Новий маршрут і нові жертви на горі Аннапурна

На хребті гори Аннапурна.

«Аннапурна - гора, яка забирає життя» - написав Мінгма Шерпа на своїй сторінці. «Успішним буде сходження на Аннапурну, чи ні - залежить тільки від удачі і старання». До складу експедиції входили 7 іноземних альпіністів, шість альпіністів з Непалу і 2 кухарі. Їх метою було знайти новий, більш безопастний маршрут до гори.

Але не дивлячись на це, вона залишається найнебезпечнішою горою, сходження на яку здійснювали найменше. Відсоток смертності дорівнює 35%, щодо К2 з його 26,5% і горою Еверест з 3,87%, Аннапурна - сама смертельно небезпечна гора в світі.

Уривок з щоденника Мінгма Шерпи під час сходження на Аннапурну.

Новий маршрут і нові жертви на горі Аннапурна

Схід сонця застав команду під час сходження на вершину

Зі сходом сонця команда почала сходження на Аннапурну. Ми прокинулися в 11 ранку і почали готуватися. Коли ми були вже готові рухатися, на годиннику було 12: 07.У нас дуже багато часу зайняв маршрут до Французького ущелини, нам не пощастило, так як кожна хвилина була на рахунку, але інші члени команди хотіли продовжувати рух, тому що ми наблизилися до вершині.

Тому ми просто продовжили рух. Чим ближче ми підбиралися до вершини, тим сильніше у мене сльозилися очі. Але моя мета - підкорити Аннапурну, була все ближче і ближче. Нарешті, близько 14:50 ми дісталися до вершини. Аннапурна завжди була моєю мрією, тому цей момент став одним з найбільш важливих і щасливих в моєму житті. Це дійсно був захоплюючий момент, так як всі ми, 13 альпіністів, стояли на вершині, і насолоджувалися одним з небагатьох успішних сходжень на гору Аннапурна.

Спуск з вершини

Ми сфотографувалися, і покинули вершину. Як тільки ми пройшли Французьке ущелині, Пемба пішов вперед, при цьому не сказавши нікому ні слова. Ніхто не зрозумів, чому він так зробив. Деякі альпіністи з нашої команди намагалися покликати його, але він нікого не слухав і не став чекати. Ми йшли за ним по слідах, продовжуючи наш спуск. Потім ми зупинилися і зрозуміли, що далі йти вже не можемо, так як ми загубилися. Ми не могли зрозуміти, куди треба йти. Казі і Німа пішли розвідати дорогу, але це нічого не дало.Я чув, як Німа сказав, що Самулі впав, коли намагався повернутися назад до мотузки. Я був шокований. Я подивився вниз, і побачив світло ліхтаря, і подумав, що це Самулі застряг там. Аюдін і Німа Вангчу залишилися на мотузці, а я пішов вниз до ліхтаря, щоб перевірити, чи там Самулі. Я знайшов тільки його ліхтар, але ні Самулі, ні Пемба не було там, тому я повернувся. Я не турбувався за інших, тому що погода була дуже хороша, і вітру не було взагалі.

Я знову повернувся і почув, як Чжан Лян просив про допомогу, що було майже неможливим. Вони думали, що ми спускаємося вниз, і продовжували підштовхувати мене. Вже був першій годині ночі, але при такій погоду 4 години було не важко протриматися.

Всі мовчали, крім Ляна, він кричав «Ей, хлопці, не спати!» І дригав ногами. Він навіть не присів за всю ночь.Около 5 ранку мене розбудили, але до сих було не дуже ясно. Всі відчували себе нормально, мотузка була в порядку, Анжели йшов першим, а я - останнім. Після того, як ми пройшли 40 метрів, команда почала спуск по головному канату. Я повернувся назад на 200 метрів. Я знав, що Самулі і Пемба не могли бути живими, але я хотів переконатися в цьому. Я перейшов через велику полій і спустився, але дійти до тіл не міг, так як вони були на іншій стороні, а перетинати половину ущелини означало потрапити в смертельно небезпечну зону.

Спускаючись з гори Аннапурна

І так було зрозуміло, що вони мертві, але ми не могли забрати тіла. Добравшись до табору, я насамперед пішов за чаєм і супом. Заглядаючи в кожну палатку, я хотів подивитися, хто в якому стані. Все начебто були в порядку. У Аюдіна і Джінгчжанга були обморожені стопи через вчорашньої ночі. Решта виглядали трохи втомленими, але вони були в порядку.

Ми не зрозуміли, як ніч пройшла так швидко, так як все дуже міцно спали. Я поставив собі будильник з вечора, але він не продзвенів, або ми не почули його і прокинулися о 7 ранку. Як тільки всі встали, я зібрав спорядження і всі свої речі. До табору номер 3 ми дісталися приблизно за годину. Ми не поспішали, тому повільно дійшли до табору номер 2. Аюдін хотів відпочити, тому він залишився в таборі номер 2. Ми зібралися залишився в цьому таборі спорядження, і рушили далі вниз. Починало темніти. Коли ми дійшли до криги, яка знаходилася недалеко він основного табору, ми загубилися. Я намагався зв'язатися по рації, і мені сказали, що інші члени команди вже восновном таборі. Ми знайшли дорогу і продовжили йти. Нарешті, близько 20 хвилин першого ми дійшли до основного табору.

Табір на горі Аннапурна

Спали ми як убиті. Рано вранці прийшли хлопці з іншого табору щоб привітати нас і висловити свої щирі співчуття. Ми дуже сумували, і нам хотілося витягти загиблих, але, на жаль, ми цього зробити не могли. Забрати їх по повітрю було неможливо на тій висоті, а лізти по скелях означало піддавати ще кілька життів небезпеки. І Самулі і Пемба були найбільш досвідченими альпіністами зі всієї нашої команди, вони підкорювали вершини висотою понад 8000 метрів, і обидва мали досвід роботи гідами, так як працювали гідами в Гімалаях. Ми не очікували, що вони залишаться там назавжди ...

Ми рано прокинулися і почали збирати речі. Ми хотіли, щоб вертоліт забрав тіла загиблих. Вертоліт з рятувальною командою з Непалу, за підтримки фінського посольства і Філа Крімптона, друга Самулі, взяли з собою Німа, щоб той показав, де знаходяться тіла. Знову вони прибули на місце, з ними була хороша екіпіровка, але вони не могли дістати тіла, тому що вертоліт не міг туди підібратися. Пілот сказав, що їх неможливо звідти витягнути, і ми перестали намагатися. Спілкуючись з Семмі я зрозумів, що він дуже любив гори, і я не знаю, що думають інші люди або його сім'я, але я в якійсь мірі радий, що він залишився там, в горах.

Новий маршрут і нові жертви на горі Аннапурна

Склад експедиції: Мінгма, Пемба, Самулі, Німа, Аюдін, Джинг, Азонг, Реза, Ангели, Здравко, Німа Вангчу, Лян і Казі