На святій землі потрібно побувати кожному християнинові

Головна> Паломницькі поїздки> На Святій Землі потрібно побувати кожному християнину. День 1.

Продовжуємо ділитися своїми враженнями про Св. Землі.

Прибуття в день спокою

З аеропорту ми вирушили на мікроавтобусі в Тверію, на самий північ Ізраїлю, в відому нам за євангельськими розповідями Галілею. Звідти, згідно з програмою прощі, і почнеться наше відвідування святих місць. При плануванні поїздки ми без будь-яких посередників звернулися безпосередньо в Російську Духовну Місію. Там мене зустріли з непідробним розумінням: на будь-які незрозумілі питання я отримував терплячі і докладні відповіді. Співробітники РДМ підготували для нас програму, знайшли готелі в різних містах по маршруту паломництва і, як ви вже знаєте, забезпечили нам супровід.

Проспав всього 4 - 5 годин, а розбудили нас галасливі сусіди, голосно розмовляли в коридорі, я прокинувся на подив виспався. О 9 ранку ми вже були у чекала нас машини.

Вийшовши на вулицю, я буквально вигукнув від несподіванки: як же тут красиво! Дивовижне поєднання білого каменю, світлих будинків, яскравого сонця, пальм і гористих пагорбів. Тільки тепер, вранці в суботу, ми нарешті побачили ізраїльську природу - вночі адже було зовсім темно.

палюче Євангеліє

Насамперед ми поїхали на Гору Блаженств, яка від Тверії розташована зовсім недалеко. На вулиці спекотно, палить сонце. Виявилося, що це ніяка не гора, а просто невелика височина на березі озера. На ній побудований католицький храм часів хрестових походів 11 - 12 століть. Храм незвичайний, округлої форми, по стінах якого латиницею написано заповіді блаженств. Імовірно саме тут, на березі Галілейського моря, Господь виголосив свою Нагірну проповідь.

Знайшовши тінь, ми сіли прямо на каменях, і я прочитав 5 - 7 глави Євангелія від Матфея. Якось по-особливому тут звучать ці євангельські слова: «Ви ж, коли молитеся, то не будьте, як ті погани, багатослівні ... Коли постиш, намасти голову свою, щоб пост був би твій спокій видно Господу, а не оточуючим людям ... Коли робите святкування, Не запрошуйте знайомих і близьких ... ».

Раптом приходить усвідомлення, як далеко не завжди відходимо ми від щирого благочестя, бажаного Богу. Ми так звикли виправдовувати себе, що не помічаємо, як пристосувалися до правил світу цього настільки, що нормальне християнське поведінка сприймається як божевілля і розум це відмовляється приймати. Як не молитися довго? Як постити так, щоб оточуючі навіть не побачили твій пост? А як же тоді наша православна серйозність? Як не запросити кума на день народження, а замість нього покликати ... Страшно навіть продовжити. А якщо Євангеліє не про це і в моєму духовному діяльності все в порядку, чому ці рядки щораз обпалюють душу?

Наступним місцем відвідування був Капернаум. У ньому ми побували в храмі Дванадцяти апостолів, бачили передбачуваний будинок тещі ап. Петра, яку зцілив Христос. Поруч з ним знаходиться будинок, в якому, за переказами, Господь зцілив хворого, доставленого через дах. Раніше мені здавалося, що все це повинні бути густонаселені місця - як ніби всі дії Євангелія відбувалися на одній вулиці великого міста. Однак ми бачимо місця, відстань між якими досить-таки пристойну. Та й схожі вони більше не на міста, а скоріше на хутори, як в Прибалтиці, де двір відстоїть від сусідського двору на 500 і більше метрів.

Всі ці місця оточують Генісаретськоє озеро, воно ж - Тіверіадське море, воно ж - Галілейське море. Дуже мальовниче місце! Це дуже велике озеро з прісною водою, в глибину досягає 40 метрів. Ми під'їхали до місця, де за переказами Христос наситив людей п'ятьма хлібами. Тут зберігають історію різних часів. Одного разу місцеві християни-католики серйозно постраждали від нападу іудеїв-радикалів, які підпалили храм. На згадку про цю трагедію досі можна побачити сліди підпалу і обгорілі частини будівель храму.

Родина Марії Магдалини

Магдани (зараз Мигдаль), батьківщина Св. Марії Магдалини, куди ми поїхали далі, складається всього з декількох будинків. Однак для російського паломника це місце святе ще й тому, що тут розмістилося подвір'ї Руської духовної місії. Насамперед ми викупалися в святому джерелі, а потім дійшли до родонової джерела і знову скупалися. Добре, що в церковній лавці можна було купити спеціальні сорочки для купання в джерелах. До речі, потім вони нам стали в нагоді і для купання в річці Йордан. Вдосталь скупавшись, потрапили на обід, на якому нам запропонували випробувати «рибу ап. Петра ». Про неї серед паломників ходить дуже багато розмов. Місцева черниця навіть розповіла, що деякі прочани зберігають кісточки від цієї риби і везуть їх як святиню на Батьківщину. На мою думку, кісточки зберігати як святиню не потрібно, та й сама риба як риба, але, звичайно, її варто спробувати хоча б заради того, щоб знати, що це таке. Як ви зрозуміли, в Місії нас прийняли дуже привітно.

Від Фавора до Кани Галілейської

Наступним місцем нашої паломництва стала гора Фавор. Тут все-таки слід зробити невелике пояснення. Справа в тому, що більшість давніх назв в сучасному Ізраїлі носять умовний характер: майже про всі з них ми точно не знаємо, чи тут відбувалася та чи інша євангельська подія чи ні. Однак, незважаючи на це, ми з великим молитовним увагою відвідували ці місця - в кінці кінців не так важливо, де саме проходив Христос, але саме в цій країні Він народився, тут закликав апостолів, тут проповідував наблизилася Царство і в певний момент зійшов на Хрест і воскрес. Крім того, деякі місця в Євангелії не мають точних географічних назв. Наприклад, ніде не сказано, що Христос преобразився на горі Фавор (сказано: «на високій горі»).

Отже, на вершині гори Фавор, а це дуже велика гора правильної форми, зараз розташовується грецький монастир. Там ми заспівали тропар, кондак та величання Преображення. Написали записки, погуляли по території монастиря. Це місце, де душею відчуваєш, що «добре нам тут бути». Їхати не хотілося, але час було невблаганно, і нам довелося збиратися далі в шлях.

Спустившись з гори, ми потрапили в Кану Галілейську, розташовану біля самого підніжжя Фавора. Там знаходиться храм св. ап. Симона Кананіта, майбутнього апостола, про весілля якого, за переказами, написано в Євангелії і на якій Господь зробив перше чудо перетворення води на вино. Я запропонував нашим паломникам помолитися за тих, хто живе не в ладу в сім'ях, розлучається або збирається це зробити. Запанувала тиша, всі почали старанно молитися.

Про місце Благовіщення Пресвятої Богородиці ми також не знаходимо в Євангелії точної інформації. По одному переказами архангел Гавриїл з'явився Діві Марії під час читання пророка Ісаї в будинку Св. Йосипа Обручника, по іншому - при джерелі в Назареті. Якраз в Назареті ми також встигли побувати в перший день. Пройшли уздовж жвавої вулиці повз різних кафе до простого грецького храму з джерелом всередині, у якого, за переказами, Божої Матері явився архангел Гавриїл. Це дивовижне місце. Стоїш, молишся і розумієш, що звідси не хочеться йти. Взагалі я помітив, що тут, на Святій Землі, дуже багато святинь, які не хочеться залишати і про яких можна сказати словами ап. Петра: «добре нам тут бути».

Вечоріло. Натхнені побаченим, ми поїхали далі, до Віфлеєму, а це зовсім поруч з Єрусалимом. Щоб було більш зрозуміло де ми побували, наведу деякі цифри: відстань від Тверії до Капернауму і гори блаженств - 16 км. звідти ми проїхали до Магдалени 10 км. потім до Кани Галілейської - 30 км. Від Кани Галілейської до Назарета - 10 км. Як бачите, всі ці міста і села, які відвідував Ісус Христос знаходилися недалеко один від одного. А відстань від Назарета до Віфлеєма близько 120 км. Після вечері паломники розійшлися відпочивати, а я сидів на балконі нашого номера, і записував все, що відбулося, щоб незабутні побачене, пережите і осмислене за сьогоднішній день.

свящ. Роман Колесников

вид з гори Фавор
Назарет
у джерела Божої Матері в Назареті
вид на Вифлеєм з нашого готелю