острів Косумель

Хлопці, привіт! Пам'ятайте я писала, що до мене в гості приїде мій тато і брат з сім'єю? Так ось, ми з ними зустрілися і поселилися в невеликому приморському містечку Плая-дель-Кармен на узбережжі Карибського моря. Про Плаї я напишу трохи пізніше, тому що ми ще поки тут і я продовжую знайомитися з цим місцем, а сьогодні розповім про острів Косумель, де ми провели 2 дні.

Косумель - найбільший острів в Мексиці, але на ньому побудований всього одне місто - Сан-Мігель. Дивлячись на нього я б нізащо не здогадалася, що 90% території острова абсолютно не освоєні - здається, що тут всюди дороги, будинки, магазини!

Острів Косумель знаходиться дуже близько до материка, і доплисти до нього на кораблику від Плайя-дель-Кармен займає всього 45 хвилин. З пляжу в Плайя навіть видно високі будівлі Косумель.

У день, коли ми пливли на цей острів, погода раптом різко зіпсувалася - небо затягнулося хмарами і навіть пішов дощ. На море через всього цього вийшов невеликий шторм приблизно в 4 бали, так що всю дорогу нас нехило так похитувало.

Два типу поромів, які ходять на Косумель з Плайя дель Кармен

На Косумель ми пливли на синьому, закритому, кораблику

Синій кораблик всередині - три ряди сидінь

Але допливли ми нормально, а вже коли вийшли, то виглянуло сонце і стало припікати, та ще й вологість через таку погоду різко піднялася. Потяглися заселятися в готель. Куди йти не знаємо, пішли наліво від пірса. Вулиці друга, четверта, шоста ... А нам потрібно між 5й і 7й. Виявилося, що нумерація йде таким дивним чином - на північ від пірса парні вулиці, на південь - непарні. Блін, поперлися назад! Запитали у одного товариша, він нас направив в протилежну сторону. Я, напевно, ніколи не навчуся не довіряти мексиканцям! Ну не знаєш ти, ну так і скажи! Неееет, головне з упевненістю сказати, допомогти, так би мовити! А вже те, що ти сам не знаєш точно, це фігня.

Ну ладно, знайшли готель. Пливли 45 хвилин, а втомилися, как-будто цілий день працювали!

Увечері пішли вивчати острів. Причал порома з Плайя-дель-Кармен і ще кілька інших причалів для круїзних суден знаходяться на Західній частині острова, на території містечка Сан-Мігель (ось так ми з одного Сан-Мігеля приїхали в інший). Уздовж набережної тягнеться невелике шосе і прогулянковий тротуар. Періодично вид на море з цього тротуару закривається різними комерційними будівлями або приватними будиночками. Весь берег тут покритий старими коралами, піску і пляжів немає, хоча вода в морі блакитна і дуже прозора.

острів Косумель

Неподалік від місця, куди ми припливли з Плай, знаходиться ще один пірс. Там зупиняються просто огроменние круїзні кораблі з величезною кількістю американців. А потім всі ці натовпи туристів розгулюють по іншій стороні набережної, де розумні мексиканці налаштували магазинчиків і торгують своїми стандартними сувенірами (капелюхи, текіла, оахакскій текстиль), додавши до цього ще срібло та кубинські сигари. Прямо як в Єгипті, перед входом стоїть зазивала і пропонує свій товар.

Нереально величезний корабель

Коли ряд з магазинчиками закінчується, починається ресторанно-розважальний ряд - Старбакс, Хутерс, Маргарітавіль. Ціни в таких закладах в кращому випадку на рівні цін в США, але зазвичай і того дорожче. В песо тут вже ніхто і не розраховується - все цінники в доларах.

острів Косумель

Косумель славиться своїми кораловими рифами і багатою підводною фауною, тому сюди возять туристів зануритися з аквалангом або поплавати з маскою. Однак велика засідка для нас, як туристів без машини, виявилася в тому, що пляжів в межах міста немає, а всі місця, де можна посноркліть знаходяться досить далеко від пірса і, відповідно, від нашого готелю.

Карта пляжів острова Косумель

Загалом, приїхали ми повністю непідготовлені, думаючи, що всі пляжі на Косумель будуть десь близько пірсу. Потім вивчили обстановку, засмутилися, але вирішили все-таки піти на розвідку в пошуках найближчого пляжу. Рушили ми на південь по набережній вздовж шосе. Ближче до центру там ще зустрічалися кафе, ресторани і спа, але вже через 10 хвилин все закінчилося - з одного боку шосе було море, з іншого - паркан. Людей на вулиці теж практично не було, але зате машини і скутери носилися постійно.

острів Косумель

Кам'янистий берег на всьому протязі

Карибське море на острові Косумель

Ще один причал для круїзних кораблів

Йшли ми довго, але уздовж набережної все так же виднілися лише старі сірі корали, а нам так хотілося знайти нормальний пляж з пісочком, такий, як був у Плайя! Тут зустріла нас одна кафешка, звідки людей водили занурюватися і сноркліть. Вивіска гордо свідчила, що у них є свій піщаний пляж. Угу! Насправді це була зацементована майданчик, засипана крупним піском, а вздовж моря все так же піднімалися скам'янілі корали.

Потягли на «піщаний пляж» ...

острів Косумель

Вихід до моря. Напевно, краще так, ніж ніяк ....

«Я вб'ю тебе, човняр ...» :)

З радістю і очікуванням красивою підводного життя побігли в воду, але і тут нас чекало розчарування! Корали навколо були маленькі, мертві, зарослі, і навколо них плавало 2-3 маленькі сірі рибки. За той час, що ми там пробули, в воду запустили не одну групку туристів - кого з аквалангом, кого просто з маскою-трубкою. Чесно, я не зрозуміла, що їм хотіли показати, якщо там нічого немає, і що потім ці люди думали про цю контору (Sunset Beach), напевно, обіцяє кращий в світі дайвінг-снорклинг на прекрасному острові Косумель за чималі гроші.

До будинку доїхали на таксі, а ввечері вийшли погуляти по острову. Виявилося, що буквально відійшовши один квартал далі від набережної, починається самий звичайний мексиканське містечко - з різнокольоровими будиночками, дитячими школами і недорогими кафешками для місцевих. Якщо раптом заїдете на Косумель, то загляньте в кафе Лас Ігуанас на 7й вулиці кварталів 5-6 вглиб - дуже пристойні страви по 60 песо і ціла дитяча міні-майданчик (супер річ для людей з дітьми).

острів Косумель

Яскраві фарби люблять і на Косумель

Улюблений транспорт косумельчан (або косумельцев?)

Симпатичні будиночки, але жити на острові захоче далеко не кожен, тому багато хто з них виставлені на продаж

острів Косумель

Ялинка виглядає так, как-будто її зробили діти в дитячому садку

Мега - наші сніданки, обіди та вечері :))

Спочатку планували ми пробути на острові Косумель аж цілих 5 днів, але, як ви вже зрозуміли, звалили ми, виблискуючи п'ятами, вже через 2.)) І попливли ми назад в Плайя. На цей раз вирішили випробувати інший кораблик - жовтий. Угледіли, що там є відкрита палуба!

острів Косумель

Назад в Плайя пливли на жовтому кораблику

Сидіти на відкритому повітрі набагато приємніше, але жорсткіше - всередині щось сидіння м'які і комфортні :)

Виявила, що у мене великий ніс :)

острів Косумель

Мене особисто острів Косумель зовсім не вразив, але, тому було кілька причин - по-перше. в ті два дні, що ми там були була погана погода - хмари і дощ, так що море не виглядало таким красивим блакитним, як на чужих фотографіях. По-друге. очікували піщані пляжі, а знайшли тільки кам'янисто-коралові. Це непогано, але просто не те, що ми хотіли, та й для дітей не дуже такі пляжі зручні. Ну і по-третє. відсутність громадського транспорту і високі ціни на таксі, що дуже обмежило наші пересування. Знали б відразу, що до нормальних пляжів треба далеко їхати, взяли б напрокат машину або скутер. Ось так завжди, досвід - це те, що приходить відразу після того, як воно було потрібно. )

Корисна інформація

Як доїхати?

Пороми на острів Косумель відправляються з пристані в центрі Плайя (вулиця Calle 1 Sur).

Перевезення здійснюють дві компанії: Mexico Waterjets (синій, закритий, кораблик) і UltraMar (жовтий, з відкритою палубою).

Розклад можна подивитися на офіційних сайтах. Якщо не хочеться морочитися на якому плисти, то ходять вони, чергуючись, кожну годину. Час першого і останнього рейсу краще уточнити заздалегідь.

Вартість порома однакова в обох перевізників - 163 песо ($ 11) в одну сторону, 326 песо ($ 22) в обидві сторони.

Великий багаж і коляски здаються в багажне відділення.

У салоні порома працює кондиціонер, так що краще взяти з собою щось тепле.

Житло на острові: дорогі резорти, готелі, приватні квартири. Ми жили в готелі Safari Inn. Мій відгук з фотографіями тут.

Де поїсти?

Якщо хочеться поїсти недорого, то варто відійти «вглиб» від головної вулиці. Ми були лише в одному кафе - Лас Ігуанас на 7й вулиці кварталів 5-6 вглиб. Смачні, великі і недорогі порції плюс ціла дитяча міні-майданчик.

Де скупатися?

Якщо немає часу чи можливо кудись їхати, то між 5й і 7й вулицями є невеликий пірс, звідки мужики іноді ловлять рибу. Так ось з боків від цього пірсу є невеликі ділянки піщаного заходу в воду. Там ми викупали Клер в день від'їзду. Вода чиста і прозора, так що якщо не бентежить розташування - це, мабуть, самий центральний пляж.

Як пересуватися?

Пересуватися по острову можна на таксі (мінімальна ціна 40 песо, $ 3) або взяти напрокат машину ($ 35-50 / добу) або скутер ($ 20-25 / добу).