Серфтріп на севкур, острів Парамушир

Найчастіше незаплановані подорожі виявляються найбільш яскравими та незабутніми. Ідея поїхати на пошуки хвилі на довколишні від Камчатки острова витала в повітрі досить давно, але до «зібратися і поїхати» з різних причин справа не доходила. Варіантів, що не досліджених в плані серфінгу, місць в районі Камчатки греблю гати, хочеш на Північ, хочеш на Південь, всюди Тихоокеанське узбережжя.

Однак в нашому північному регіоні взагалі досить складно подорожувати, транспортне сполучення досить нестабільна, дороги важкопрохідні навіть для самої підготовленої техніки, морський транспорт завжди «під зав'язку», тому що забезпечує життя у віддалених рибальських селищах.

Гряда Курильських островів примітна тим, що з одного боку омивається Охотськім морем, а з іншого океаном. Звичайно ж ніяких точних прогнозів по хвилях не було і місця де їх шукати нам теж були не відомі. В першу чергу в цьому полягала авантюра. Були лише здогадки і картинка із загальним рухом Свелл по тіхоокеанкому узбережжю з MSW. Зате був здоровий оптимізм і жага пригод. Адже не так багато місць на Землі, де не ступала нога серфера.

На тріп ми заклали від тижня до двох залежно від погодних умов, успіхів і можливості назад потрапити на судно.

Крім Парамушир ми планували дістатися на сусідній безлюдний острів Шумшу (але мабуть не досить хотіли, раз не потрапили). За запевненням жителів СевКура на Шумшу приходять «величезні хвилі», але як ми переконалися неодноразово, що для обивателя «величезні хвилі», то для серфера «лютий чоп»

На жаль судно, яке мало перевезти нас з машиною на Шушму зламалася напередодні нашого приїзду, а альтернативні пропозиції були вже дуже не гуманні по ціннику. Опустимо деякі організаційні особливості транспортування від Камчатки до СевКура, головне що дісталися. Через 20 годин переходу на вантажно-пасажирському судні на березі нас зустрічає прикордонник і локал Міша, який мріє про серфінгу.

На наступний день вирушаємо під гідством Михайла на пошуки першого споту. У районі «Чорних озер» де є будиночок на березі, планувалося розбити табір і колесити на машині, але все пішло не за планом, кілометрів через 15 від селища біля скельного притиску, коли дорога була схожа більше на напрямок, ми вперлися в скельний зсув.

Величезний шматок скелі обвалився з самої вершини і пішов в океан, надійно перегородивши шлях для авто. Тільки відчайдушним мото та квадроціклісти під силу подолати цей зсув, а потім як виявилося і другий зсув. Не в наших звичках відступати, залишаємо машину, беремо все найнеобхідніше з розрахунку на три дні, дошки, гидрики і в путь.

Скільки доведеться йти, ми собі слабо уявляли, наш провідник власне теж. Миша сказав що до будиночка на снігоході хвилин 15-20 ходу) Але ми не снігоходи, а більше були схожі на мулів, завантажених безглуздим незручним скарбом. Перехід зайняв більше 3 годин, що петляє дорогу ми намагалися дещо, де скоротити, але це виливалося в перекидання в нетрі зарослих печер, лазів, зроблених японськими військовим в роки війни.

По узбережжю подолали незліченну кількість невеликих річок, скакали по камінню і по болоту і «доскакали» ми, нарешті, до заповітного будиночка. У таких диких умовах будиночок відразу перейменували в п'яти зірковий готель, бо в ньому було все включено (буржуйка, посуд, м'які нари з подушками та інші зручності, крім тих що були «на вулиці»).

Поруч з будинком задоволена бурхлива річка, що впадає в океан, що віщувало непоганий спот. Віддихалися, перекусили, натягнули гидрача, взяли шампанське і попливли на перший лайнап. Крім іншого цей день збігся з моїм днем ​​народження, були всі приводи відзначити події дня.

Ахових хвиль на жаль не було, але кататися можна. А ось нерпи, спливаючі зовсім близько не мало нас повеселили. Ці тварини дуже цікаві і по ходу руху на хвилі можна було нарахувати до 6 «глядачів» смотрящих за нашими спробами.

Сам спот не уявляв собою особливого інтересу, тому що вітер з океану, що дме там практично цілодобово, не створював хороших умов для серфінгу, тому наступного дня ми провели в спробі пішки дістатися до маяка на далекому мисі, але були раптово зупинені бурхливої, холодної і глибокої рікою. Ні краплі не засмутившись (все-таки до маяка йти вже дуже далеко було), ми повернулися в наш «готель». Вечірній серфінг знову був безнадійно зіпсований чопом, тому ми вирішили таким днем ​​повертатися назад в місто.

Наступні два дні хороших хвиль нам не принесли, тому в розважальну програму входило все, крім, власне, серфінгу: ночівля в покинутій СТО, поки на вулиці лив дощ і дув мерзлякуватий вітер; дослідження околиць міста з фотографуванням мало-мальськи цікавих нудьгуючим серферів пам'яток, типу величезних православних хрестів, покинутих японських бункерів і наших військових частин, панорам; обстеження іржавих судів, в незліченній кількості розкиданих по узбережжю; похід до місцевих дамбах і греблях; відвідування місцевого кінотеатру, де вам дають «меню», в якому можна вибрати кіно з сотень найменувань, і його неодмінно поставлять саме вам і саме на вашому сеансі; знайомство з партією геодезистів з Єкатеринбурга і типові посиденьки з ними на кухні з неминучими горілкою, смаженою рибою і гітарою з піснями.

Увечері неділі почали приходити невеликі (близько метра) пологі, але дуже довгі хвилі, які були ідеальні для фанбордах, плюс за рахунок специфіки споту, можна було робити дуже цікаві знімки, ніж ми і скористалися.

У понеділок вранці до нас в табір прийшли геодезисти, подивитися як ми катаємося. Хлопці в перший раз побачили океан в житті, і, природно, що і серфінг залишив у них незабутнє враження. За їх власними словами, «таке вони бачили тільки в кіно».

До вечора понеділка циклон розійшовся не на жарт, і до нас прийшли великі (більше двох метрів), трохи більше різкі, ніж в попередній день, і дуже довгі хвилі. Для нас обох це були найкращі і довгі проїзди за три роки заняття серфінгом. На жаль зняти не вдалося, було не до зйомок, ми отримали велике задоволення каталкою до тих пір поки не замерзли.

Тільки заради такого дня все вище описане коштувало проробити.

На наступний і заключний день нашого тріп циклон, що зародився в Охотському морі приніс «дикий» вітер і ясне небо (що в цих краях трапляється не часто). З огляду на наше місцезнаходження, вітер дме з Охотського моря був офшором для океанічного узбережжя, але він був такої сили, що кататися було неможливо, з лайнап могло просто забрати у відкритий океан як тріску. Таку природну феєрію залишалося тільки фотографувати. У той же день до відходу додому ми вирушили подивитися умови по Моркам узбережжю і були вельми вражені хвилями. Вони були неймовірно потужні і високі, звичайно це був чоп, але дуже красивий чоп.

Також перед нами відкрилися епічно види на вулкан Вітряний (тисяча вісімдесят сім м.) Повністю виправдує свою назву, тому що при ясному небі накручував на себе всіляку хмарність, а також вид на вулкан Алаід (2339 м), що стоїть у відкритому морі на о.Атласова в 20 км. від Парамушир.

Алаид найпівнічніший і найвищий вулкан Курильських островів, є дуже важкодоступним і бажаним вулканом для будь-якого гірськолижника / сноубордиста, але це вже інша історія.

У серфтріп ходили: камчадали Алена Дмитрієва, Тимур Мухомор і локал Михайло Міляєв. Фото: А.Дмітріева. Текст: Т.Мухомор і А.Дмітріева.