річка ора

Опис навколишньої місцевості

Річка Ора - права притока р. Іня, тиха, зі спокійними прохолодними заводями і дзюркотливими перекатами, завжди була в списку туристів-краєзнавців нашої області.

Біля гирла річки розташоване село Мотково - одне з найстаріших російських поселень на території Новосибірської області. На початку XX століття Мотково входило до складу Кайлінской волості Томського повіту Томської губернії. Спочатку мало статус села, але в 1914 році в Мотково була побудована Христорождественская церква і Мотково стало називатися селом.

Одна з млинів розташовувалася в 2 кілометрах від Мотково, вище за течією Ори. Млин була зруйнована в 50-і роки. Як нагадування про неї, залишилися складені з каменю опори на двох берегах і велика, глибока заводь.

Дістатися до заплави біля млина можна різними способами:
Автомобілем:
1. За Мошковський трасі (85 км) - до Мошково, потім згорнути на Сарапулка. Через 16 км повернути праворуч, на Мотково. Трохи не доїжджаючи до бору, повернути праворуч по накатаній дорозі. По дорозі спуститися вниз до броду. Глибина броду 50 см, дно тверде. Форсується на легкових машинах, але краще попередньо обстежити. Від броду триматися лівіше по дорозі йде уздовж ріки. Через 1 км дорога приведе до шуканого місця.

2. За Гусінобродской трасі (56 км) найбільш цікавий маршрут (для позашляховиків і велосипедистів) - по Гусінобродскому шосе дістатися до згортка на Жеребцова (17 км від межі міста). Потім, по щебеневої дорозі проїхати 5 км. Після цього дивитися знак «Прилягання другорядної дороги праворуч» і згорнути на нього. Дорога має щебеневе покриття, правда її стан такий, що краще користуватися накатаній ґрунтовкою. Спочатку вона йде справа насипу, потім (після перетину газопроводу) переходить на ліву сторону. Намагайтеся не випускати з поля зору стару щебеневу насип. Через 2,2 кілометра після перетину газопроводу (переїзд плит), уважно шукати згорток направо, на ґрунтовку (відзначена на 2-х кілометровій карті). З цієї дорозі слід їхати постійно прямо. Приблизно через 9 км від цього згортка перетин струмка. У цьому місці низькі легкові автомобілі навряд чи пройдуть. Скоро дорога зіллється ще з двома і попрямує у бік дер. Мотково. Як тільки дорога піде уздовж ЛЕП з залізо-бетонними опорами (приблизно 5 км від струмка), УВАЖНО шукати згорток наліво через поле. Це може бути просто прим'ята трава. Дорога слабо накатана. Після подолання сирої улоговинки дорога роздвоюється - нам направо. Скоро дорога вийде до спуску в долину Ори. Відразу після досить крутого спуску - розвилка. Ліворуч - до броду, направо - до шуканого місця. У чоботях або босоніж перейти річку вбрід або відразу за заплавою, або 150 метрів вище млина за течією.

пішки:
1. З станції «Мотково» - спуститися до р. Іня через дер. Новомотково. Переправитися на човні на протилежний берег. Через село Мотково вийти на дорогу що йде в Сарапулка. Через 1 км від кінця села шукати згорток наліво на просіку. Орієнтир: в цьому місці дроти ЛЕП переходять з одного боку дороги на іншу. За просіці, через 1,5 км вийти на крутий і високий берег Ори. Повернувши направо, цим берегом вийти до млина.

2. З станції «льних» - від станції спуститися до вантового пішохідного мосту через Іню (йдіть за дачниками). Перейти по мосту Іню і відразу за мостом повернути ліворуч. Через кілька метрів стежка роздвоюється - правіше. Стежка входить в ліс і через місток в лісі, сосновим лісом виходить на дорогу. Повертаємо наліво і йдемо до перетину з трасою Мотково -Сарапулка. На трасі можна повернути ліворуч, дійти до просіки направо і далі як в п.1.