Щука в спеку

Те, що щука в літню спеку не клює, я знав давно. Вранці, ввечері - так, а ось вдень - немає. Але виявилося, що, як і з усіх інших правил, бувають винятки і з цього.

Тому ми з друзями вирішили подивитися нові місця, а якщо вийде, то й провести "розвідку боєм". Наш вибір припав на одне з невеликих озер Шатурського району Підмосков'я, що знаходиться недалеко від селища з дивною назвою Керва. Це озеро, як і безліч подібних навколишніх водойм, з'явилося після того, як тут горіли торфовища.

Торф вигоряв, вогонь йшов углиб, утворювалися величезні воронки, які навесні заповнювалися талою водою. Мені доводилося бувати на багатьох з таких озер. Там можна розраховувати на піймання непоганих окунів і щук, але хороший клювання тут бував тільки навесні і восени. До того ж деякі з таких водойм облюбували любителі мереж і електровудочників. Тоді на хороший улов особливо розраховувати не доводиться.

Ми взяли з собою надувні човни, а, зваживши наші шанси наловити риби - спека і новий, незнайомий водойму, - прихопили і провізію. Добралися до місця на попутній машині. Від асфальту ще близько кілометра довелося все речі, включаючи човни, тягти на собі по лісовій дорозі. Це виявилося не просто - подекуди шлях перегороджували повалені дерева, та й взагалі, складалося враження, що по дорозі вже давно ніхто не тільки не їздив, але навіть і не ходив. Це нас порадувало. Раз дорога Нехоже, то можна було розраховувати на те, що водоймище не вибитий браконьєрами, і може бути, нам пощастить з рибою.

Озеро виявилося майже круглим, діаметром близько 1 кілометра. На березі нікого. У центрі озера, як ми знали з розповідей знайомих, була яма глибиною метрів 8, а від берега, метрів на 100, тяглися мілководні "поливи", з глибиною всього сантиметрів 30. Швидко накачали човни, зібрали спінінги і відпливли. Ловити на глибині в 30 см сенсу не мало, тому попливли до ями, щоб спробувати половити на брівці.

Потихеньку гребе на човні, розглядаю дно. Піді мною мул і водорості, іноді трапляються піщані ділянки, але ніде ніяких ознак риби. Поки пливли до ями, утвердилися в думці, що шансів побачити хоча б клювання, у нас майже ніяких - риби немає. Але раз приїхали, треба ловити.

Бровка нас в песимістичних очікуваннях тільки зміцнила: за дві години лову на три спінінга повний нуль. Випробували і воблери, і болісно, ​​і джигові приманки. Трохи поплававши по озеру, знайшли ділянку з глибиною в 2,5 метра, з травою на дні. Здавалося, що тут обов'язково повинна бути щука. У хід пішли воблери із заглибленням в 1,3-1,5 метра, з розрахунком на те, що якщо не щука, то окунь обов'язково повинен ними спокуситися. Але до полудня стало ясно, що на озері стоїть цілковите бесклевье. На всю компанію з трьох осіб - жодного хвоста, тільки два невиразних легких стусана.

Але незважаючи ні на що, ми вирішили, що здаватися ще рано. Вирішили випробувати весь арсенал приманок, що є в наявності. Почалася гра з приманками: зараз цю спробую, а тепер - цю. І ось, розважаючись цим заняттям, ми поступово змістилися на саме мілководді. Якраз до цього часу у нас дійшла черга до Поппера. І в той момент, коли в воду полетів перший же Поппер, послідувала довгоочікувана клювання! Поппера ми ставили і раніше, але там, де глибина була побільше. Як і всі інші принади, результатів вони тоді не принесли.

Але тут, на мілині. Полуденна спека, абсолютний штиль, три човни на все озеро. Закид Поппера - і вода просто оживає. Клювання відбувалися на кожній проводці, причому по кілька разів. Кидати можна було в будь-якому напрямку - риба була всюди. З подібною ситуацією ні я, ні мої друзі ніколи ще не стикалися. При жарі в 30 градусів, на глибині не більше 50 сантиметрів зібралося просто божевільна кількість хижака. В основному, брала дрібна щука вагою до 300-400 грамів, але попалися і кілька щук понад кілограм. Упереміш з щукою йшов окунь в 100-150 грамів, зрідка траплялися і до 250. Це вже був непоганий результат, а задоволення - просто величезна.

Риба брала тільки на Поппера, причому серед всіх наявних у нас приманок працювали тільки ті, що були довжиною не більше 7 см. Більші Поппера абсолютно не цікавили хижаків, ні дрібних, ні великих. При цьому забарвлення приманки не мала ніякого значення.

Кращими за частотою клювань виявилися ті моделі, які при проводці не видають гучного "булькання", характерного для Поппера, але виробляють сильні бризки. Якщо говорити конкретно, то кращими були Team Daiwa Popper Zero, ZZ-Pop Crystal Series від Yo-Zuri і Frenzy FP7-SM від Berkley. Щоб приманка піднімала побільше бризок, ми застосовували досить м'яку проводку з довгими плавними потяжками, але без різких ривків, примушуючи Поппер як би глиссировать по поверхні в оточенні бризок.

Після такого вражаючого результату, ми вирішили залишитися на озері на ніч, щоб спробувати щастя і на вечірній зорі, і на ранковій. Але ввечері, коли спека трохи спала і наступили, здавалося б, ідеальні умови для лову, клювання припинився. Залишалося покладати надії на ранкову зорьку, тим більше, що ми вже точно знали, де на цьому озері тримається щука.

І ось світанок, тиша, погода чудова. Все добре, одне погано - риба геть відмовлялася клювати. Те ж місце, що і вчора, ті ж приманки - клювань немає. Пошукали на глибині, результат той же, точніше, ніякого.

Тільки до 11 годин ранку, коли спека стала вже дошкуляти навіть на воді, почалося клювання. Риба знову стояла тільки на мілководді і як ніби чекала там настання самої спеки. Вода на дотик здавалася тепліше температури тіла. Так само як і напередодні риба брала на глибині не більше 50 см, а самими уловистими виявилися ділянки з глибиною в 20 см.

У чому причина такої поведінки хижака, я до сих пір не розумію. Можливо, справа в появі сильного термокліна. Але в цьому випадку щука зазвичай йде в холодні шари. Можливо, справа була в нестачі кисню в воді, і тільки в самий верхній шар води кисень проникав з повітря.

Так чи інакше, але за два дні ми зловили більше 50 щук, вагою, в середньому, в 300-400 г і тільки 6 щук від 1,3 до 2,5 кг. Крім того, кілька десятків окунів. Треба відзначити, що всі спіймані щуки-недомірки вагою до 1 кг, крім тих, що опинилися сильно травмованими при затриманні, були нами відпущені, то ж саме і окуні до 200 грамів.

У нашій компанії прийнято весь дріб'язок відразу ж випускати назад у воду, тим більше, в жарку погоду. І справа не в тому, що нам не хочеться привезти додому свіжої риби. Просто, якщо спінінгісти почнуть вибивати риб'ячий дріб'язок, то така рибалка дуже скоро призведе до повного зубожіння водойм, яким і без того дістається і від мереж, і від електровудочників.

Сайт "Ловля щуки" створений рибалками для рибалок. Незалежно від вашого досвіду віку і знань, ми пропонуємо вам ознайомитися з величезною кількістю інформації про лов щуки на нашому сайті, і ви обов'язково знайдете що-небудь цікаве!