Волосово - Толмачево, звіт про поїздку на велосипеді, cooбщество велосипедистів

Регіони: Захід Ленінградської області

Нитка маршруту: Волосово - Ізвара - Сосниці - Хотнежа - твердять - Стариці - В'яз - Муравейня - Толмачево (ст. Партизанська)

Ідея маршруту в тому, щоб проїхати вздовж правого (ор.) Берега річки Луга від села Хотнежа до Толмачево з під'їздом з Волосово. В Волосово можна потрапити з Санкт-Петербурга (Балтійський вокзал) дизелем на Гдов (в дорозі годину і сорок хвилин).

Перша частина маршруту - шосе від Волосово до Ізвари (садиба Реріха) і далі до Сосниць. Трафік невеликий, дорога на початку сильно розбита, потім стає краще.

Перед Сосниця в поле поворот направо на ґрунтову дорогу, що йде уздовж ріки Леможва. Дорога приємна, хорошої якості, йде, в основному, по лугах. Виходить на асфальт в 3 км від села Хотнежа.

Проїжджаємо через Хотнежу, через 800 м після моста через Леможву поворот направо, на ґрунтовку в напрямку села твердять.

До Твердяті і далі до стариці дорога йде сосновими лісами, велику ділянку берегом Луги. Дорога суха, хорошої якості. Невелику ділянку брудної дороги перед стариці.

У селі Стариці дорога закінчується. Дорога на В'яз закинута багато років тому, місцеві жителі добираються моторки, залишаючи транспорт в стариці. Проте, сліди дороги існують, орієнтування проблем не становить, так як в будь-якому випадку треба триматися берега річки. Початок дороги в стариці за скотофермою (розбита худобою і тракторами грунтовка). Дорога проходить повз старого кладовища, спускається з пагорба і втрачається на лузі в розлилася річці (Лососінка). Далі дорога простежується тільки за слабкої колії (можливо, в середині літа сліди заростають повністю). Через деякий час колія йде в ліс, де періодично навіть можна їхати. Після виходу дороги з лісу на заплавні луки рух до села В'яз сильно утруднено.

Від села В'яз ситуація дещо покращується - уздовж ЛЕП веде заросла, але досить рівна колія, по якій періодично можна їхати. Труднощі є тільки розлилися струмки. Перед селом Муравейня дорога стає цілком проїжджої.

За словами місцевих жителів дорога від Муравейня до Толмачево долається на машині. Але є й інший спосіб - існує переправа на лівий берег (ор.) Луги, звідки п'ять кілометрів по лісовій дорозі до шосе Р-39 осьміни-Толмачево. У зв'язку з браком часу вибрав другий варіант.

Переправа є парою самообслуговування. Є паром, понтон для перевезення автомобілів і два човни. Природна вимога - не допускати ситуації, при якій на одному з берегів не залишиться човна або порома.

Від порома до шосе веде пристойна лісова дорога (5 км). Шосе до Толмачево (22 км) - хорошої якості.

Висотна характеристика маршруту - рівнина з незначним рельєфом.