Подорож на крушунскіе водоспади, форум про Болгарії

Причини толком пояснити не можу, але у мене завжди було дуже трепетне ставлення до такого дива природи як водоспади. І ось, нарешті, в Болгарії свята і вихідні, погода прекрасна і ми (компанія з 4-х друзів) їдемо на Крушунскіе водоспади в Болгарії (обл. Ловеч).
Я ніколи там не була, але багато читала і бачила фотки - в т.ч. і на нашому форумі. І з тих пір, як побачила вперше, загорілася неодмінно побувати там при першій же можливості.
Отже, їдемо. З узбережжя, а точніше від Равда, дорога вийшла довшою, ніж ми спочатку припускали. Спочатку ми доїхали до Велико Т'рново, але зупинятися там не стали, тому що буквально місяць назад були в цьому місті. Та й нас чекав наш заброньований «будиночок у селі» в селі Крушуна, куди ми дуже поспішали, щоб відпочити на природі і взагалі змінити «робочу, повсякденне» обстановку. Після В. Т'рново чоловіча половина нашої компанії вирішила їхати селами, що їм здавалося, набагато ближче і зручніше, ніж по трасі через Ловеч. Тут-то веселощі і почалося. Яка це мальовнича дорога - не передати словами. - асфальтована, але досить вузька, причому настільки, що гілки дерев, що обрамляють дорогу з двох сторін, буквально били об шибки машини. Навіть не уявляю, що б ми робили, потрап нам зустрічна машина там ((((
І ми вже не знали, туди їдемо або збилися, бо покажчики ставали все рідше, а дорога Уже. Але все б нічого - ми ж їдемо на зустріч пригодам. - але ось проблема, бензин закінчується, загорілася лампочка, а навколо (що вперед, що назад) - жодної заправки. Тут вже ми стали шукати не село Крушуна, а бензіностанцію. І як мені сподобався життєрадісний відповідь однієї болгарської тітоньки в черговому селі «Іма едно заклад, Коїті прадават бензин» - тобто НЕ заправка, а якесь «заклад», дуже смішно, особливо, що і цей заклад виявилося закрито. Ось воно - справжні єднання з природою і ніякої цивілізації!))))))))
Ну, слава Богу, бензину нам все-таки вистачило і до Крушуна і до нашого будиночка і до реальної заправки.
Приїхали, хочеться їсти, навколо жодного ресторанчика. Тільки в центрі села одна кафешка-забігайлівка, в якій крім смаженої картоплі і шопського салату нічого не подають, і в тій немає місць. Перехожі нас направили далі - в зону заповідника «Маарат», на шляху до водоспадів, повинна бути механа. Дійшли, дивимося - народу тьма (свята ж!), Столиків вільних немає, люди розташовуються хто де може - деякі просто килимами накрито на траві, замовляють їжу і так прям і їдять. Ми починаємо кидатися - столів немає, покривала у нас теж з собою немає. Ну російські ж не втрачаються і не пропадуть в будь-якій ситуації))) - наші чоловіки швиденько знайшли пару пенечков, фанерку і ін. «Потрібні» речі, щоб спорудити столик - всі відвідувачі спостерігали «що ж вони затіяли». В результаті обід вдався на славу! - Ситі і задоволені ми після відправилися на водоспади, попередньо з'ясувавши у офіціанта, де ж найбільший і красивий J
Дорога була досить простою, хоч був і підйом вгору, і перехід «вбрід» через річку, але воно того варте. Я ще ніколи не бачила такої краси. А вже яка енергетика там - не розповісти! Коли я дивилася на цей водоспад і відчувала на обличчі його бризки, мене не покидала тільки одна думка «Запам'ятати все це! Чи не відпускати ці почуття і враження! »

Інша частина вечора пролетіла швидко і непомітно, під враженнями прожитого дня, під звуки співу птахів і з запахами смажиться на багатті м'яса.
Вранці ж, сходивши на риболовлю і покатавшись на конях, ми рушили в зворотний шлях - додому. На зворотну дорогу у нас намічено було відвідування печери Деветашка.
Я взагалі раніше була лише в одній печері в Болгарії - Бачо Кіро в Дряново. Сказати по-чесному, вона мені не особливо сподобалася - сиро і брудно. І в Деветашку я їхала не передчуваючи нічого особливого - просто хотілося, щоб і мої друзі побували хоч разок в одній з ям - а раптом їм це сподобається. Але коли ми під'їхали і спустилися в Деветашку - моєму захопленню не було меж. Як висловився один з приятелів - це схоже на парк Юркского періоду))) І в чомусь я з ним згодна: велика печера, прохолодна і волога, але місцями скелі «пробиті», падає сонячне світло і серед цієї «сірості» виникають справжні зелені оази, а під склепінням печери літають щебечущие птиці. Клас.
Подальша дорога додому була досить швидкою і легкою, а може, ми її не помітили через те, що знову переживали свої враження від справжніх чудес природи, з якими не зрівняється жодна річ, побудована людиною .........