Ловля великого окуня

Моїй найпершої спійманої рибою був окунь. Мені було років сім або вісім, коли дорослі хлопці, які живуть по сусідству, брали мене і мого старшого брата рибалити на місцевий ставок. Нашою метою був великий окунь, як наживку використовували невеликих ракоподібних, яких ми з братом ловили креветочной мережею в тому ж ставку. Фактично тим влітку ми були головними постачальниками наживки для наших дорослих друзів.

Саме тоді ми з братом вперше побачили, як наживка ходить по колу під поплавком закинутої нами снасті на невеликій ділянці місцевого водоймища, який, треба сказати, був фантастичним місцем для риболовлі, зі своїми островами і безліччю затишних заливчик і бухт. Нагородою за наші старання став прекрасний напівкілограмовий окунь з яскраво-помаранчевими плавниками. З цієї події і почалася наша з братом любов до риболовлі, яка триває ось уже 25 років. За цей час ми провели з вудилищем в руках тисячі годин на різних водоймах. Ми ловили багато різних видів риб, освоїли багато способів лову - це і матч, і коропова ловля, і спінінг, було
виловлено безліч щук і судаків, морської форелі, але завжди ми поверталися до лову окуня!

Не те щоб я перестав ловити щось інше і переключився на маніакальне переслідування двокілограмових окунів, немає. Як і раніше окуні в 1-1,5 кг були бажаними гостями в моєму садку.

Ловля великого окуня

Починалося все не дуже вдало. Я провів кілька років в передчутті риболовлі на озері площею 66 га, в якому, я точно знав, є великі окуні. Але озеро було приватною власністю і довгий час була закрита для риболовлі. Зрештою, я домовився про те, що його відкриють для 15 осіб і дозволять 30 днів в році рибалити з човна - ідеальний розклад, якщо врахувати обставини.

Великий окунь - один з моїх найулюбленіших трофеїв. По-перше, він добре клює, по-друге, водиться практично у
всіх водоймах і, по-третє, ловити його досить просто, для цього не потрібно серйозних приготувань.

Ми відпливли від дамби рано вранці з сотнею живих 50-100-грамових плотвичек, які служили наживкою при лові двома вудлищами в власниках. Також ми взяли два джигових вудилища для активної лову. Ми не зводили очей з екрана ехолота, коли обходили навколо першого острова і виходили на глибини основного басейну. Після першого свала глибина,
схоже, досягла максимуму - 4 м, потім знову мілина - спочатку 2 м, а потім і 1 м. Дивно, але такий перепад глибин, можна сказати, судноплавний фарватер не був позначений на карті.

Ми не повірили своїм очам! Невже ми знайшли найглибше місце в водоймі всього за п'ять хвилин? Наступне глибоке місце розташовувалося на 50 м далі в основному басейні, але чи є там риба? Ми опустили 30-грамовий bottom bouncer з маленькою живою плітки на двометровому повідку з тестом 10 Lb з волосіні Prologic Spectrum Fluorocarbon. Живець метався в паніці, поки грузило опускалося в глибину, потім кінчик вудилища заспокоївся. Але раптом невелика котушка Okuma Epix Baitfeeders стала швидко віддавати волосінь. Коли робиш підсічку, важкі струсу і типове окуневе опір приємно передаються через спеціальне вудилище з тестом 1,5 Lbs.

Коли два великих окуня були підняті наверх крізь товщу прозорої води, ми порахували це наш перший удачею. Обидві риби важили трохи більше 1,5 кг. Ми прийшли в стан азарту, маючи 100 рибок для наживки і шість годин по риболовлі в умовах безвітряної хмарної погоди - просто найкращий час. Клювання був інтенсивним весь день, за який ми итащілі з води 72 окуня вагою від 1,28 до 1,66 кг. Кілька разів траплялося, що одночасно клювали відразу чотири рибини: спочатку йшли клювання на оснащення з живцем і bottom bouncer, після чого - відразу ж на джиг.

В озері було просто неймовірна кількість великих окунів, і приїхавши туди, ми просто зірвали джекпот! Після нашої першої риболовлі інтенсивність клювання трохи знизилася, але все ж ловля була як і раніше фантастичною. До ожаленію,
двокілограмовий окунь нам так і не попався. Ми виловили багато риби вагою більше 1,5 кг, але більше, ніж рекордні 1,88 кг, зловити так і не вдалося.

Хоч ми і відкрили для себе одне з кращих в світі місць для лову окунів, моя мета - двокілограмовий окунь і раніше була для мене важко - досяжною. Ми вирішили послабити рибальське тиск на цю водойму, щоб зберегти популяцію такої великої риби, водівшейся в цьому озері.

Позитивним моментом була наявність в озері невеликого течії, яке було добре помітним в місцях нашої лову, а саме - на старому руслі річки, де глибина сягала 2 м в ямі довжиною близько 50 м. Після того, як ми прийшли в зону лову, спорядили поплавкову снасть. Оснащення була комбінованою і включала флюорокарбоновую волосінь з тестом 10 lbs і тросик з тестом 19 lbs, оскільки передбачалося, що у водоймі може водитися щука. Поплавці були ідеально розташовані посередині глибокого місця в 20 метрах від заростей. Ми взяли джигові вудилища і стали ловити в закид. В цей час мій поплавок почав передавати сигнали про те, що живець в паніці -поплавок занурився і пішов в напрямку рослинності. Я зробив підсічку і відчув опір. Без сумніву, це окунь. риба не
захотіла здаватися просто так, здається, вона досить велика! Моргенс, мій приятель по риболовлі, схопив підсак, приготувавшись взяти окуня. Через п'ять хвилин після початку риболовлі ми витягли з води красеня-окуня вагою 1,86 кг. Непоганий початок, рибалка обіцяла стати успішною.

Поки ми робили кілька фотознімків риби, поплавок на вудилище Моргенса почав рухатися - сценарій попередньої сцени повторився. Друга риба важила 1,65 кг. Ми перезабросах снасті на трохи глибше місце і стали чекати. 30 хвилин потому моя плотва знову почала панікувати. Я почекав трохи часу, після чого послідувала середньої сили клювання.
Риба була дуже важкою, сильними ривками вона намагалася триматися у дна. Я відчував, що ця риба стане моїм новим особистим рекордом. Боротьба тривала досить довго, але, врешті-решт, я витягнув рибу з води за допомогою підсака.

Коли я уклав окуня на мат, то зрозумів, що мета досягнута. Я вперше в житті бачив окуня довжиною 48,5 см, при цьому він важив 2,08 кг. Прекрасний окунь кінця літа, з яскраво-помаранчевими плавниками і чорними смугами. Я радів. Цей момент я не забуду ніколи. Три великих окуня менше ніж за годину! Ми просто не могли повірити, що

в водоймі такого розміру водяться настільки великі окуні. Поки я перезакидувати снасть, Моргенс витягнув свою з води. Він зробив все ідеально і взяв ще одного монстра довжиною 48 см і вагою 2 кг. Ми перестали брати в руки джигові вудилища і повністю переключилися на спостереження за поплавками. Через півгодини (за цей час я так розхвилювався, що викурив, по крайней мере, п'ять сигарет) знову відбулося клювання. Я знову все зробив акуратно і правильно. підсікання,
виведення і довгоочікувана нагорода - найбільший окунь в моєму житті. Довжина його становила 49,5 см, а ваги показали 2,18 кг. Причому, я хочу звернути вашу увагу на те, що в цих риб не було ікри, вони були в чудовій формі і воістину гігантськими. На заході ми стали збиратися додому. П'ять фантастичних риб ми зловили на такому маленькому озері, в якому водяться тільки вугри, плотва, карасики та Окунь.

ТАКТИКА, ПРИМАНКИ І ТЕХНІКА лову окуня
Живу плотву я завжди вважав дуже хорошою приманкою для окуня, але в деяких випадках живий рак навіть краще, ніж плотва, особливо в місцях з слабосоленої водою і в струмках. Обидві приманки можуть використовуватися як з поплавком, так і без нього. Дальній кидок і дуже повільна проводка з паузами - кращий спосіб спокусити окуня. Якщо ви ловите з човна, то можна використовувати грузило типу bottom bouncer вагою 50-100 г з пліткою на двометровому повідку з люорокарбона. Просто дрейф або йдіть на низьких оборотах електромотора, поки не знайдете зграйку окуня, і повірте, окунь буде клювати постійно. Якщо ви знайшли велику зграю, то можна дуже ефективно застосовувати джиговий метод, щоб зловити
багато риби. Для пошуку зграй окуня найкраще використовувати ехолот, за допомогою якого ви також легко знайдете перспективні мілини, які можна помітити поплавком-маркером.

Якщо ви ловите з берега і закидаєте приманку на велику відстань, то краще використовувати відносно невелику плотву, скажімо, вагою 20-40 г, так як більша плотва швидко вмирає від ударів об воду при закиданні. На мою думку, найкраще наживляти плотву через ніс. Використовуйте легкі гачки № 8 або навіть 6. Я застосовую гачки
Prologic MP або унікальні Prologic MP Knotgrip. Чим довше ви збережете вашу приманку живий, тим більше на неї зловите риби. Ці гачки так само добре діють і при лові на невеликого раку, але його наживляють за хвостик, пробиваючи панцир в районі черевця і виводячи жало назовні.

Коли ви ловите в озері з грузилом bottom bouncer і 2-3-метровим повідцем з пліткою, то більший розмір рибки буде продуктивніше. У таких випадках я використовую снасточку з двома гачками - Prologic MP № 6 - в носі рибки і трійник
Prologic P1 № 10 в нижній частині рибки. Повідець я роблю з флюорокарбона, особливо мені подобається Prologics Spectrum, яка практично не видно навіть в абсолютно прозорій воді. Якщо у водоймі є щука, я використовую комбіновану оснастку з Spectrum FC з тес -тому 10 lbs, пов'язану безпосередньо з 19-жильний Prologics Softflex
Wire з тестом 15 lbs. Для з'єднання я застосовую водяний вузол на два оберти - він невеликий, міцний і дуже просто в'яжеться.

Оснащення з пропелером може полегшити ваше завдання, особливо якщо ви ловите в великому водосховищі. Звук і відблиски від пропелера, встановленого перед пліткою, привертають великого окуня, як магнітом. Єдине обмеження - пропелер можна використовувати тільки з повідцем з м'якого троса, так як тертя пропелера може
пошкодити звичайну монолески. Сяючі намистинки або трубочки також допомагають привернути окуня, особливо в холодний період і взимку. Брязкальця можуть бути ефективні в разі використання в якості приманки крупної плітки.

Окунь на відміну від лина, хижак, що вважає за краще переслідувати видобуток, і будь-який рух привертає його увагу. А моя мета знову ускладнилася - тепер це окунь вагою 2,25 кг. І я дуже сподіваюся, що в черговому сезоні я її досягну, а може візьму і великі