Саксонська швейцария - фортеця Кьонігштайн і міст Бастай

Перший повноцінний день в Німеччині ми вирішили присвятити поїздці в Саксонську Швейцарію. Так називається район, що знаходиться на кордоні з Чехією - він розкинувся на берегах річки Ельби і являє собою гірничо-лісовий масив. Частина території виділена під національний парк - він також називається Саксонська Швейцарія. Для туристів цей куточок Німеччини представляє величезний інтерес, так як тут знаходиться багато природних та історичних пам'яток. Ми планували, як мінімум, відвідати замок Кьонігштайн і піднятися до стародавнього мосту Бастай, висіченому в скелі. Потрібно відзначити, що програму цю виконати вдалося, а також відвідати ще одне місце - містечко Бад Шандау.

Прокинувшись рано вранці і швидко зібравшись, виходимо з готелю - перекусити вирішили на ходу. Сніданок в готелі коштував би 10 € на людину, тому ми вирішили обійтися без нього. Приблизно за 20 хвилин ми пішки добралися до станції електрички Dresden-Dobritz. Я заздалегідь вивчив тарифи на проїзд в Саксонії і вибрав найбільш оптимальний - сімейний проїзний квиток на один день. За 17.5 € двоє дорослих і 4 дітей можуть подорожувати на регіональних поїздах і місцевому транспорті без обмеження кількості пересадок. Однак це все було в теорії, а на практиці знайти цей варіант в автоматі з продажу квитків серед безлічі інших пропозицій було не так просто. Нам вже поспішила допомогти літня сімейна пара, яка чекала поїзд на платформі. Ми з ввічливості вислухали їхні поради, половину правда не зрозуміли, і в підсумку купили потрібний квиток.

Незабаром приїхав поїзд - електричка S1, ми зайняли вільні місця на другому поверсі вагона в очікуванні гарних краєвидів за вікном. А подивитися було на що - через деякий час справа і зліва з'явилися гори, біля підніжжя яких тулилися німецькі села з мініатюрними будиночками. У поїзді було дуже багато дітей - мабуть вони, також як і ми, їхали на екскурсію, супроводжували їх декількох дорослих.

Саксонська швейцария - фортеця Кьонігштайн і міст Бастай

Ми вийшли на станції Königstein (Sächs Schweiz) і без праці зорієнтувалися як дістатися до однойменної фортеці. З центру маленького містечка до вершини стрімкої скелі їздить екскурсійний автобус, який на півдорозі необхідно змінити на автомобіль з вагончиками, стилізований під паровоз. За 3 € ви потрапите наверх, а якщо візьмете квиток туди-назад, заощадите 1 €. Ми вирішили, що вниз спустимося самостійно, до пам'ятки доберемося на автобусі.

Перш за все фортеця вразила нас своїми масштабами: велика територія в сукупності з масивними старовинними будівлями дуже вразили! А ще більш вражаючі відкриваються види з території історичного обеекта. На багато кілометрів навколо проглядається звідси німецька земля, далеко на горизонті видніється Дрезден, до якого по прямій близько 25 кілометрів, трохи ближче - місто Пірна.

Офіційна історія фортеці налічує близько 9 століть, перша згадка про неї виявлено в грамоті чеського короля Вацлава I (одна тисяча двісті тридцять три). За багато століть об'єкт багато разів переходив з рук одного правителя до іншого. І тільки в минулому столітті, в 1955 році, фортеця постала перед жителями Німеччини як музей під відкритим небом. Зараз туди приїжджають люди з усього світу, в фортеці є 2 "квартири", які можна при бажанні орендувати на тиждень і, прокидаючись вранці, милуватися видами околиць з висоти.

Обійшовши багато будинків і перекусивши бутербродами на лавках в тіні дерев, ми вирішили закінчувати двогодинну прогулянку по фортеці - нас чекав підйом до мосту Бастай. Спуститися вниз до міста і залізничної станції ми вирішили по стежці в лісі. Чомусь на ній нам практично не зустрічалися люди і ми вже було подумали, що йдемо не туди, проте незабаром ліс закінчився і здалися будинку. В результаті спуск зайняв 45 хвилин і втомлені ми потихеньку брели до станції і мало не спізнилися на поїзд - машиніст побачив як ми біжимо і дочекався двох пасажирів з Росії. Проїхавши одну зупинку назад, ми вийшли на станції курорту Raten.

Саксонська швейцария - фортеця Кьонігштайн і міст Бастай

Щоб дістатися на інший берег, потрібно зробити 5-хвилинну поїздку на річковому поромі. Він приводиться в дію електричної лебідкою, не забруднюючи найчистіше повітря вихлопними газами двигуна. Знову опинившись на землі, ми намагаємося збагнути куди йти далі. З курортного містечка прокладено кілька пішохідних маршрутів до мосту Бастай. Рухаючись за вказівниками, ми знайшли найбільш жваву трасу і морально приготувалися до вартового підйому. Досвідчені туристи брали з собою другий комплект взуття - спеціальні черевики і лижні палиці, з таким спорядженням втомлюєшся набагато менше. У нас на ногах були звичайні кросівки і особливих труднощів з підйомом вгору ми не зазнали. По дорозі до мосту зупинялися у оглядових майданчиків, звідки відкривалися чудові види на долину річки Ельба.

Абсолютно раптово одна з піднімаються наверх заговорила з нами російською - вона почула знайому мову і вирішила дізнатися звідки ми. Виявилося, що дівчину звуть Лариса і вона вже більше 10 років живе в Німеччині. Сюди приїхала з друзями як і ми, в перший раз. Піднявшись разом з нею на пару оглядових майданчиків, ми "ненавмисно" загубилися - я не дуже люблю, коли хтось нав'язується в супутники.

Майже через годину ми досягли знаменитого моста Бастай - формації з піщаних скель з прекрасним оглядовим майданчиком. Висота над рівнем Ельби тут становить близько 200 метрів, міст відомий з давніх-давен і зараз користується величезною популярністю у туристів. Особливо красиві фотографії можна зробити, перебуваючи на платних оглядових майданчиках, вхід туди коштує 1.5 € і бажаючі зробити унікальні кадри завжди є.

Піднявшись нагору, ми опиняємося поруч з готелем Berghotel Bastei - вартість номерів тут дуже висока, проте вільних кімнат практично ніколи немає. Звідси починається пішохідний маршрут до гірського озера Amselsee, яке ми дуже хотіли побачити. Однак на середині шляху нас чекала неприємність - стежка була блокована огорожею і попереджувальними написами німецькою мовою - прохід був закритий.