Малі скелі на Вуоксе, ursus speleo

Напевно, у кожної людини періодично виникає бажання опинитися в приголомшливому місці, створеному матінкою природою, від якого захоплює дух. Коли подібне почуття прокидається у мене, я заповнюю свій «Альтернативний Путівник» і намічаю маршрути на найближчу відпустку або свята / вихідні. На цей раз доля (у вигляді пошукача на Яндексі) підкинула мені посилання на блог Ішаніна Дмитра. фотографа з Пітера. І мене зацікавив його пост про Малі Скелі. Це гранітний масив висотою до 15 метрів на озерній системі Вуокса в Ленінградській області. Треба сказати, що я дуже небайдужа до природи Карельського перешийка, і подібної краси місце, природно, тут же було заплановано на найближчий відвідування Північної Пальміри. А наявність скельних виходів визначило наше дозвілля на виїзд - тренування на рельєфі.

Малі скелі знаходяться в 6 км від Приозерска, міста на півночі Ленобласті, на острові посеред озерної системи Вуокса. До скельників неможливо дістатися на машині, тільки на електричці (лінія ж / д шляхів проходить за спеціально створеною насипу) або на човні. Після недовгого роздуму ми зупинилися на першому варіанті і, ознайомившись з розкладом електричок (відповідних нам було всього 6 в день), націлилися на що прибуває на 148 км. в районі полудня.

У призначений день і годину, опинившись з капітально завантаженими рюкзаками на вокзалі, ми були дуже неприємно здивовані повідомленням про скасування всіх денних електричок через ремонт шляхів. До найближчого відправляється в цікаву для нас сторону складу залишалося близько 7 годин, і звичайна в общем-то поїздка загрожувала обернутися великими пригодами. Аби не допустити витрачати час на очікування, ми вирішили доїхати на електричці до станції Сосново - досить великого населеного пункту, розташованого кілометрах в 80 від Приозерска, і відстань, що залишилася подолати на автобусі. Перша частина плану була успішно реалізована.

У Сосново, крім нас, виявилася велика кількість людей, спраглих потрапити в Приозерськ будь-якими способами (і це в будній-то день). Пропустивши перший битком набитий автобус, ми відправилися спілкуватися з місцевими таксистами, а також водіями УАЗів і інших машин, куди б ми влізли з рюкзаками. У першому випадку ціною були не задоволені ми, у другому - люди просили ОКСТУ і раділи тому, що нам не по дорозі. Провівши в пошуках транспорту близько півгодини, ми повернулися на зупинку і приготувалися штурмувати автобус. Бойовий настрій виявився дуже доречним, і на чесному слові ми втиснули свої рюкзаки в тісний прохід міжміського автобуса. Пасажири, які опинилися в одному човні з нами, спершу трохи побурчали, але, за що їм величезне спасибі, швидко змирилися з тим, що їхати треба всім, і навіть вельми іронічно жартували, перелазячи через барикади з рюкзаків. Через дві години ми опинилися в Приозерськ.

Решта 6 кілометрів до скельників можна було подолати двома способами - звернутися на човнову станцію і орендувати моторку або пройти 6 км пішки по шпалах, що ми і вибрали. Пересування на своїх двох рідніше, та й дощ не додавав романтизму водної прогулянки.

Малі скелі на Вуоксе, ursus speleo

Про Пітерської погоди взагалі варто розповісти окремо. Її немає. Точніше, вона є, але вередує, як вагітна жінка. Англійці в таких випадках кажуть: «We have no climate, only weather». За неповні дві години, поки ми добиралися до скель, ми встигли кілька разів потрапити під зливу і висохнути на сонці. Хмари і хмари мчали по небу з дикою швидкістю, змінюючи фарби навколишньої природи з яскравих і позитивних на сірі та тьмяні. А ближче до вечора хмари остаточно виграли цей бій і переможно заволокли небосхил від горизонту до горизонту.

Гранітні копальні карельського царя

Йти по шпалах і вузькій смузі прилеглої до шляхів насипу виявилося не дуже зручно. Постійно змінюється погода додавала свої п'ять копійок. Однак позитивних моментів було все ж більше: нас оточувала приголомшлива природа, а верстові стовпчики вздовж ж / д однозначно вказували на пройдену відстань і геть позбавляли можливості збитися зі шляху. Йти нам треба було до станції 148 км або Капеасалмі (фінська назва, яке вдалося запам'ятати лише з n-ної спроби, і то завдяки винаходу пасхалка-підказки «копальні царя Соломона»), і, коли за півкілометра до очікуваної точки ми побачили заповітну стежку до скель, це виявилося несподіваним сюрпризом. Гравій змінився утоптаної стежкою, яка вкрита гранітними камінням і корінням дерев, стрибає по горбах і височин. Скромна табличка на сосні сповістила про те, що ми увійшли в село в кілька десятків будинків на березі озера.

Малі скелі на Вуоксе, ursus speleo

Мабуть, місцеві жителі поховалися від дощу, і Капеасалмі виглядала зовсім безлюдно й самотньо. Єдиний зустрінутий нами хитний на гойдалках дитина опинилася приїжджим скелелазом. Віктор (саме так представився хлопчина) запропонував проводити нас до стоянок, а заодно провів повз своєї, де вони з мамою стояли табором вже третій тиждень.

Поставивши намети, ми насамперед вирушили купатися. Вода бадьорила, але бажання змити з себе дорожній бруд пересилило. Заплив вийшов дуже недовгим. Нашвидку перекусивши, відправилися знайомитися з сусідами. У дощовий будній день їх виявилося небагато - Галина (сама скелелаз з багаторічним стажем) з сином Вітею, якого вона навчає, на верхній стоянці і клуб спортивного туризму «Балтійський Берег» біля самої води. Нас радо зустрічали і з у постачанням вислуховували розповіді московських спелеологів. А заодно і знайомили з місцевою географією, пропонуючи для відвідування інших цікавих місць.

Ранок наступного дня почалося з дощу та сірого неба. Мотузки расчехлять зовсім не хотілося, і ми вирішили потренуватися бити спить в граніт. Знайшли маленький булижнічек. притягли його в табір і стали битися. Перші ж міліметри зміцнили нас у любові до Кавказу і його печер, утвореним в вапнякових і гіпсових породах.

Малі скелі на Вуоксе, ursus speleo

Коли нам набридло складати конкуренцію по звуковому супроводу місцевим дятлам, на горизонті стало проглядатися блакитне небо. Обрадувані можливістю пожумаріть, ми швидко навісили трасу і зловили порцію цікавих відчуттів від роботи з мотузкою і протекторами на мокрому граніті. Наше щастя тривало недовго, і вже через годину небо знову потемніло, і почався дощ змусив згортатися. Додавати зайві кілограми промоклим спорядженням не хотілося.

Дощ йшов всю ніч, і ми вирішили скидатися на ранковій електричці, щоб точно не потрапити на чергові скасування. Капеасалмі залишила відчуття недомовленості і гостре бажання повернутися сюди ще раз в гарну погоду.

- На електричці від Фінляндського вокзалу (або від ст. Дев'яткіна) до Капеасалмі (на старих схемах позначається як 148 км). Електричка до Ковальського ходить 6 разів на день. Вартість квитка близько 300 руб. 3 години в дорозі.

- На тій же електричці / машині / автобусі до Приозерска, звідти 6 км пішки по шпалах або на човні (оренда в межах 500-1000 руб).

- Малі скелі спочатку є місцем тренування скелелазів, але велика озерно-річкова система і незвичайний ландшафт можуть зацікавити любителів і інших екстремальних напрямків. Фотографи також не залишаться байдужі до приголомшливої ​​природі Капеасалмі.

- У селі є колодязь з питною водою, але добре прокип'ячена дощова і озерна вода також придатна для вживання в їжу. Найближчий магазин знаходиться в Приозерськ.

- Стоянки обладнані капітально, розраховані на велику кількість людей. Дрова, що видобуваються без допомоги бензопили, в дефіциті.