Стежками звісточки знайомство з жабою і айхором

Коли я була маленькою, ми з батьками часто їздили в Охотськ до моря. Я завжди з нетерпінням чекала, коли ж на горизонті з'явиться гора Жаба. Поворот, ще поворот - і ось вона сидить на Сопочко, задерши мордочку, і дивиться вдалину, як вартовий на посту. Багато легенд розповідали й розповідають досі про цю гору. А в дитинстві я думала, що це зачарована царівна, яка охороняє скриню з коштовностями і, нібито, хто не намагався підійти до неї, не пускала жаба жодної людини до себе.

Я дорослішала, гора поступово заростала і тепер її вже складно помітити з траси. Це мене засмучувало, я не могла її бачити, а потрапити на гору не було можливості. І ось я доросла, у мене є свій особистий транспорт - велосипед - і моя дитяча мрія побувати на легендарній горі Лягушке збувається - я з друзями їжу на Жабу. З ранку виїжджаємо з міста по корсаковского трасі і, трохи проїхавши, звертаємо на Охотському трасу до селища Звісточка.

У велоспорті я новачок, і траса дається мені не легко - на кшталт дорога пряма, а педалі насилу крутяться. Давно чула, що на цьому відрізку дороги відбуваються аномальні явища - ніби машини ні з того ні з сього їдуть назад або зупиняються, ну, думаю, почалися загадки. А на ділі виявилося все просто. Просто траса йде вгору, але нахил мінімальний і здається, що їдеш по прямій, а насправді піднімаєшся в гору. Але це я дізналася пізніше, а поки, пихкаючи і обливаючись потом, яке як допедаліровала я до п. Звісточка. Всією юрбою хлинули ми в місцевий магазин, забили рюкзаки всякою всячиною і продовжили шлях. Гора розташована за селищем в трьох кілометрах, невеликий підйом в гірочку - і ми виїжджаємо до двох великих каменів - врата на стежку, що веде в казковий світ. Поруч з камінням варто аншлаг, на якому написано, що «останець Жаба» вважається державним пам'ятником природи регіонального значення геологічного типу. Він був створений в 1983 році і займає площу 12 га-це коло радіусом приблизно 200 м. Навколо скелі «Жаба». За порадою на написи ми доторкнулися до кам'яних воріт, привіталися і осідлавши своїх коней поїхали далі по лісовій стежці.

Стежка нас котила з горочки і приїхала на велику галявину, як дізналися пізніше - галявина називається Сонячної. Згідно з легендою, ця галявина змінює колір кілька разів на добу. На галявині також встановлено аншлаг, на якому розповідається про господаря тайги - ведмедя, і намальований план всього маршруту до водоспаду Веста. Заблукати тут просто не можливо. Тому вглиб лісу по стежці ми зробили крок сміливо, перейшли струмочок по саморобному містку і вийшли на маленьку галявинку з незвичайними будівлями з каменів вигляді пірамідок. З якою метою це робили люди, ми не знали, але картинка була незвичайною. Ми теж внесли свій вклад, побудували свої пірамідки і покотили далі по стежці.

Стежками звісточки знайомство з жабою і айхором

Виїхали до річки під назвою Комісарівка, раніше річка називалася Айічка, в перекладі з айнського "чиста вода, що несе життя". Вода в річці і справді дуже прозора і смачна, подейкують, що вона лікувальна, вірити в це чи ні - особиста справа кожного. А щоб потрапити на Жабу, річку треба перейти. Перейти її можна вбрід або по канату, який натягнутий між деревами. Прив'язавши Вели до дерев на протиугонки, почали переправу через річку. Річка не глибока, але вода в ній холодна, тому ті, хто не боїться холодної води, вважали за краще штурмувати річку вбрід, а решта полізли по канату, не загубивши можливості покувиркаться і пострибати на канатах, як мавпочки.

І ось ми біля підніжжя гори. Гора невисока, але дуже крута. Хапаючись за дерева, щоб не скотитися вниз, дерлися по схилу. На допомогу приходять сходинки з коренів дерев. Камені Катя з-під ніг, тому намагалися триматися на відстані один від одного, щоб не нарватися на каменем по голові. І ось ми нагорі, на легендарній горі Жаба - це скельний останець гори Горбунова, її максимальна висота складає всього 8 метрів. Вважається, що це гора вважалася у древніх айнів, як храм Мудрості, а поруч з Жабою знаходиться камінь, на якому є вм'ятина в формі людського тіла. За легендою, тут закінчила свій земний шлях шаман з племені Ушти, вона добровільно поховала себе заживо між плитами, щоб врятувати свій народ від злих чар. Поблизу гора точна копія жаби, навіть мордочка, як справжня, це ж треба створити таке диво природи!

Скрині з коштовностями я, звичайно ж, не знайшла, але вид зверху мене вразив - відкривається приголомшливий вид на Анивский затоку, озера Тунайча і Изменчивое. Вдалині змійкою звивається корсаковского траса і тікає в далечінь. Насолодившись видами спускаємося вниз. Спуск вниз не менше легкий, ніж наверх - камені зриваються з під ніг, а природні сходинки при спуску тільки заважають, тому що постійно чіпляєшся за них і боїшся впасти вниз. Потихеньку спустилися вниз, знову побалталісь на канатах, відв'язали Вели і далі по стежці, яка проходить через ліс, до водоспаду Веста. Проходимо галявину «Місячну», поляну «Фей», далі стежка проходить по стрімкому березі річки, місцями доводиться йти за допомогою натягнутої мотузці, з велосипедами пробиратися все важче і важче і ми вирішили Вели приховати. Піднялися в Сопочко, закидали велосипеди травою і пішли далі без нічого, тепер головне не забути де Вели приховали.

Йдемо по стежці вздовж річки і приходимо до підвісному містку через річку, переходимо по ньому і потрапляємо в «Темний ліс».

Ліс хвойний, як ніби потрапляєш у казку «Три ведмеді», запах хвої, шум річки, щебет пташок, та ще це казкове назву «Темний ліс». І тут перед нами дуже гарні річкові пороги «Дві сестри». Вирішили влаштувати привал і насолодитися красою «молодших сестер» водоспаду Веста.

На аншлагу, який встановлений тут, читаємо, що через півкілометра буде поворот на водоспад, головне не проскочити його. Через пів годинки продовжили шлях до водоспаду по казковому лісі. Щоб потрапити на водоспад, нам треба перейти річку на інший бік, але яким чином. Річка бурхлива, поки думали-гадали, запримітили колоду через річку. І по ньому ми повинні йти. Виявилося, що повинні. Хлопчаки сміливо переходять на інший берег, а дівчатка гордо «крокують» по колоді на ... ..четвереньках. Ну ось і подолали ми цю перешкоду. Далі стежка веде нас по крутому схилу і ми буквально виповзаємо до водоспаду. Водоспад красивий, але не наш, це «молодший брат» водоспаду Веста.

Подолавши ще трохи крутого підйому, виходимо на стежку, трохи проходимо і ось уже чути шум падаючої води. Ще трохи і ось він перед нами - красень водоспад Веста (Айхор). Висота водоспаду складає 8 метрів, але в цей час року він маловодний і спокійний, але від цього не менш красивий.

Пізніше я побуваю на ньому навесні, коли водоспад повноводний і ось тоді я побачила всю силу і міць цього красеня. Ну це пізніше, а зараз вже справа до вечора і нам треба повертатися додому, по дорозі відшукати «яйце Кащея» і наші Вели. «Яйце Кащея» знайшлося без особливих проблем. Ось такого чуда-природи я ще ніколи не бачила, це величезний камінь овальної форми, з двох сторін який обплутаний кореневою системою величезного дерева і складається таке враження, що казковий Кащей приховав своє яйце, в якому зберігається голка життя в природному скриньці.

Фото на пам'ять і по стежці назад. Вели, заховані на початку нашої подорожі, знайшли без проблем і тепер уже на своїх бойових конях рушили в бік будинку. Я раділа від щастя, що нарешті-то здійснилася моя мрія дитинства і я побачила легендарну Жабу, побувала в цьому казковому лісі, тепер я знаю, де зберігає Кащей своє життя. І звичайно ж диво-водоспад. У цього казкового місця хочеться повертатися і повертатися ще.