Тургояк з наметами

Всім, які проживають на Уралі озеро Тургояк представляти не потрібно, його і так всі знають. Тургояк абсолютно справедливо називають перлиною Челябінської області і вважають другим Байкалом. Вікіпедія каже, що по чистоті води так воно і є. Розташовується озеро біля міста Міас, приблизно в 130 км від Челябінська, в 40 від Златоуста і 300 від Уфи.

Після п'ятиденного «походу - автономки» з рюкзаками по лісах, горах і струмків Таганов, вкрай необхідно було десь зупинитися перед дорогою додому і перепочити. Ми заздалегідь знали, що цим місцем буде озеро Тургояк.

Кемпінг «Чорниця»

Ще будучи вдома, ми визначилися, де зупинимося - припускали, що це буде база відпочинку «Срібні піски», але, як з'ясувалося, база продана і не функціонує для широкої публіки. Замість неї, нашим притулком стала молоденька база - кемпінг - «Чорниця», чиї покажчики ми помітили ще під'їжджаючи до «Срібним пісках».

До Чорниці є дорога (відсипання щебенем досить свіжа, базі близько 2-х років), їхати досить довго і на невеликій швидкості, огинаючи озеро Тургояк і її маленьку супутницю - озеро Інишко. Ми доїхали без проблем на легковому автомобілі.

Тургояк з наметами

Чорниця - недорога і дуже затишна база для наметового кемпінгу на озері Тургояк

База Чорниця. територія

Обрана нами база була повністю готова до прийому гостей

Ми вибрали місце на березі, в метрах 15 від води, в оточенні дерев. Справа в тому, що на Тургояк дуже мінлива погода (мабуть, через те, які гір), раптово може виникнути сильний вітер або дощ (або і те й інше разом). Тому, ми утрималися від спокус розміщуватися зовсім вже у води.

База Чорниця розташовується в сосновому лісі з вкрапленнями осики і горобини. Особисто я дуже люблю сосни, тому був у захваті від нашого оточення :-)

Тургояк з наметами

Озеро Тургояк, база для кемпінгу Чорниця. поруч з Срібними пісками. Сосновий ліс з вкрапленнями горобини і осики - все це на березі красивого озера

Кемпінг Чорниця обладнаний столиками, лавками і кострищами. На березі Тургояк видно новеньку лазню з виходом в озеро

Поруч з нами розташовувалася лазня - вартість 1000 в годину. Недешево і не дорого для цього місця. Можу сказати, що лазня хороша, ми її орендували на другий день після всіх своїх прогулянок. Має драбинку в озеро для купання в студеної чистої водиці озера.

Тургояк з наметами

Тургояк - озеро з чистою водою

Окремо варто згадати про водичці озері. Не дарма, зовсім не дарма озеро називають другим Байкалом. Вода дуже чиста, але холодна. За прозорості можна порівняти з Червоним морем в Єгипті, але навколо не плавають різнокольорові рибки і температура води нижче 10 градусів :-)

Вода в озері - питна. Все набирають воду в казанки прямо з озера, ми були не виняток. Я навіть сьорбнув пару раз не кип'яченої - залишився живий.

Прогулянка в сторону острова Віри

Розбивши табір і пообідавши, ми вирішили прогулятися вздовж берега в бік так званого острова Віри. До острова не дістатися без човна, деякі намагалися вбрід, але тільки в одному місці і в кінці літа, коли рівень води трохи знижується. Ми не ризикнули добиратися до острова уплав, тому задовольнялися пішою прогулянкою уздовж берега.

Пройшовши метрів 300 від нашого табору, ми натрапили на заплаву, де були помічені бобри (я особисто бачив щось схоже на ондатру, але теща сказала, що це бобер, так як «бачиш які у нього стирчать зуби»). Перешийок можна перейти по спеціально звалені колоді, звичайно, зображуючи канатохідця :)

Тургояк з наметами

Прогулянки уздовж берега озера Тургояк повні сюрпризів

Прогулянки по березі Тургояк, переходимо боброву заводь

Всі ми трошки еквілібристи :) Берег озера Тургояк часом підкидав сюрпризи

Далі стежка була «спокійною», ми періодично потрапляли на місця відпочинку інших туристів-дикунів. Деякі, очевидно, мешкали на березі підлягає, встановлювали туристичні лазні.

пам'ятки стежки

Тургояк з наметами

Остов від туристичної лазні на березі Тургояк

Деякі навіть споруджували собі трон

Ксюх Великий. Тургояк

Або дозвільний центр

Кальянокурільск :) На березі Тургояк

Ми вирішили, що рамочка для Інстаграма :)) Хоча, впевнений, у цій конструкції призначення більш корисне

Уздовж берега ми зустріли скельні плити, схожі на дольмени, але це лише геологічні подарунки природи, до археологічних пам'яток не відносяться

Тургояк з наметами

По дорозі нас застав дощ, і нас врятували туристи-рибалки, відпочиваючі на березі, запропонувавши сховатися у них під навісом. Від рибалок ми дізналися, що в озері Тургояк водиться щука, чебак і навіть форель, правда, остання ловиться, чомусь, тільки з під льоду. У ті місця, де відпочивала сім'я рибалки, на легковий машині не проїхати. Судячи з колії, потрібна, як мінімум «Нива».

Мухорьінская Кур'я

До острова Віри, як і передбачалося, ми не дійшли (плисти нам було ні на чому), а дійшли до Мухорьінской Курячі. Саме вона заважає скоротити відстань до острова кілометра на два - Курью потрібно обходити, зустрічаючи на своєму шляху підтоплені березняки. З одного боку, років 25 тому, Кур'я сильно збільшилася в розмірах, підтопивши околиці і затоку проходить в цьому місці по березі дорогу. Так що дійшовши до неї, ми помилувалися околицями і потопали назад, до табору. (Рибалки вважають Курью вдалим місцем для риболовлі, але може, звичайно, брешуть) Координати курьи - 55 ° 9'52 "N 60 ° 0'40" E, про всяк випадок :-)

На тлі острова Віри, поруч з Мухорьінской курьей

На зворотному шляху в табір, оскільки ми тупотіли по місцях для «дикого» відпочинку, ми зуміли зібрати не кволе кількість полін, гілочок і палиць для багаття - нам вистачило на півтора дня приготування їжі без витрат на дрова. Так що вигулювати себе з кемпінгів дуже корисно не тільки тому, що місця красиві, але матеріальна користь на обличчя.

Ми приїхали на озеро злегка не підготовленими - з мотузкою, але без табуретки але без прищіпок. Як я вже згадував, погода на озері мінлива, можуть раптово задути вітру. Що, власне, і сталося. Дуже швидко нам прийшла в голову смекалочка :-)

Тургояк з наметами

Смекалочка - соснові шишки замість прищіпок

Наш маленький лайфхак. Перевірено - втрати мінімальні. Все залишилося на місці!

Чорниця і Тургояк - хороша пара

Ми провели на озері Тургояк дві доби, заплативши за все задоволення в кемпінгу 1500 рублів: 400 рублів - проживання, 1000 - лазня і 100 - оберемок сухих дров в перший вечір. Дров нам дали на совість, як то кажуть, беріть скільки понесе, дрова були сухими, так що 100 рублів - не шкода, при тому, що кемпінг чисто прибраний від сміття і хмизу, просто так в таборі дров не збереш. З огляду на, який нам надали доброзичливий сервіс (надали безкоштовно триногу) і як доглянутий сам кемпінг (кемпінг, що важливо, оброблений від кліщів), Чорниці можна поставити «відмінно».

Озеро ж. вище всіх похвал. Я для себе вирішив, що повернемося сім'єю сюди обов'язково на тиждень, щоб насолодитися найчистішим сосновим повітрям, прозорою студеною водою, а може бути і смачною рибкою - наступного разу ми туди без вудок не поїдемо :-)

Озеро Тургояк - це чудове місце для відпочинку і медитації. Місце, де можна зібратися з думками або просто послухати музику, насолодившись краєвидами

або почитати книгу

Почитати книгу на березі озера, наприклад

або просто добре провести час :)

Тургояк з наметами

Відпочинок у кожного свій :)