Карпатське бездоріжжя труднопроходимо, і труднощі починаються вже на кордоні

Кілька років тому ми хотіли з'їздити в Сирію і Ліван на машинах, але проект довелося скасувати. потім задумали ПОДОРОЖ У КАРПАТИ - історія повторилася. перекроївши плани до з'ясування обставин і дочекавшись затишшя, ми все-таки вирушили до мети ...

Думаю, у кожного з нас є друзі-українці - живуть як в Росії, так і в Україні. Події останнього часу привели до досить сумного розколу не тільки двох держав, а й народів. І якщо з державами справа темна, то ось народам-то безумовно ділити нічого, в одній пісочниці в дитинстві в паски грали.

За останній рік мені двічі приходили листи від джиперів із Західної України із запрошеннями приїхати в Карпати. Дивишся телевізор, потім переводиш погляд на лист з Тернополя, потім переглядаєш стрічку новин в мережі ... Ні, щось не в'яжеться. Схоже, у мене дежавю: тринадцять років тому точно так же я не вірив своїм вухам, коли мене запрошували в гості до Дагестану. Тоді я набрався сміливості, взяв відпустку, попрощався з рідними і близькими і поїхав в ядро ​​екстремізму, тероризму і ваххабізму. Через кілька років з такою ж настороженістю з'їздив в практично недоступну Інгушетію, а потім і в Чечню. І зауважу, що з усіх цих поїздок я повертався не просто живий і здоровий, а з величезним, невмирущим зарядом віри в людей і з образою на те, що нам всім так ретельно промивають мозок, що ми вважаємо аварцев, даргинцев, лезгин, чеченців, інгушів, осетин не своїми співгромадянами, а мало не ворогами. І ось тепер Україна. Ну що нам ділити, простому народу? Що ділити московським, челябінським, київським, тернопільським, львівським джіперам? Вирішено: їдемо! Тільки так можна протистояти зіштовхування лобами - треба просто абстрагуватися від нього і не помічати, адже, як відомо, пани б'ються - у холопів чуби тріщать.

Карпатське бездоріжжя труднопроходимо, і труднощі починаються вже на кордоні

Найбезпечніший і безпроблемний шлях перетину кордону нашого західного сусіда - в об'їзд неспокійних регіонів. Ясна річ, якщо ви вирішите проїхати через «гарячі» райони, шанс нарватися на великі неприємності просто величезний - війна є війна. Але Україна велика, і в Чернігові, Києві, Дніпропетровську, Вінниці, Одесі, Львові та багатьох інших містах тече зовсім звичайне життя. Ми з Євгеном Шаталова (Челябінськ) і Валентиною Базаровою (Улан-Уде) вирішили в'їжджати в Україну через Республіку Білорусь. Так нам рекомендували знайомі, які волею долі постійно їздять туди і назад. Але не все так просто.

Неласкаве далеко. Пам'ятник заробітчанам (трудовим мігрантам) в Колочаві.
За час існування села болееста осіб загинуло
на заробітках на чужині

Лісовик. Якщо їхати в Карпати восени,
то можна заготовити повний позашляховик грибів

Для успішного в'їзду в Україну росіянам потрібно мати з собою оригінал нотаріально завіреного запрошення від громадянина України, в якому той виступає поручителем і несе відповідальність за всі ваші дії. Також потрібно підтвердження фінансової спроможності. Іноземці зобов'язані мати достатню кількість коштів для здійснення поїздки. На кожен день подорожі буде потрібна сума, рівна денному прожиткового мінімуму, помноженого на 20 (зверніть увагу на точну форму підрахунку). На кордоні вас попросять пред'явити або готівкові гроші, або офіційну виписку з рахунку карти з печаткою банку. Саме з випискою у нас були проблеми. Гроші на карті були, а ось довести їх наявність на прикордонному переході Мохро - Дольськ нам не вдалося. Тут же ми отримали по червоному штампу в закордонні паспорти з формулюванням «Відмовлено у в'їзді в Україну».

Справедливості заради хочу сказати, що все спілкування на кордоні було підкреслено ввічливим і миролюбним, велика частина співробітників дивувалася нашу поїздку і дивилася на нас з повагою. Коли ж нас розгорнули, штампик ставилося зі словами «мені дуже неприємно це робити, але я змушений вас не пустити», а тітонька з автоматом, що запускає на територію переходу, по-материнськи пошкодувала нас і порадила їхати через Доманове.

Контрасти.
На рівнині йдуть дощі, а в горах вже випав перший сніг.
Осінь, напевно, саме мальовниче час року в Карпатах

Інтернет-спільнота, стежте за нашою поїздкою, тут же поставило хрест на наших шансах потрапити в Україну з формулюванням «допоможе лише диво». Мовляв, з такою міткою нам шлях замовлений, і не бачити нам ні борщу, ні сала. Проте на наступний день ми повторили спробу перетнути кордон, перевів у готівку необхідну суму. Цього разу вирушили на сусідній перехід Мокрани - Доманово. Тут ми теж зіткнулися з проблемами, але вже на білоруській митниці, яка намагається боротися з підпільним паливним бізнесом. За правилами, кожен, хто перетинає білоруський кордон частіше, ніж 1 раз в 8 днів, повинен мати в баку не більше 10 літрів палива. Щоб спалити надлишки солярки в нашому 170-літровому баку, нам потрібно було б зробити повне коло по кордоні Білорусі, про що я і заявив митнику. Спас нас все той же штамп з відмовою у в'їзді в Україну. Довелося написати пояснювальну на ім'я начальника митниці, і той поставив резолюцію: «пустити».

На українській стороні нам вкрай здивувалися. Митник навіть не розуміючи спитав: «Ви серйозно розраховуєте з цим штампом в'їхати в Україну?», На що наше тріо синхронно кивнув. Упродовж минулої доби ми вивчили «легенду» для прикордонників, де гранично чітко описували свої плани: куди і навіщо їдемо, де і хто нас чекає. Ну і наявність «фінансового забезпечення», мабуть, подіяло. Прикордонник при нас подзвонив кудись «наверх», розповів про обставини, про вчорашній штампик, і що тепер все добре, і ми отримали дозвіл на в'їзд. На все пішло майже добу.

Карпатське бездоріжжя труднопроходимо, і труднощі починаються вже на кордоні

Карпати збирають данину за проїзд. Повернутися з гір без
поломок і проблем рідко кому вдається. розбортуватися
або порвані покришки - звичайна справа в гірському бездоріжжі

Карпатське бездоріжжя труднопроходимо, і труднощі починаються вже на кордоні

В'їхавши в Україні, ми частенько відповідали на здивовані запитання: «як вам це вдалося?» А машин з російськими номерами за тиждень перебування ми бачили всього дві. Одна нам попалася назустріч через два кілометри після прикордонного переходу, а друга - у наших друзів у Вінниці.

Під час подорожі ми жодного разу не потурбувалися стоянкою або чимось подібним. Щоночі машина стояла або перед готелем, або у дворі житлового будинку. Ніяких ексцесів не сталося, а вже машина-то у нас дуже помітна, в натовпі не загубиться. Жодного разу нас ніхто не підрізав, чи не посигналив і не показав кулак, навпроти, люди дивувалися, посміхалися, і тягнули великий палець вгору.

Неприступне зодчество. Фортець на Поділлі в стародавні часи
були навіть не десятки, а сотні. Багато з них дійшли і до наших днів.
Найвідоміша - Кам'янець-Подільська

Карпатське бездоріжжя труднопроходимо, і труднощі починаються вже на кордоні

Хотинська фортеця під Чернівцями завжди була прикордонною.
Хотин в різний час був у складі Київської Русі,
Османської Імперії, Речі Посполитої, Молдавії, Румунії,
Російської Імперії, СРСР

Погода нас видавила з гір на рівнину, і ми вирушили спершу по навколишніх музеям, а потім з дружніми візитами в Вінницю і Київ. Всю дорогу ми були готові хоч до якоїсь напруженості у відносинах з місцевими, але її так і не сталося. І з сервісом після карпатської бруду нам допомагали, і радіатор по мийках посеред ночі возили, і співробітники ДАI, так тут називається дорожня поліція, всупереч всім очікуванням, жодного разу не вимагали хабарів. Навіть відпускали за невеликі порушення. Тричі нас зупиняли для перевірки документів, і кожен раз коректно, ввічливо і без негативних ноток.

Сивої давнини. Хотинська фортеця більш автентичний, ніж Кам'янець-Подільська,
багато в чому завдяки меншій популярності у туристів

Чудо-вежі. Для любителів фортифікаційних пам'яток
вся західна частина України - справжній скарб!

У наступному році ми обов'язково знову відправимося в Карпати. Політика політикою, а нам потрібно дружити. Тільки так можна змусити конфліктуючі сторони бачити один в одному не ворогів, а людей, братів по крові, однодумців, друзів по захопленню. Як то кажуть, хочеш змінити світ - почни з себе.