фінська кордон

І ось, настав чудовий день, коли ми повинні були відправитися в поїздку. Рано вранці за нами заїхала маршрутка, за пару годин нас довезли до кордону. Російські пости пройшли швидко, настала черга фінських. На під'їзді я згадав, що "бувалі туристи" часто говорять, що ні в якому разі не треба говорити фінам про те, що їдеш через Фінляндію просто транзитом - можуть не пустити і взагалі все буде погано. Ми домовилися з дружиною, що скажімо, що їдемо в Гельсінкі на шопінг на тиждень.

Підійшла наша черга у звітних віконечок, дружина пішла першою. Фінн ламаною англійською запитав, яка мета поїздки. Дружина відповіла, що шопінг. Він попросив її заповнити якусь форму, і тут нам вже потрібно було насторожитися. Потім до віконця підійшов я і мені теж відразу дали таку форму. У формі уточнювалася мета поїздки, місця, які плануємо відвідати, а також був пункт про наявність у нас замовлених квитків. Ми вирішили триматися легенди і в папірцях, визнавши це за просту формальність, вказали обговорену раніше інформацію: шопінг, 7 днів, фінляндія, квитків немає.

Як тільки ми віддали фіну наші форми, нас попросили пройти за ними і забрати з автобуса свій багаж для огляду. Не знаю як дружина, а я вирішив, що просто здійснюється вибіркова перевірка, нічого особливого. Ми забрали валізу і пройшли в кімнатку для огляду. Там у нас переворушили всі речі і в обох знайшли роздруковані квитки на літак туди-назад і навіть на зворотний автобус до Пітера. Я ж молодець. Спеціально на всякий випадок роздрукував і упакував обом квитки на випадок, якщо втратимо. Фінам спробували щось пояснити, придумати. Говорили і що квитки не підтверджені, і що передумали їхати, і що один з подружжя не знав про поїздку, мовляв, другий сюрприз влаштував. Загалом, фіни ніяк на це не відреагували. Намагалися пояснити, що поставилися до цього як до формальності, що не до кінця зрозуміли форму. В жодному випадку. Нас змусили повторно заповнити анкети, сказали відпустити автобус і чекати.

Прочекали ми. в результаті, майже 3 години. Нас запросили в кабінет, мабуть, до головного і там сказали, що ми порушили візовий режим і за це візу нам анулюють. Віддали нам паспорти і сказали повертатися назад.

Ми взяли чемодан і пішли в сторону Росії. Пройшли метрів 400, нас наздогнали фінські поліцаї і сказали, що пішки не можна перетинати кордон і щоб ми поверталися назад. Ми відмовилися йти назад, тоді вони посадили нас в машину і відвезли на митницю. На щастя, світ не без добрих людей, ми попросили чоловіка (його звали Денис) перевезти нас через кордон, а він погодився докинути нас до Сестрорецка (кілометрів 200). Він відмовився брати гроші і навіть не дозволив нам заправити його машину. Спасибі таким людям!

Добралися додому, я відразу зв'язався з посольством Фінляндії, дізнатися, які заходи нас чекають. У підсумку, незважаючи на те, що до Фінляндії їздили і на шопінг (справжній) і відпочивати на свята досить часто, фінську візу ми не зможемо отримати рік. В'їзд в Європу, ніби не обмежений, так що можна намагатися отримати візу іншої країни. Прийшли додому, сіли. І тут дружина сказала "Все дуже погано". Чаділи хвилин 10, напевно.

Всім вдалих відпусток, сподіваюся, що наш негативний досвід допоможе комусь уникнути проблем!