Поїздка в Карелію

• як побували на Рускеальских водоспадах,
  • що побачили і що не побачили в Гірському парку "Рускеала" і чому,
  • варто чи не варто їхати в зоопарк копитних на базі відпочинку "Чорні камені".

День почався з скро багато і швидкого. можна сказати, умовного, сніданку на знімній квартирі. Печенюшки, чай. Одяглися. Висунулися в бік Рускеале.
Пам'ятки Рускеале - водоспади і Мармуровий каньйон - знаходяться на одній трасі - А130. Від Сортавала до Рускеальских водоспадів 27 кілометрів, далі по трасі, через кілометрів п'ять - Мармуровий каньйон. На карті це виглядає так:

За хорошій дорозі дісталися, не помітили як.

Поїздка в Карелію

Проїхати Рускеальские водоспади неможливо, вже з дороги видно парковка, ставок і один з водоспадів.

На стенді, який стоїть у парковки, написано "Водоспади Ахінкоскі". Рускеальские водоспади - назва нове, Ахінкоскі - старе фінська назва.

Рускеальские водоспади - облагороджена пам'ятка Карелії (як і водоспад Кивач) - кафе, парковка, інформаційний стенд, туалети (не дуже які, але є), для зручності підйому туристів до водоспадів прокладені драбинки,

Поїздка в Карелію

для колориту - поставлені різні дерев'яні фігурки - лісовик, баба Яга та ін. Цікаво тут і дорослим, і дітям. Сама бачила, з яким захопленням і азартом ходять тут відвідувачі.

Найголовніше тут, звичайно, водоспади.

А наша подорож по трасі А130 до однієї з головних визначних пам'яток Карелії - Гірському парку "Рускеала" - тривало.

Поїздка в Карелію

Проблем з покажчиками на нього ніяких. Але такий покажчик може цілком ввести в оману.

Справа в тому, що Гірський парк "Рускеала" - це не тільки Мармуровий каньйон. Думаючи так, багато хто не доходять до Італійського кар'єра, Рускеальского провалу "Підземне озеро". А адже це приголомшливі об'єкти. До речі, і ми не дійшли, але з інших причин. Якось все сумбурно вийшло, навіть самі не зрозуміли як.
Ось так виглядає схема Гірничого парку "Рускеала" (з сайту ruskeala.info) і його околиць. Дивлячись на неї, розумію - нам є до чого прагнути, навіщо повертатися в Карелію ще раз.

Поїздка в Карелію

Поставили на майже повної парковці машину. Пішли до кас.

Там нам запропонували катання на човні по Мармуровій каньйону. Я відразу відмовилася (панічно боюся подібні човнові прогулянки), чоловік вирішив покататися. Соня з ним. Ну і що вийшло - купили один квиток на човнову прогулянку (400 руб. - ціна за човен!), Один - звичайну прогулянку (150 руб.). І так розділилися.
В цьому і була наша помилка. Треба було мені почекати моїх "човнярів", а потім йти гуляти по парку всім разом.

Загалом, перший моя порада, не робіть так, як ми - не розділяйтеся! Другий - не робіть ставки на фото з води. Фотографії зверху ефектніше і можливостей різних ракурсів тут значно більше.
А тепер фотографії.
Посадила своїх на човен, помахала ручкою і пішла по маршруту. Чи не мати, а єхидна. Дитину послала, а сама не попливла.

Поїздка в Карелію

Насправді я була в такому панічному, "заледеніло" стані, що нічого навколо не бачила. Чи не прочитала навіть напис великими буквами "Вихід з маршруту". Те, що я її бачила, це факт (ну фотографія-то моя!). Але і те, що я навіть не підозрювала, що йду в зворотну сторону, щира правда. І яким було моє здивування (м'яко кажучи), коли через місяць я розглядала свої фотографії Мармурового каньйону і побачила це фото.

Багато-багато фотографій моєї прогулянки навколо Мармурового каньйону буде в окремому пості - фоторепортажі (читайте тут). Зараз лише кілька штучок для затравки.

Ну і фотографії Мармурового каньйону, зроблені Костею і Сонею на пару.

Перша веслування в життя виявилася не такою простою. )

Поїздка в Карелію

А початок маршруту було тут. ) Так що не загубіться, як я, коли приїдете в Рускеалу.

"Під завісу" походили, подивилися сувеніри. Хороші сувеніри, але ціни якісь божевільні. Так нічого і не купили. Взагалі нічого. (Навіть книги.

До цього моменту на годиннику було 15.30. Вирішуємо доїхати все-таки до бази відпочинку "Чорні камені", де розташовується зоопарк копитних.

Як дістатися до бази відпочинку "Чорні камені", тобто зоопарку. подивіться на карті. Що стосується відстаней - проблем немає. Від Сортавала до зоопарку - 53,7 км. Від Мармурового каньйону до зоопарку - 22 км. Тільки як я вже сказала, 12 кілометрів асфальтованого шосе, а 10 - грунтова дорога.

З траси на повороті до зоопарку є покажчики. Проїхати повз важко.

Поїздка в Карелію

Грунтовою пиляли зі швидкістю 20 км. / Год. Їзда ще та.

Система відвідування зоопарку нам здалася дуже дивною. Просто так, без екскурсій, туди не пускають. З екскурсією вартість, якщо не плутаю, 250 руб. / Чол. До того ж групу треба було чекати. До цього моменту починало накрапати. Ну це так, до купи. Вирішальним моментом не було. Загалом, розгорнулися ми і попив назад 10 кілометрів по грунтовці. Взагалі-то треба було б і дорогу прокласти. Чи не серйозно якось людей зазивати і не створити ніяких умов.

Їхали повз паркан зоопарку. Побачивши оленів, не зупинитися не змогли. Справедливості заради треба відзначити, тварини виглядали чистими, доглянутими, ситими, цілком задоволеними життям.

Поїздка в Карелію

Подивившись в ці чудові оленячі очі, я зрозуміла - що їхали ми не дарма. Хоч щось побачили тепле і ніжне.

Коли вже їхали по трасі назад в Сортавала, чоловік помітив на протилежному боці дороги водоспад (не доїжджаючи до парковки і "окультурених" водоспадів). Не втримався. Зупинився на узбіччі. Побіг фотографувати.

Повернувшись в Сортавала, вечеряти пішли знову в кафе "Релакс". Погодували нас чудово!

Після вечері якийсь час ми погуляли ще по Сортавала,

Поїздка в Карелію

а потім вирушили відпочивати. Машину знову поставили на платну парковку недалеко від будинку, де ми жили,

тому що ставити її у дворі було небезпечно, та й толком ніде. Своїх подіти нікуди. Та й паркуванням це назвати важко.

З величезною неохотою повернулися в зняті нами "апартаменти".

Поїздка в Карелію

Треба було пережити тут ще одну ніч. Зі світлими думками про Виборзі, куди ми вирушали на наступний день, про продовження нашої подорожі ми лягли спати.
А поїздка в Карелію, тим часом, підходила до кінця (не плутайте з самим подорожжю, до середини якого ми ще і не дісталися!). Найголовніше, що багато визначних пам'яток цього благословенного краю ми побачили, в тому числі Рускеальские водоспади і Мармуровий каньйон в Гірському парку "Рускеала".

Чи не хочете пропустити нову статтю?
Підпишіться на новини!

Просто ти до мене необ'єктивно ставишся, Танюш! Але все одно спасибі! Твоя думка для мене дуже важливо.

Щодо розділятися / не розділяти. Все індивідуально. Ми, напевно, занадто зрослися, треба було експериментувати раніше починати. Розділилися і що? Справі і задоволення це точно не допомогло. Тільки завадило. Так, зняли з різних точок. Але і зняли не так, як хочеться. І подивилися тільки частина. А Костя-то взагалі не подивився на каньйон зверху. Ну немає. Нафіг такий поділ.

Знімків в окремому пості буде багато. Надивишся вдосталь. Буквально крок за кроком зі мною пройдеш весь шлях. ))

Поїздка в Карелію

Галочка! чудова робота. не перестаю дивуватися твоїм фоторобіт. По-моєму, тобі пора організовувати фотовиставку про ваших подорожах по Росії. Ми ось поки до Карелії не дісталися, але обов'язково виправимо цю помилку. Велике дякую.

Спасибі, Галюшечка, дуже приємні твої слова. Навіть не сумніваюся, що до Карелії ви доберетеся. Якщо що - проконсультую максимально можливо, щоб не повторювали наших промахів.

Є достатня кількість житла поруч з парком. Є котеджі, бази відпочинку, готелі, кемпінги. Просто цього всього немає на букінг

Так, шкода, що у вас не зовсім вдало склалася прогулянка по гірському парку.Ми проходили весь маршрут організовано з екскурсоводом і тому все найкрасивіші видові точки змогли увідеть.Я думаю, що якби ми були в такому місці перший раз самостійно, напевно теж не зовсім би правильно соріентіровалісь.Зато тепер якщо ще раз доведеться там побувати, то можна просто гуляти, насолоджуватися природою і отримувати удовольствіе.Ми коли їздили в Курелію, я теж звертала увагу на численні ркламние щити про розміщення і приїхавши додому шукала варіанти - і бази відпочинку і так звані заміські парк готелі Все що красиво і сучасно не дешево.

Якби ми тупотіли всім нашим маленьким колективом, то точно дійшли б до кінця. Чоловік у мене такий, йому треба побачити все.
Звичайно в екскурсійній поїздці туди є принадність. Я обганяла кілька груп, краєм вуха чула, на які нюанси звертають увагу екскурсоводи, як їх люди слухають. І є що слухати. Сам на багато уваги не звернеш.
Але у нас був інший формат. Будемо вважати цю поїздку розвідкою. ))) Наступного разу точно подивимося все.

У Карелії все дорого - сувеніри, екскурсії, їжа, житло. Навіть ерундовое житло недешево, що вже говорити про красиве і сучасне. Що поробиш, специфіка. Мабуть, з таким ніде ще не зустрічалися.

Поїздка в Карелію

Ми були в в готелі в кірсі, симпатично, по-селянськи, багато фінів і господиня так смішно лепече з ними по-фінськи

А як ви цей готель знайшли? Скільки коштувала? Де конкретно знаходиться? У Рускеале?

А у нас на човниках не вийшло покататися, черга була дуже велика, а тому ми були з організованою екскурсією, в часі обмежені. Можна було б звичайно достояти в черзі і покататися, але тоді б ми пропустили саму екскурсію.
Мармуровий каньйон, звичайно вразив, краса.
В Італійський кар'єр і до провалу нас не водили. Чомусь екскурсовод сказала, що там ще екскурсії не проводяться, а запропонувала приїжджати туди на наступний рік. Дивно, а люди виявляється туди ходять. Так, в Рускеальский парк потрібно точно самостійно їхати, що б всюди сходити, все подивитися і покататися.

Мені теж здається, що групи в Італійський кар'єр і пролом не водять, групи йдуть тільки по периметру Мармурового каньйону, а крок вправо, крок вліво - нікого, аж страшнувато стає. Саме такі у мене і були враження. До речі, і індивідуали-то не всі про ці об'єкти знають. Думаю, що організованих туристів не водять до кар'єру і провалу з економії часу. Якщо включать їх в програму, то ціни на екскурсію точно виростуть.
З іншого боку, Валя, це чудово, що ви екскурсію прослухали. Це ідеальний варіант - спочатку з екскурсією приїхати, потім - самостійно.