водоспади криму

Безперечним прикрасою природи півострова є знамениті водоспади Криму, великі і маленькі. Дуже красиві і незвичні Черемісовскіе водоспади.

Як дістатися до Черемісовскіх водоспадів

Дістатися до Черемісовскіх водоспадів зовсім нескладно. По трасі Сімферополь-Керч, на будь-якому автобусі, або автомобілі, слід проїхати Білогірськ, за ним Чернополье. Не доїжджаючи с. Багате, буде поворот на право, до села Черемисівка. Далі, шлях спрямований на село Поворотне, повз села Червона Слобода. далі - покажчик, що направляє в початку стежки, що веде до водоспадів Координати - 44.934073 34.702582

Проїхати до водоспадів з боку Керчі або Феодосії, так само, але поворот наліво, до с. Черемисівка, буде за селом Багате. А далі, як написано вище.

Черемісовскіе водоспади в Криму - неповторне природне створення. Для них характерна незавидна висота, місцями - плавність потоку. Але це і приваблює сюди численних туристів, оскільки шлях уздовж ріки не складний, доступний для будь-якого туриста, а враження в результаті прогулянки - просто приголомшливі.

Тут на шляху зустрінуться старі дерева-корифеї, і ніжні юні молоді деревця. Якщо подорожувати навесні, то свіжа зелень тільки проклюнулася листя створює особливу атмосферу тутешніх місць. Черемісовскіе водоспади дуже красиві, ніжні і мальовничі.

Всі водоспади Криму краще відвідувати в весняну пору року, або після сильних дощів, коли русла річок сповнені водою, і несуться вони, прорізаючи на своєму шляху звивини, відточуючи і шліфуючи кам'янисті пороги, формуючи каскади водоспадів різної величини і висоти, десь плавно стікаючи вниз, а десь стрибаючи з каменя на камінь, порушуючи тишу лісу.

водоспади криму

Початком маршруту буде село Поворотне, за яким відразу нас чекають Черемісовскіе водоспади і ущелині Кок-Асан. Головний орієнтир стежки для прогулянки вздовж ущелини - будиночок лісника. І, слідуючи по пішохідній стежці, вздовж річки, а потім і через ущелину, ми зануримося в світ лісу та його мешканців: будуть чутні щебетання птахів, і балакуче дзюрчання води.

Пройшовши три кілометри по ходу течії річки, ми побачимо 5 водоспадів, каскади, Ванну Молодості і створені природою чаші з водою.

Шлях лежить через красивий буковий ліс. Приблизно третю частину шляху займає Скалисте ущелина. Але шлях цей не складний, а навпаки, веселий і завзяття - з каменю на камінь, і так уздовж річки. Головне в цих місцях - НЕ посковзнутися на мокрих каменях.

Слідуючи по маршруту, видно, що стіни ущелини то стискаються, то розходяться по різні боки. Тому, для зручності проходу по ньому, і більшої безпеки, уздовж ущелини натягнутий дріт-поручень. Спускаючись далі, на шляху зустрічаються так звані «ерозійні» котли, які утворені водою і каменем - в цих чашах збирається чистісінька і прохолодна вода, що стікає зверху. Одна з них - найбільша, називається Ванна молодості.

Найперший водоспад на шляху - це невеликий каскад, відносно спокійно стікає в прозору заводь, оголюючи широкі і похилі берега річки. Наступний водоспад, навпаки, грайливий і галасливий. Він перестрибує з уступу на уступ, і вривається свіжим потоком в Ванну молодості.

водоспади криму

Вже нікого не дивують стовбури повалених дерев, то тут, то там, з викорчуваними кореневищами - в весняну пору року тут стихія лютує несамовито.

Наступний водоспад - Ущельний.

Швидше за все його так прозвали за дуже вузьких прохід річки крізь кам'яний жолоб. Протиснувшись крізь кам'яні перепони, вона несе свої звільнилися води в ущелині зі звуком та лунають луною, яке розноситься далеко вперед.

Якщо для прогулянки видався сонячний день, то помітно, як переливи і блиску крапель води дуже красивою райдужної облямівкою підсвічують камені і уступи.

А річка все далі і далі тече, а потім раптом затихає, і збігає декількома ніжними струменями вниз.

Цей водоспад носить зворушливе назву «Сльози матері», або «Водоспад сліз».

водоспади криму

Зовсім поруч від нього - водоспад Любові.

Цілком можливо, що так його назвали завдяки двом спареним потокам води, що біжать і спадаючих з висоти паралельно один Дургу, І тільки внизу вони починають подальший шлях разом.

Завершується прогулянка по урочищу Кока-Сан біля високого 10-метрового водоспаду «Каскад».

водоспади криму

Він спускається по чотирьом ступеням, щедро роздаючи свої води всього живого, що так потребує цілющої вологи.

Як говорилося вище, побачити Черемісовскіе водоспади у всій їх красі можна навесні, або після сильних дощів, оскільки в літньо-осінній період річка Кучук-Карасу дуже дрібніє.