У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Маршрут: Партизанський притулок - м Оштен (2804 м) - притулок Фішт - пров. Вірменський (н / к, 1868 м) - пров. Гузеріпль (н / к, 2158 м) - Партизанський притулок

Зміна стилю життя

Останні дні "диких" Лагонаки

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Про любов до ходьби не по стежках

Раз вже зайшла мова про Саянах - продовжу! Свої перші десять туристичних років я провів у походах по Саянам. Проходив сотні кілометрів по тайзі, бурелому, диким річкових берегах і навіть і не мріяв про те, що в горах можуть бути хороші стежки, по яких запросто можна ходити в кросівках. І ось тепер, коли все частіше я потрапляю в такі місця, де здавалося б бери - і йди собі спокійно по стежці, мене весь час тягне в бік. Ось і тут, в Лаго-Наках, триматися стежки не було зовсім ніякого бажання!

Гори бувають різні. Бувають лісисті і тайгові як Саяни або Карпати, бувають кам'янисті і безлісі як Хібіни або Урал, бувають високі і засніжені як Кавказ або Гімалаї. Але в яких би горах я не був, найбільше мені подобаються місця, де закінчується ліс і починаються так звані «альпійські луки», край різнотрав'я і нескінченних горизонтів. Немає ні та й задумаєшся, а чи не лишитися тут назавжди, обзавестися отарою овечок, побудувати будиночок.

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Це напевно зовсім спортивно, але одна з причин, чому я ходжу в гори - це любов до їжі! Мало що може зрівнятися з пікніком з видом на дикі гірські вершини. А скромний похідний пайок (сухарі, сир, гречана каша) в поєднанні з чарівно чистим гірським повітрям ... Це справжнє гастрономічне пригода! Особливо якщо в запасі часник і ще пара-трійка смачних спецій =)))

Все-таки здорово напевно бути ботаніком! Скільки десятків (сотень?) Видів рослин я бачив в горах. Якісь із них напевно навіть їстівні, якісь напевно отруйні. А я ось ну зовсім не в темі! Непорядок. На світлині. Тирлич. Колись коріння цієї рослини допомагали вилікуватися від чуми !!

Здрастуй, про Великий Оштен! Нарешті я добрався і до тебе! Ще три роки тому, ми з моїм другом Юрою планували здійснити сходження на всі три головні вершини Фішт-Оштеновского масиву - Фішт, Оштен і Пшеха-Су. На Фішт і Пшеха-Су сходили, а ось на Оштен немає. Через помилку на карті не змогли знайти стежку на перевал, що веде під гору. Але тепер ми підібралися до тебе, о великий Оштен, з півночі, і тепер ти нікуди не дінешся! =)))

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Непідготовлений турист може невірно прийняти місце під установку наметів за древній езотеричний комплекс. Насправді, ці камені потрібні щоб утримувати запону намету під час частої в горах негоди!

Пікнік під Оштен

Не знаю, чи згадають мої товариші по цьому походу про даний випадок, але історія цікава. До місця безпосереднього початку підйому на Оштен ми підійшли до 12 години. Хмари, точно за правилами, почали затягувати вершини. Раніше в таких випадках я обов'язково б «ломанулся» на гору ( «Швидше! А то піде дощ!»). Зараз же став мудрішим. А куди поспішати? Ну буде дощик - рельєф не критичний, пройдемо і так. А зараз, в обід, зваримо супчик, позасмагати ... Лепота! Головне вийти раніше - як ми, о шостій ранку - і тоді часу вистачить і на проходження маршруту і на повноцінний обідній привал.

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Лагонаки - фантастичний район. Теплий південний клімат, комфортна для будь-якого здорового людини висота, зручні під'їзди і підходи, відсутність кордонів ... Упевнений, що рано чи пізно ці місця стануть понад-популярними серед любителів активного відпочинку!

Колись, мільйони років тому ці місця знаходилися на дні моря. Зараз, прямо на поверхні, під ногами валяються стародавні скам'янілості!

Про важливість спорядження в горах

Для переважної більшості людей, які не пов'язали себе зі спортивним туризмом гори - це щось екстремальне, холодну, небезпечне, дискомфортний. Але насправді, завдяки сучасному спорядженню в вигляді мембранних курток, телескопічних палок, над-легких синтетичних спальників з матеріалів, розроблених інженерами військово-космічного комплексу походи стають все більш і більш комфортними. Якщо чесно, я вже й не пам'ятаю, коли в останній раз випробував дійсно «екстремальний» холод, вогкість або дискомфорт. З сучасним спорядженням (ну і звичайно належним досвідом) походи по горах стають дійсно відпочинком!

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Гори непередбачувані і це здорово. Наш, далеко не самий стандартний маршрут привів нас у такі місця, що навіть досвідчений турист-краснодарец не з першого разу здогадається, що це теж Лагонаки. Після мого першого походу в Лагонаки з боку Сочі побачити такі Лагонаки було дуже несподівано!

Гора Фішт з його льодовиком - серце цього невеликого гірського району Західного Кавказу. На жаль, як це часто буває в горах в спекотні літні дні - після обіду вершини загортають в хмари. Розраховуйте свій план сходження так, щоб бути на вершині не пізніше полудня інакше крім хмар нічого не побачите!

Про труднощі об'єктивного сприйняття розмірів гір за допомогою фотографій

Для мене вже давно не дивно, що люди, ніколи не бували в горах розглядають (і бачать) на фотографіях зовсім не те, що є насправді. От скажіть, яка на вашу висота цих сірих кам'яних круч? Вгадати практично неможливо через повної відсутності звичних орієнтирів. Насправді, висота цих скель близько 100 метрів, або близько 30 поверхів.

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

У Миши (на фото розташований горизонтально) це була перша в житті сходження і перша гора! Фото на пам'ять про наш похід. (Фото зроблено зі штатива).

Про користь треккінових палиць

Колись, багато років тому, наші старші товариші щоб уберегти коліна від надмірного навантаження на спусках брали з собою в гори лижні палиці. На щастя, тепер і у нас в будь-якому поважному магазині туристського спорядження можна купити легкі і зручні, регульовані по довжині палиці, які не тільки допомагають на спуску, але ще і дозволяють розтягнути на них тент від дощу, зміцнити намет при ураганному вітрі, використовувати їх (тьху-тьху-тьху) при організації рятувальних робіт. Загалом, highly recommended.

Про любов до траверс

Сто відсотків, гребневиє маршрути і траверси - самі фотогенічні варіанти руху в горах. Ну де ще зустрічаються ось ТАКІ види в достатку. Важко повірити, що всього добу тому я був на роботі в задушливому московському офісі!

Все в житті змінюється!

Даа, все в житті змінюється. Ще зовсім недавно я всіляко зневажав (вибачте!) Фотографів, що знімають всякі там «тичинки і маточки», листочки і крапельки. А тепер ось і сам не можу пройти повз. Але ж і правда здорово йти по пояс у такій красі! На світлині. Дивосил, багаторічна рослина з сімейства айстрових

Про користь сонячного крему

Той хто бачив мене в Москві через чотири дні після походу зі злазити з лівої половини обличчя обгорілими ділянками шкіри може зараз побачити де і коли це сталося! Всього пара-трійка годин відпочинку під гірським сонечком - і ву-а-ля - отримуємо опік шкіри навіть на висоті 1200 метрів! Мораль: гори і крем від сонця - як шампанське і Новий Рік, Абхазія і мандарини, Рим і Колізей - нерозлучні.

Чорногорське де жа вю

Дивовижне відкриття я зробив в цьому поході - район Фішт-Оштеновского масиву дуже схожий на Дінарського Альпи, що в Чорногорії. А вид на схили Пшеха-Су з фіштінского притулку - взагалі копія перевалу Samar.

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Про любов до постановочних кадрів

Серед фотографів, які вважають себе Справжніми фотографії ось такі постановочні кадри вважаються поганим смаком. А я не згоден! Ну як ще отримати кадр, де всі ми разом. І адже завжди здорово наштовхнутися на таку фотографію років так через ... і посміхнутися!

Про важливість наявності картки в поході

Мої соратники по цьому походу через свою крутизну (серйозно! Були тут не раз і не два) вирішили, що карта району нам в цей раз не потрібна. І справді, все пройшло гладко, за винятком пари місць, де ми все-таки примудрилися зайти не туди =)

У сухому залишку сходження на Оштен, парочка перевалів, ще гірських 35 кілометрів і цілих три нових напарника в мою «Команду». Хай живуть гори!

Як дістатися до Фишта і Лагонаки? транспортна схема

Лагонаки і Фішт-Оштеновскій масив на мапі Кубані

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Крім нашого (найкоротшого) варіанти підходів в район Фишта і Оштена від Партизанського притулку (на карті нижче позначений під номером 1) існують ще кілька варіантів підходів. Варіант №2 - від Гуамка і Мезмая за 1,5 дня, варіант №3 - від Сочі через Солохаул за два дні, і варіант №4 - кілька днів пішки від Червоної Поляни (мій наступний маршрут.).

Варіанти підходів до Лагонаки

Краснодар і сочи - основні міста від яких починається шлях до нагір'я Лагонаки і масиву Фішт

У Лагонаки на вихідні зі сходженням на Оштен

Опис маршруту сходження на Оштен з заходом на Фіштінскій притулок з Партизанського притулку

Маючи всього два дні на весь похід особливих варіантів з маршрутом не придумаєш. Як не крути - перший день йдемо до притулку Фішт, там ночуємо, а на другий день повертаємося назад. Існує два основні варіанти як від Партизанського притулку дістатися до притулку Фішт - або обходити вершину Оштена з півночі через перевали Інструкторська Щілина і Фішт-Оштеновскій, або з півдня через перевали Вірменський і Гузеріпль. Але ми хлопці не з простих, і примудрилися знайти свіжу лінію в цьому здавалося б набівшем оскому маршруті.

Три роки тому через негоду ми не змогли здійснити сходження на Оштен, і зараз, в перший день нашого походу, прокинувшись о 4 годині ночі, поснідавши при світлі налобних ліхтарів і вийшовши на світанку ми вийшли до фіштінскому притулку прямо через вершину Оштена, піднявшись по його фантастично красивому північному цирку, і спустившись по довжині вимотує величезному південно-західному схилу. До притулку Фішт ми прийшли близько восьмої години вечора.

Шлях назад від фіштінского притулку до партизанського можна пройти години за три-чотири, але у нас часу було з запасом. Тому ми вийшли на перевал Вірменський тільки до полудня, весь ранок пронежівшісь під гірським, але по-південному приємним сонечком. На обох перевалах вдосталь милувалися красивими видами гір, все-таки скоро осінь, а за нею наша довга північна зима. Наступні гори будуть тепер не скоро.

Ось такий насичений гірський weekend у нас вийшов! Два дні, 30 гірських кілометрів, два перевалу і одна вершина!

Фактичний графік руху:

День 1: 6:00 - вихід з Партизанського притулку (А) 10:30 - перекус в районі інструкторської щілини (B) 12:30 - 14:00 - обід під північним цирком Оштена (C) 15:30 - 16:30 - відпочинок на гребені Оштена (D) 18:00 - спуск в долину на шляху до Фішт-Оштеновскому перевалу (E) 19:30 - фіштінскій притулок (F) День 2: 11:30 - вихід з табору на фіштінском притулку (F) 12 : 30 - 12:45 - короткий привал на перевалі Вірменський (G) 13:30 - 15:00 - великий відпочинок на перевалі Гузеріпль (H) 18:00 - Партизанський притулок (A)

Схема нашого маршруту зі сходженням на Оштен

Партизанський притулок - г.Оштен - притулок Фішт - партизанський притулок

Погода в Лагонаки

А взагалі, раджу заглянути в мій саморобний путівник по Сочі і Червоній галявині для аутдорщіков і походников. Там багато додаткових загальної інформації про маршрути, погоді і інших нюансах походів по околицях Сочі, Червоної галявини і території Кавказького Біосферного заповідника!

спорядження

Так як маршрут тривав всього два дні, то ми дозволили собі не надто напружуватися щодо розкладки продуктів. Набрали в супермаркеті всього самого смачного - рідка згущене молоко, шоколад, горіхи, курага, були навіть овочі (цибуля, морква) для смачного супу і багато сиру!