Як не треба їздити до Малайзії

Як не треба перетинати кордони

Все почалося з тайського порту Пакбара (Pak Bara), в який я приїхав з До Липі. Вирішив їхати на автобусі через дешевизну квитків. Дорога в один кінець коштує 650 бат, т. Е. Близько 20 дол. Квиток був куплений прямо в Пакбаре, але автобус відходив з Хат Яй (Hat Yai), що в 100 км від Пакбари, куди я перемістився на мінібаси за 150 бат. Передбачуваний час в дорозі становило 10 годин, якраз одну ніч. Яку я наївно вважаючи, збирався поспати, наївний чукотський юнак. У той час візи в Таїланд для Росії ще не були скасовані, а у мене була серйозна проблеми в цьому сенсі. До часу передбачуваного перетину кордону Таїланд-Малайзія, моє перебування понад двох-тижневого терміну становило близько 11 днів, що гарантувало неприємності на будь-якому кордоні. Але я особливо не запарюється з цього приводу. Гроші у мене були, так що я просто напросто розраховував відкупитися від тайських прикордонники. Так ось, райдужно уявляючи собі безпроблемний переїзд, я сидів в туристичному агенстві вже в Хат Яй і чекав автобус. Автобус подали цілком пристойний, двоповерховий, з кондиціонером і телевізором. Крім мене туди ж їхали інші європеоїди, національність яких я так і не визначив. Так мені і пофігу було, аби спати не заважали.

Цікавинки почалися відразу після моєї спроби солодко заснути. Як тільки я розклав крісло і спробував було розслабитися. я зрозумів, що перша частина плану просто плюнути. Справа в тому, що я сильно обгорів на сонці напередодні на Ко Липі і моя спина представляла суцільне червона пляма. У схожому становищі можна спати тільки на животі і то недовго. У моєму випадку був трясушійся (хоча і не дуже) автобус далекого прямування, та ще з однією чужої країни в іншу. Спати пузом вниз я не міг за визначенням, тому сидів по стійці смирно і слухав плеєр, якому були пофігу мої тілесні проблеми.

До кордону ми під'їхали години через три, близько 23-00 за місцевим часом. Тут я зрозумів, що друга частина мого безтурботного плану летить слідом за першою. Забув сказати, що за провезення більше 15 грам героїну, в Малайзії розстрілюють. Якщо менше 15 грам, то від 15-ти до 25-ти років в'язниці. Ніяких наркотиків я звичайно не віз, але розповіді про підкидання в багаж марихуани неодноразово чув. Свій рюкзак я тримав під ногами і постійно стежив за ним, що було зовсім не складно з моєї обпаленої спиною.

Далі починається найвеселіша частина, прошу не мудрувати і зрозуміти мої проблеми як свої і ні в якому разі не потрапляти в такі ситуації.

Спочатку було все в порядку: взяли імміграційні картки, встали культурно в чергу на паспортний контроль і т.д. Потім. я побачив, як радісно розпливлася в усмішці обличчя тайського офіцера, коли він став вивчати мій паспорт. Мені було запропоновано пройти в офіс, де мені була виписана квитанція на 3500 бат (близько 100 дол). Я нічого не мав проти, так як очікував проблему і з чесним виглядом дістаю купюру 100 дол. і пропоную офіцерові. Тут і почалися веселощі! З якихось невідомих мені причин, тайські прикордонники не виносять стодоларові купюри. Брати відмовилися геть, сказали їхати міняти на бати. А! Пропустив важливу деталь! Автобус і всі пасажири сидять давно в автобусі і терпляче мене чекають. Мій рюкзак поки в салоні автобуса, а дайвінг обладнання в багажному відсіку.

Я піднімаюся в автобус і прошу кого-небудь поміняти мені 100 дол. Ні у кого немає, включаючи водив. Слабо уявляючи, де можна поміняти гроші в такий час, виходжу з автобуса і беру рюкзак з собою. Насилу згадую, що начебто десь недалеко проїжджали якийсь містечко. Автобус стоїть чекає. Пасажири, мабуть вирішили, що я наркокур'єр. З підозрою дивляться на мене з вікон автобуса. Нема що робити. Поруч гальмує якийсь байкер. Я йому в трьох словах змальовую проблему. Він сочуственно киває головою, але каже, що місто в 12-ти км від застави, але це все одно не допоможе, банки все закриті, а обмінників там немає. Автобус стоїть чекає. Повертаюся до офіцера і прошу його все таки взяти 100 дол. Не бере. Я починаю злитися. Водила починає на мене зло дивитися. Іду назад до байкеру і прошу його все-таки відвезти мене місто. Він погоджується. Ми їдемо. Автобус стоїть чекає. Морально я був готовий, що мій багаж вивантажать і залишать на кордоні. Мені було вже все одно. Почекав би до ранку, поміняв би вранці гроші і поїхав би іншим автобусом. Але наполягати на такому варіанті я не став і автобус залишився мене чекати. Ми від'їжджаємо від автобуса і пиляємо в місто.

У місті, звичайно все закрито, як мені і обіцяли. Насилу знаходжу якийсь масажний салон, який теж ось-ось закриється. Прошу господиню на всіх можливих мовах поменть 100 дол. на що вона говорить, що у них денна виручка близько 25 доларів. я вже навіть нервувати перестав. Єдине, що мені було потрібно, щоб з автобуса, там на кордоні, вивантажили мій багаж і їхали собі з богом. Уже хотів шукати готель в місті, щоб вирубати до ранку. Але тут господиня салону дзвонить своєму чоловікові і той (добра душа.) Говорить, що зараз привезе гроші. Про курс я навіть не питав. соромно було. Приїхав через 20 хвилин чоловік, поміняв за банківським курсом. Я мало не розцілував його.

Валимо з байкером назад на заставу. Я був впевнений, що автобус давно пішов, просто хотів забрати сумку. І. ви не повірите! Автобус стоїть чекає. у мене пересохло в роті. пройшло майже 3 (три.) години. Автобус не виїхав без мене. Віддаю гроші - залажу в автобус. Водила сидить кам'яний, на мене навіть не подивився, просто зачинив двері. Пасажири зажадали порозумітися. Я як міг обя'сніл ситуацію. Дехто навіть мене пошкодував, але я відчував себе останнім гадом. Нарешті ми поїхали, тепер попереду були малайзійські прикордонники. І тут я згадую, що залишив на тайській стороні свою імміграційну карту. Підходжу до водію, починаю розповідати проблему. я ніколи не бачив такого "доброго" виразу обличчя. Тим що що він мене не гримнув прямо в автобусі, я зобов'язаний малазійськім законам, що забороняють провезення будь-якої зброї. Повертаємося назад за картою. Я чую як водила скрипить зубами. На малайзійської строне починається огляд багажу, шукають наркотики. Я, як завжди в останніх рядах, судорожно в паніці заповнюю імміграційну карту. У підсумку - автобус чекає мене знову. Малайзійські прикордонники навіть не стали розкривати мій багаж. типу давай йди-йди, дістав уже всіх. А я дійсно дістав. Через мене автобус протримали 4 години, в той час як зазвичай ці всі справи займають не більше 15-ти хвилин. Нарешті все пройдено. Я без сил падає на обгорілу спину і моментально засинаю.

Куала-Лумпур (Kuala-Lumpur)

Прокидаюся вже в Куале. Ніяких бажань, крім як поспати немає. Нас швидко витрушують майже в центрі міста і автобус жваво звалює, залишаючи натовп сонних туристів прямо на асфльте, на якийсь міської автобусної зупинки. Не зовсім розуміючи, що робити далі, сідаю на сумку і впадаю в тяжкі роздуми по-поводу - що далі-то робити? Варіантів небагато: 1. валити в аеропорт і летіти на Борнео, 2. шукати готель і поспати хоч трохи ще. Трохи подумавши вибираю перший, але другий теж не виключаю. Помічаю натовп поруч з якоюсь готелем і автобуси. На питання типу, куди автобус йде, відповідають "в аеропорт", квиток 10 дол. Мені здається дорого для автобуса, але цін поки не знаю, тому залажу в внутрь.Тут розумію, що щось не те. Вилажу назад і виявляю напис на автобусі "Singapur". Виявляється автобус йде в аеропорт Сінгапуру. Я не проти побувати там, але візи в Сінгапур у мене немає. Тому забираю гроші у водії та похмуро плентаюся по вулиці далі. Бачу напис "Hotel." Завалюю. Щось близько 8 дол за ніч. Дивлюся кімнату, жахаюся, ящик без вікон, загальний туалет і душ в коридорі. Іду далі по вулиці. Заходжу в інший готель, на вигляд ніби пристойний, ніч 35 дол. Мені вже все одно, я готовий був уже вирубати прямо на автобусній зупинці. Оплачую, піднімаюся. номер зовсім поганий, брудний. Душно і сиро. Намагаюся включити кондиціонер, працює на зразок, але пре якась страшний сморід. Вимикаю кондиціонер, відкриваю вікно дивлюся вниз. Вікно виходить всередину двору, внизу солідна смітник, бігають товсті пацюки. Закриваю вікно, відкриваю двері в коридор і засинаю прямо в одязі.

Ось такий переїзд вийшов. а все тому, що прострочив візу, не змінив вчасно гроші і отримав сонячні опіки напередодні. Намагайтеся не повторювати мої дурниці, заощадите купу грошей і нервів.

Ну тепер про сам Куала-Лумпурі і про Малайзії.

Перше, що кидається в очі в Малайзії - відносна бідність в порівнянні з Таїландом. Зникають з доріг дорогі пікапи, дуже багато старих машин. Зовні малайзійці схожі десь на індусів. Жінки ходять з хустками на голові. Діюча релігія - іслам. Такого розпусти як в Таїланді, там немає і близько. Куала-Лумпур мені чомусь часом нагадував Бангкок. Ті ж висотки, діловий центр з хмарочосами і зеленими парками внизу. Все ніби нічого, якщо не знаєш, що всього 50 років тому, тут були дрімучі джунглі і бігали мисливці за скальпами.

А ось на Спідня я так і не потрапив. Просто часу не вистачило. Порившись в інтернеті, виявляю, що до Кота-Кінабалу (Борнео) летіти 2,5 години. Потім ще 30 хвилин до Тавау. Потім ще на таксі 150 км. Порахував свої тимчасово-грошові ресурси і зрозумів. черепах на Сіпадане доведеться дивитися в інший раз. Ну нічого, років 20 активного життя у мене ще є в запасі :)). Тут-таки мені прийшла в голову ідея злітати в Камбоджу, подивитися Ангкор, але про це в розділі "Камбоджа"! На наступний ранок прошу таксиста відвезти мене в аеропорт, що він і робить. Потрапивши в аеропорт, не можу зрозуміти, куди подівся народ? Величезний аеропорт, трохи може менше Бангкока Суванабума і практично порожній! Намагаюся знайти офіси місцевих авіакомпаній - немає ні одного. Я в повному невіданні. Довелося вступити в контакт з місцевими турфірмами, які там, слава богу, були. Мені продали авіаквиток до Бангкока і попутно пояснили, аеропортів в Куала-Лумпурі два. Один міжнародно-транзитний, куди я і потрапив, другий - регіональний. Який знаходиться в 20-ти кілометрах від першого. Туди ходить безкоштовний автобус. В автобус мене посадили представники турфірми, котой я був дуже вдячний за допомогу, а то не ясно ніфіга, блін. простому російському хлопцю. Могли б хоч таблички якісь повісити для таких волоцюг по цій планеті як я.

Через 10 хвилин я потрапив в "нормальний" аеропорт, де знайшовся народ (просто толпень!) І де було все звично. Тут я знову перейнявся безглуздій проблемою, "а не підкинуть-ли мені в багаж пакетика з героїном" і весь час пильно спостерігав за своїм рюкзаком і сумкою. На цей раз міжнародна наркомафія мене обійшла стороною і я благополучно вилетів з Куала-Лумпура в Бангкок, щоб на наступний ранок звалити в Камбоджу.

Ось такі справи з моїм мікропутешествіем в Малайзію. Для себе я зрозумів, що Малайзія мені подобається більше Таїланду. Може тому-що народу просто менше. Немає суєти. Думаю, в сенсі природи, тут приємніше ніж в Таїланді, особливо на островах. Але це мені належить ще перевірити в майбутньому. Дайвінг тут просто класний! Мабуть найкращий у всій Південно-східній Азії, але це також, за неперевіреними поки даними. Думаю скоро на моєму сайті з'явиться раздельчік "о. Спідня, дайвінг, Малайзія".