20 Найкрасивіших місць Саткінского району сухі водоспади - caткінскій робітник

Фото Олександри Богданової.

Цього літа ми відкрили на сторінках газети "Саткинський робочий" новий проект - «Путівник: 20 найкрасивіших місць Саткінского району», в якому розповідаємо про красивих і цікавих куточках району, в яких ви можете побувати самостійно або спланувати свою екскурсію з допомогою місцевих турфірм. Це не обов'язково найпопулярніші місця - є серед них і такі, які незаслужено обходять своєю увагою туристи.

Відкрив цикл публікацій матеріал про Сухих водоспадах. Знаходяться вони на лівому березі річки Ай, трохи нижче скельного виходу Малих Прітёсов.

Олексіївський лог (Сухі водоспади) являє собою русло висохлої річки з каскадом палеоводопадов, де перепад висот становить 3-8 метрів. Проміжки між водоспадами виглядають як природна сходи з численними ступенями висотою від 15 до 50 сантиметрів. У давнину тут текла річка. Олексіївський лог виходить до річки Ай. Сходинки водоспадів ведуть до озера в водобійного воронці. Нагорі скеля, у якій обривається йде зверху по полю лог. Навесні або після сильних злив тут утворюється водоспад заввишки 16,5 метра. У скелі знаходиться невеликий прохід в печеру.

Сухі водоспади не видно з річки Ай, і якщо ви сплавляєтеся по воді, то можна легко проплисти повз.

Про що потрібно пам'ятати

Також варто пам'ятати, що прогулянка по кам'яних уступах може бути не дуже комфортною для малорухомих людей похилого віку і маленьких дітей.

1. Після того, як звернули з траси М-5 біля стели з покажчиком «Сатка», рухаємося до міста, а коли в'їдемо в житловий сектор - по вул. Карла-Марка до її перетині з вул. 1 травня.

2. Звертаємо на світлофорі наліво на вул. 1 травня, потім направо - на вул. Бочарова і їдемо повз Саткінского чугуноплавильного заводу (він повинен залишатися праворуч, а Саткинський ставок -слева).

3. По головній дорозі їдемо до перехрестя після заправчной станції «Зюраткуль», повертаємо наліво на вул. БАКАЛЬСЬКИЙ, а потім на першому перехресті - направо, на вул. 50 років ВЛКСМ.

4. Їдемо по вул. 50 років ВЛКСМ нікуди не звертаючи, поки вона сама не завернёт наліво і не перейде в вул. Орджонікідзе.

5. За вул. Орджонікідзе рухаємося прямо, повз автовокзал (він буде зліва), повз профілакторію «Ла Віта» (він буде праворуч) до виїзду з міста.

6. Проїжджаємо повз повороту, зазначений покажчиком «Західний район» і рухаємося в бік сел. Межовий повз сулії і через сел. Нова Пристань до «Блиновских повороту» (ліворуч) біля річки Ай.

1. Від Сатки рухаємося по дорозі в сторону с. Межовий (можна набрати в навігаторі д. Олексіївка), повертаємо на «Блиновских повороті» і їдемо в сторону Олексіївки ще 12 км до знака «Напрямок повороту» (фото «Дорожній знак»).

2. У знака звертаємо направо на ґрунтову дорогу і їдемо в сторону приватних будівель так, щоб ферма залишилася від нас з лівого боку.

3. До узліссі веде стежка, в кінці якої дерева відзначені білими стрічками.

4. По стежці рухаємося в глиб лісу і вниз по косогору.

5. На дні яру опиняємося в мальовничому місці біля першого каскаду Сухих водоспадів.

6. Якщо рухатися вправо, умовно вниз за течією Сухих водоспадів, доберемося до річки Ай. Якщо повернути ліворуч, піднятися на перший з каскадів, і пройти трохи далі, опинимося у невеликого водоймища, який іноді називають «Відьмина озером».

Після того, як ми помилувалися малими Айская прітёсамі, уважно спостерігаємо за лівим берегом. Причалити необхідно у жовтого знака «Збережемо природу для наших нащадків». Прямо за знаком починаються Сухі водоспади. Підйом займе 10-15 хвилин бадьорим або 20-30 хвилин неквапливим прогулянковим кроком.

Підготували Олександра БОГДАНОВА і Світлана Перфильеву.