Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

Як діти в школі щороку пишуть твір на тему «Як я провів літо», так і я нарешті, зібрався з думками, трохи розібрав фотографії та карти і тепер має намір розповісти вам про це.

план
Отже ми вирішили поїхати до Фінляндії, покататися по величезному Архіпелагу Турку на велосипедах, крім того відвідати Гельсінкі. На оставшеевся час спробувати відвідати «електронна держава» Естонію. Природно заманливо виглядає бажання взяти з собою власні велосипеди, однак тягти їх через всю Польщу, потім ще на літаку до Фінляндії. в загальному, від цієї ідеї відмовилися, натомість можливості взяти в оренду велосипеди в туристичному центрі. Як виявилося, це було дуже правильне рішення.

маршрут
Архіпелаг Турку представляє з себе систему з 20 тисяч (!) Островів, з'єднаних між собою поромними переправами, мостами та іншими видами річкового сполучення. Проїхати його на велосипедах обіцяло бути чимось дивним, судячи з фотографій. Складали використовуючи кілька різних джерел, зокрема, звіти інших путешевстенніков, а також цілу купу доступною в інтернеті інформації від туристичних центрів самій Фінляндії. Маршрут предствляет з себе модифіковану версію «Великого кола архіпелагу Турку», з сумарним кілометражем близько 300 км. Для того, щоб можна було зійти з маршруту в разі будь-яких форс-мажорних обставин ми додали також пару альтернативних варіантів, які проходять по маршруту «малого» кола архіпелагу. На щастя, мале коло нам не знадобився, ми пройшли повний, крім того вийшли за його межі і покатали також по Аландські острови.

З собою
З собою ми взяли похідну їжу: всякі крупи, сардини, інші консерви; чай та кава. Для приготування у нас були казанки. Здорово б мати з собою і балон для пальника, але його б не пропустили на літак, я думаю. Крім цього, ще з нами був намет, каремати, спальники.

дорога
У перший день ми взяли велосипеди в Туристичному центрі Турку. Обійшлося задоволення нам в 25 євро в день з кожного і 100 за весь час. Залишали заставу в 200 євро. Разом з велосипедами нам дали шоломи і ремонтний набір для велосипеда на випадок. І купу карт архіпелагу і велосипедних доріжок, яких, до речі, не знайти в інтернетах. Не дивлячись на те, що ми не так вже й багато з собою взяли речей, в останній момент з'ясувалося, що везти на собі доведеться надзвичайно багато.

1. Карта велосипедисту друг і товариш

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

2. Ваш покірний слуга (продакт плейсмент (нагадати, що ще не занесли))

3. Юлька приміряє спорядження

Все місто покритий мережею велосипедних доріжок - тут така є уздовж кожної, немає кожної дороги. Багато доріжки тягнуться за місто і довго після нього. За таким доріжках, місцями, дозволяється рухатися на мопедах. Велосипедний трафік інтенсивний, їздять всі, від малого до великого.

4. Виїхали за місто

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

Дорога проходить дуже барвистими місцями, спочатку хотілося постійно зупинятися і все фотографувати. Потім це проходить і просто крутиш педалі і головою на всі боки.

5. І тут красиво і там красиво

По дорозі заскочили на пляж. Проїхали вже трідцаточку, чому б не спробувати холодної водички. Вода холоднючая, але подивившись, як в ній з криком плеще підростаючого фіни я зважився (попередньо довелося подивитися вдалину деякий час).

6. Грусно дивлюся вдалину, готуюся

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

Весь маршрут пролягає по островам, тому кожні кілька десятків кілометрів поромна переправа. Оскільки паром з'єднує частину основної дороги, все переправи безкоштовні. Пором ходить на вимогу: якщо приїжджаєш на берег, а паром на тому боці і більше нікого немає, він заводить двигун і їде тобі назустріч. Були переправи, коли пором перевозив тільки нас двох.

5. Встигнути на паром

6. «Пливе паром, співає вода. »

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

7. «Те берег лівий потрібен їм то берег правий. »

Звичайно ж, на деяких переправах, в певні дні, коли багато трафіку рухається у напрямку на материк, створюються пробки. В такому випадку машини стоять в один ряд, на протязі декількох кілометрів. Другий ряд завжди вільний, я думаю, для швидких і спеціального транспорту. Пару раз ми бачили, що в ньому стояли машини з червоними наклейками на лобовому склі. Ніхто не намагається проїхати вперед.

8. Черга на берег, звідки ми приїхали

9. На фотографії 22:26

На стоянку першого дня ми приїхали до 11 години вечора. На карті це було відзначено як кемпінг, ми прогулялися по його території, подивилися на будиночки і озеро, але не знайшли жодної живої душі. Так і стали просто в лісі. Перед сном бачили в поле косулю.

Єдиний знак, який показував, що тут нікого немає і до ранку не буде, виглядав ось так:

10. Приходьте завтра, а поки ось вам ромашки

11. Місце стоянки, 23:15

Серед ночі я чув хрускіт гілок і чиєсь важке пирхання, але ми так замахав за день крутити педалі за день, що прокинувшись на трохи і послухавши пирхання я заснув вирішивши не перевіряти, що це там таке дихає :)

Повинно сказати, що перед виїздом прочитав десь, що фіни дуже вже печуться про своє приватне території. Не дивлячись на те, що зборів практично ніде немає, багато де можна зустріти таблички, мовляв, приватна власність.

На другий день ми орієнтувалися по переправ і розкладом поромів, заздалегідь знаючи, де буде кінцева точка. Зробили кілометрів 70 і оселилися в прекрасному кемпінгу. Кемпінг коштував нам 12 євро за намет. Є душ, кафе, місце для вогню і дрова. Увечері вилізли на оглядову вежу.

12. Оглядова вежа

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

У підніжжя напис продубльована російською: не намагайтеся залізти на вежу в нетверезому вигляді.

13. Панорама не влазить на цю сторінку

14. Увечері тут тихо і затишно

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

На наступний день ми зробили невеликий гак і вийшли за межі великого кола архіпелагу, відправившись на Аландські острови. Пором туди ходив двічі на тиждень, ми потрапили якраз напередодні потрібного дня. Як запасний варіант була звичайна переправа малого кола.

15. переправляли парами

16. Привіт Вікінгів: як завжди на сторожі

_17. Довга дорога на Аланди

Тут все так само багато островів, але іншого кольору асфальт і багато каменів. Не знаю, як вони це зробили, але, думаю прокладали дорогу прямо в породі, вирізаючи дві смуги.

Дорога фантастично стелиться весь час вперед, ліворуч і праворуч весь час вода.

Стояли в кемпінгу, де в душі гаряча вода включається на п'ять хвилин за одне євро. Емпірично було встановлено, що гаряча вода зовсім не вимикається, а весь час собі йде.

Увечері робили вилазку по системі островів. Дуже здорово без рюкзаків і вантажу на велосипедах.

На наступний день поверталися назад на маршрут великого кола, де провели ще дві ночі і два дні в дорозі.

22. Дорога додому і колеги

Як я провів літо 300 км по Фінляндії на велосипеді

Повернувшись в Турку, ми без проблем здали велосипеди і вирушили в Гельсінкі.

P.S. 90% фотографій зроблено за допомогою ЕОМ айФон. Тому можете уявити, що там, в дійсності, все ще гарніше :)