ЯКЩО ХОЧЕТЕ веселки - ДОВЕДЕТЬСЯ ЗМИРИТИСЯ З ДОЩЕМ

Від дощу ростуть квіти, і він робить равликів щасливими

Звіт про похід по Сванетії

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Для мене було сюрпризом, що практично весь перший день ми проведемо в автобусі в дорозі до гірського селища Местія. Якщо ще врахувати, що у нас трапилася поломка, і ми витратили кілька годин на її усунення, і що весь попередній день ми також були в дорозі, добираючись до місця зустрічі, то настрою нам це не додало.

Але передчуття майбутніх пригод та вражень хвилювало кров, тому, сильно засмутитися не вийшло. А коли ми під'їхали до Інгурійской ГЕС і прогулялися трохи, то і зовсім стало добре. Масштаб і міць цієї будови вражають.

Приїхали в місцях, протопали до свого кемпінгу, розставили намети. У кемпінгу є душ з гарячою водою і туалет. Увечері нас чекав смачний борщ і овочевий салат, чай з халвою. Ми вечеряли, пили чай і знайомилися.

Ніч була холодна. Я зрозуміла, що спальник потрібно було брати тепліше. Я постійно прокидалася і намагалася укутати краще, залазила в спальник з головою, щоб зігрітися, але, все одно, було холодно.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Це був чудовий сонячний день і самі кльові фотки у мене саме з цієї прогулянки.

Далі був затяжний спуск і я зрозуміла, що свої черевики вибрала невірно. Потрібно було брати більше на розмір, на крутому спуску ступні ковзали вперед при кожному кроці, і пальці безжально утискує в носки черевиків, через якийсь час стало дуже боляче. В кінці шляху я вже ледве переставляла ноги. Того вечора я думала, що на наступний день я просто не зможу влізти в черевики і продовжувати в них шлях, ноги розпухли, великі пальці пульсували болем. Але, чарівним чином, на ранок ноги були практично в нормі і пальці майже не хворіли.

В цей же день ми відвідали музей знаменитого альпініста Михайла Хергіані, який родом з цього селища. Йти нам не дуже хотілося, так як ми сильно втомилися, і хотілося тільки сісти, а ще краще - лягти, але наш гід практично заштовхав нас в цей музей, і ми анітрохи не пошкодували. Дуже цікава експозиція, біографія цієї великої людини вражає і надихає. Ти дивишся на фотографії сходжень, на ці запаморочливі вершини, на екіпіровку тих часів, вчитуватися в цитати і дивуєшся його силі духу, обіцяєш собі, що на маршруті будеш стійкою і витривалою, тому що це випробування не витримує ніякого порівняння з тим, на що дійсно здатний Людина.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

На наступний день нас чекав перший перехід з рюкзаками до села Чвабіані. Дався він мені нелегко, я ще не звикла до ваги свого рюкзака, м'язи стогнали і благали пощади. На крутих підйомах, я практично повзла на чотирьох кінцівках. Як добре, що я купила трекінгові палки! Вони дуже допомагають і на спусках і на підйомах. Через кілька годин шляху почав накрапати дощ, потім він посилився. Довелося одягати мій неосяжний дощовик. Місцями дорога розм'якла, зустрівся навіть ділянку, де стежка обсипалася і довелося повзти по глині ​​упереміж з камінням і водою, ноги провалювалися в бруд, а рюкзак здавався зовсім вже непідйомним. Тут я зрозуміла як же помилялася в своїх очікуваннях, що це буде легко.

Мені було дуже складно, а перехід все не закінчувався. Тільки до вечора - мокрі і по вуха в багнюці - ми дійшли до місця нашої ночівлі - кемпінгу в Чвабіані. Замовили у господині хачапурі, заварили чай. Гостинне сімейство дозволило нам просушити речі в своєму будинку біля печі. Група 13 осіб - мокрі черевики, шкарпетки, спальники та інший одяг. Тут же грають діти і старенька бабуся дивиться телевізор. Було ніяково так вторгатися в їх побут, але спасибі їм велике за цей добрий жест!

Дощ йшов всю ніч, вранці зарядив з новою силою. Йти в таку погоду було зовсім недоцільно, тому ми тинялися по двору, перечікували негоду. Мені навіть вдалося забратися в намет і подрімати пару годин. Це було чудово! Давно не дозволяла собі денного сну.

До обіду розпогодилося, ми зібрали речі і вирушили в дорогу. Дерлися вгору вже під сонечком, підйом був дуже крутий, йшли по лугах і по руслах струмків, місцями була сипучка, і я взагалі не могла зрозуміти, як тут пройти, один раз грунт посипався, я впала і обідрала ногу. Жартувала, щоб викликали вертоліт і лікували мене.))

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Але ось ми вже дісталися до гірськолижного курорту, далі була дуже приємна стежка, хороша погода, чудові види. Це, мабуть, був мій улюблений день за час походу.

Заночували на галявині біля річки. Вечеря готували на вогнищі. На галявині був дерев'яний будинок - всередині залізна грубка. Хлопці розтопили її, вона, звичайно, чаділа, але гріла. Ми набилися в будинок, пили чай, намагалися зігрітися і підсохнути. Все пропахли димом, наїлися халви з печивом і пішли спати.

На наступний день, поснідавши гарячою кашею, ми рушили в дорогу. Нам потрібно було надолужити відстань, яке не пройшли вчора, поки перечікували негоду.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Через кілька годин дійшли до галявини біля річки, на якій повинні були ночувати за планом. Краса! Дуже затишна, жівопіснаяя і зручна. Пообідали на ній. Далі за планом нас чекало мокре пригода - потрібно було переправитися через річку.

У броду чергують місцеві на конях і, спочатку, ми планували скористатися їх послугами, але вони виявилися не надто привітними і заламали ціну в два рази вище, ніж була в минулому році, тому з принципу і з шкідливості, ми вирішили переправлятися на своїх двох. Перевзулися в сандалі, встали в зчіпки по кілька чоловік і вперед!

Вода була вище коліна, куди ставити ногу не видно, потік каламутний після дощу і дуже бурхливий. Поки людина, що йде першим, вибирає місце куди поставити ногу, ти стоїш в цьому крижаному перебігу і розумієш, що якщо ось прям зараз звідси не виберешся, то ноги перестануть слухатися. У мене миттєво зсудомило обидві ноги і не відпускало ще пару хвилин, коли я вийшла з води. Це жах як холодно і боляче! Наш гід стояв у воді весь час, поки переправлялася група! Я не знаю, як він це витримав. Я бігала по галявині і стогнала від судоми в ногах, дуже хотілося ковтнути чогось міцного в цей момент.))))

Потім знову вгору, нас чекав шлях до льодовика Лардааді. Підйом був нескінченним, знову накрапав дощ. Зупиняєшся на привал, промерзають за дві хвилини і тащішься далі, вперед і вгору.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

У якийсь момент стає вже все одно, ти просто крокуєш і крокуєш і вже не думаєш, коли все це скінчитися і навіщо це все потрібно.

Я це стан називаю похідної медитацією і чомусь люблю його.

Через тривалі дощі на галявинах стояла вода, зустрічалися ділянки болотистій грунту.

Я полінувалася надіти гамаші від бруду на черевики і періодично провалювалася і зачерпувала бруд через верх - незабутнє відчуття! Нарешті, підйом закінчено! Почався затяжний спуск, але це мене вже не лякало, так як мокрі черевики вже прийняли форму ноги і дискомфорту в пальцях не було. А то, що вони мокрі і брудні, мене не хвилювало. Поки ти йдеш, тобі тепло. Головне, не зупинятися.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Внизу нас чекала галявина з розсипом милих дерев'яних будиночків. У них ми почекали відстаючих. Провідник сказав, що ми прийшли до передбачуваного місця стоянки, але на галявині стояла вода по кісточки, ми були всі мокрі і змерзлі, тому ми колективно прийняли рішення йти до найближчого села (всього три години ходу)))) і заночувати в теплому номері, а не в мокрій наметі. Чергову дощову ніч нікому не посміхалося провести на вулиці у вологих речах і відвологлих спальнику.

Це був гарний день! Ми пройшли більше 20 км, 12 годин було в дорозі, але як же ми були щасливі, дійшовши до села. Ми відчували себе сильними, спритними і умілими))) так, як ніби нам море по коліно. Прекрасні господарі розселили нас за номерами, і ми стали займати чергу в душ, такий гарячий і довгоочікуваний. Потім був гаряча вечеря, розмови по душам і затишна ліжко. До слова сказати, в цьому господарстві була навіть сушильна кімната - це такий невеликий будиночок з пічкою. Шкода тільки, що вночі піч згасла, і речі не встигли висохнути, але вони хоча б підсохли.

З цього затишного гірського притулку ми мали перехід до високогірної села Ушгулі. Дорога була нескладною, підйоми і спуски дуже помірні, йшли по грунтовій автодорозі. Напружувало тільки, що постійно доводилося поступатися дорогою проїжджаючим машинам і постійно здригатися від їх сигналів. Нам кілька разів пропонували трансфер до Ушгулі, готові були навіть безкоштовно підвезти, але ми ж в похід прийшли! Ми відмовлялися і скоро були на місці.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Місцевий житель Давид запропонував нам безкоштовний кемпінг. Секрет в тому, що на території було кафе і, звичайно ж, ми замовляли їжу і напої у нього. Дуже гостинний будинок і кава відмінний!

За планом на наступний день нас чекав перевал через сванські хребет, але через непрекрающіхся багатоденних дощів, гід прийняв рішення про коригування маршруту. Ми вирішили зробити радіальний вихід до перевела і повернутися назад в табір. Але навіть це втілити в життя не вийшло. Вранці знову лив дощ, грунт розкисла, і ми пішли в радіальний вихід до льодовика.

Приємна прогулянка тривала годин 6, ми вдосталь надихалися, намилувалися прямо такими марсіанськими пейзажами, намісили своїми багатостраждальними черевиками бруду і води, наскакався через численні річечки і струмочки.

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

Потім повернулися в табір, зібрали речі і повернулися туди, звідки все почалося - в місцях.

Там ми переночували і було відчуття, що нікуди і не йшли.)))). Вранці нас зустріло яскраве сонце, і весь день ми спостерігали чудовий сонячний день під час трансферу в Кобулетті. А ввечері було море, смачний борщ і відмінна компанія.

В цей же вечір ряди групи значно порідшали: хтось вирушив підкорювати нові вершини, хтось рвонув в цивілізацію, в Батумі, ну а найзатятіші походнікі, продовжили своє життя в диких умовах.

Я була в числі тих, кіт поїхав в Батумі - тепле ліжко і гарячий душ, вид на море з балкона, чиста і суха одежа. Так починаєш цінувати прості речі після вилазки в гори!

Поклик гір, якщо хочете веселку - доведеться змиритися з дощем

На наступний ранок ми зустрілися з нашою групою і пішли бродити по місту і набережної. У цей день був день військово-морського флоту в Грузії, і набережна була заповнена моряками в білій формі, оркестр, музика, свіжий бриз, усміхнені обличчя, прекрасна атмосфера! Трохи пізніше ще було авіашоу, я спостерігала роззявивши рот як літаки з ревом проносяться між будівлями і падають вниз, вимкнувши двигуни. Пощастило, так пощастило!

Сам місто підкорив моє серце, цікава архітектура, фонтани, статуї, симпатичні інсталяції на кожному кроці, довжелезна набережна з велосипедними доріжками, тінисті парки, чистий і просторий пляж, гори навколо, затишні кафе з приємними цінами і дуже смачною їжею. Чого ще бажати? Я провела в Батумі два прекрасних дня. Дуже не хотілося їхати, але моє грузинське пригода було закінчено.