюк-Сирт бухту, ми рушили далі по натоптаних «місцевими» жителями стежками.

Людей тут виявилося чимало. То тут, то там виднілися сховалися від спекотного сонця в тіні невеликих кострубатих дерев різнокольорові намети.

Полутрезвая прогулянка на мис Меганом

Народ, переважно голий, займався своїми звичайними справами: засмагав, купався, готував їжу, будував тільки йому зрозумілі споруди.

Проходячи повз один з таких споруд виникло відчуття, що знаходишся в древньої Кіммерії. Тут тобі і зменшену подобу Стоунхенджа, і якісь шаманські кола з жертовними каменями, величезні сонячні годинники, зроблені з навколишніх валунів. Загалом, повна ілюзія переміщення в часі на кілька століть назад.

Єдиним мінусом у всьому цьому казковому дикому світі була відсутність води. Наші запаси підходили до кінця (залишалося приблизно 200-300 грамів), а повертатися до джерела що знаходиться під маяком вже не було бажання.

Пройшовши приблизно до половини урочища, ми вирішили трохи освіжитися. Спустилися до невеликого галькові пляжу, де вже ніжилося на сонці з десяток голозадих тюленів, і з задоволенням залізли в воду.

Пляж під мисом Рибачий

На поверхні задоволення було, чесно кажучи, не особливим, вода настільки прогрілася, що практично не освіжала, але от якщо пірнути глибше, приємна прохолода приносила свої плоди. Я навіть трохи пошкодував, що не маю зябер як Іхтіандр, тому що підніматися з дна зовсім не хотілося.

Скупавшись і викрутивши тут же на пляжі білизна (соромитися сильно не доводилося, тому що навколо всі були в чому мати народила), ми побрели далі. Саме побрели: після купання шкіра ссохлась, спека стала відчуватися сильніше, та й вода у нас закінчилася.

Останець «Акулячий плавник»

Як же ми повзли в гору на мис Рибачий! Це треба було бачити. Гаразд мені було невесело, а Руслану після вчорашнього, та ще без води з пересохлих горлом ...

На фотографування околиць вже перестали підніматися руки, ми йшли, щоб йти, хоча іншого виходу у нас і не було. Шлях назад виявився б набагато довше, ніж вперед.

Пройшовши над гравійної бухтою, почали пологий спуск вниз, до «могилкам». Місце називається так то від того що там камені стирчать із землі, на зразок пам'ятників, чи то від того, як кажуть, що колись там розбився вертоліт.

Над гравійної бухтою

Знову скупавшись після затяжного спуску, вже по березі попрямували до пляжу і автокемпінг Капсель.

Добравшись до цивілізації, насамперед заглянули в найближче кафе і замовили по келишок холодного пива. З якою насолодою це пиво вливалося в наші шлунки, описати просто неможливо. Складалося відчуття, що до шлунка воно не доходить, вбирається ще в горлі.

Перший келих здався практично непомітним, тому за ним послідував другий, але вже не поспішаючи і з розстановкою.

Трохи вгамувавши спрагу, ми попрямували до автобусної зупинки, де збиралися сісти на автобус і доїхати додому, але по дорозі зустріли мого однокласника Юрія. Він як раз в цей час збирався їхати на «водовозці» (працює водієм) в Сонячну Долину за черговою порцією води для відпочиваючих. З ним то ми і дісталися.

Згадуючи сьогодні це мініпутешествіе, яке звичайно не порівняти з походом на Ай-Серез. слабо відчуваються ті тяготи маршруту, поділитися з нами тоді. У пам'яті спливають тільки заряд адреналіну, радість перемоги, і маса незабутніх вражень, які принесла ця прогулянка.

З повагою, Сергій Дроздов

Дякую що поділилися статтею з друзями:

Замовити відпочинок

Найпопулярніші записи

• Полутрезвая прогулянка на мис Меганом
    Карадазький змій. Реальність чи плід фантазій
    Куди подіти відходи або способи утилізації сміття в поході
    Техобслуговування велосипеда. Як, коли, навіщо?
  • Полутрезвая прогулянка на мис Меганом
    Грізні комашки або найнебезпечніші комахи Криму
    Вибір термобілизни. Як? Навіщо? Чому?