Відрядження в Якутії, або як вижити при температурі мінус 50 градусів

- А де автобус в аеропорт? - наївно запитую я у стюардеси.

- Вогні попереду бачите? - відповідає питанням на питання бортпровідниця, дійсно, метрів за триста в тумані видніються вогні. - Ідіть прямо на вогні, не заблукаєте.

Ми жваво підхоплює сумки з ноутбуками і мчимо по обледенілій льотному полю. Відстань здається набагато більшим, ніж 300 метрів, та ще мороз, і дихати неможливо. Нарешті перед нами з туману виникає хвіртка з написом «Вихід в місто». Виходимо. Натовп людей, незнайомих, багато-багато машин, подекуди світять ліхтарі, і мороз мінус п'ятдесят. Весело, одним словом.

Cарайчік праворуч від виходу з льотного поля - багажне відділення, де через півгодини недбало вивантажують наші обмерзлі сумки. Разом з нашим, московським рейсом, прилетів ще один літак, і озвірілий від півгодинного стояння на морозі натовп люто ломиться в закуток, де стоять сумки. На заваді цьому стоїть миловидна дівчина, не менше люто випускає всіх по одному, повільно при цьому перевіряючи багажні квитанції.

Нарешті вийшли. Знайшли свою машину, сіли (промовчу про безмозкої супроводжує, яка не спромоглася повідомити нам з колегою заздалегідь, хто і де буде нас зустрічати, причому, втративши нас в натовпі людей, у неї вистачило мізків тільки на те, щоб дзвонити в Москву і істерити на тему, як ми могли загубитися :)

Наш шлях лежав ще далі - в Хангаласскій улус Республіки Саха, тому про саму столицю республіки - місто Якутськ - я вам практично нічого не розповім. Лише на зворотному шляху, оскільки в аеропорт вставати було дуже рано, нас заздалегідь привезли ввечері до Якутська, і ми жили в готелі при уряді республіки Якутія - «Тигина-Дархан», але про неї я розповім трохи пізніше.

Отже, нас везуть в місто Покровск (60 з гаком кілометрів від Якутська), там є єдина більш-менш пристойний готель в окрузі. Городок маленький, через дуже сильних морозів його ми теж не подивилися, тому що постійно пересувалися по вулиці бігом - від ганку до машини. Від міста Покровська до нашого заводу - близько 30 кілометрів по безлюдній трасі. Дуже страшно їхати по ній пізно ввечері, особливо під страшилки водія, який розповідає про те, як глухнуть по такій погоді машини і як бідні водії і пасажири змушені ночувати в захололому транспортному засобі.

Час від часу фари нашої машини вихоплюють самотньо стоять машини - мотор дійсно у багатьох глухне, і вони змушені чекати попутку до міста. Тим, кого ми зустріли, пощастило.

У готелі в цілому пристойно, чистенько, на першому поверсі ресторан, де ми і вечеряємо. У п'ятницю та суботу тут відкрито для всіх, а не тільки для тих, хто живе в готелі. У ці дні дискотека триває рівно до 12 годин, але дуже голосно :)

Та сама наша недолуга супроводжуюча, виявляється, замовила нам на п'ятьох (двоє жінок і троє чоловіків) два номери (замість окремих номерів вона замовила п'ять місць), номери складалися з двох ліжок і умивальника. В результаті довелося брати керівництво розміщенням в свої ручки: номера знайшлися для всіх окремі, собі за моральні страждання відхопила «типу люкс»: вітальня, спальня, ванна з гарячою водою :), але без телевізора. Дівчина наша влаштувала, правда, з цього приводу істерику, але на мене це не подіяло, і єдиний люкс залишився за мною рџ ™, Зате дісталося нашим чоловікам, яким вона цілий вечір скаржилася на життя взагалі і на мою черствість, зокрема рџ ™,

У номері, правда, було досить прохолодно, тому довелося переконати господаря готелю в тому, що третя ковдру мене не врятує, і потрібен обігрівач :) Думала, що обдурить - не обдурив - на наступний день в номері мене чекав обігрівач. Я по життю - страшний мерзляк, і взагалі у мене два стани: холодно і їсти хочу :), тому обігрівач їздив за мною по кімнатах і у ванну, інакше від труб сифонило так, що вмиватися було неможливо. Нам ще пощастило, що була гаряча вода!

Особлива подяка секретарю директора - Валентині - яка пестила і плекала нас як рідних :)

Люди тут по-сибірський спокійні, врівноважені, привітні. Якути чудово говорять по-російськи, навіть краще, ніж багато росіян, з тих, кого я знаю :) В один з вечорів в нашому готелі проводився банкет для вчителів всього улусу (району) з приводу якогось їхнього з'їзду або семінару. Оскільки є нам було більше ніде, довелося їсти в банкетному залі. У залі переважна більшість були якути. Дуже незвично: замість тостів чоловіки співали пісні на якутській мові, читали вірші. Враження - незабутні, особисто мені дуже сподобалося!

Тиждень відрядження пролетіла не те щоб зовсім непомітно, але досить швидко - роботи було сила-силенна, і ось, нарешті, ми збираємося додому. Увечері напередодні вильоту нас привозять в ту саму чотиризірковий готель при уряді республіки, під назвою «Тигина-Дархан».

Ну що можна сказати про готель за результатами однієї ночівлі в ній? Дуже пристойна готель - гарне планування, чисто, скрізь порядок, ввічливий, хоча і дуже повільний, персонал (покоївку перед виїздом в аеропорт чекали хвилин 10). Номери - в основному, люкси, стоять по 70 дол. На добу. У номері передпокій, величезна ванна, вітальня і спальня. Молодці, жити можна і навіть відразу хочеться залишитися попрацювати довше рџ ™,

Ресторан готелю трохи підкачав: з заявлених місцевих делікатесів в меню не виявилося приблизно половини, скатертину на столі довелося вимагати замінити, музичка там була та ще :) Персонал неквапливий і закушавшійся.

Серйозна недоробка - відсутність сніданків перед ранніми вильотами. Літак на Москву вилітає о 7 годині ранку з хвилинами. Щоб потрапити в літак, досить виїхати годин в 6, хвилин за 7-8 вас домчать до аеропорту. Але найсмішніше, що ресторан працює з 8 години. На наш резонне питання, де ж нам попітаться (як виявилося згодом, в аеропорту теж нічого не працює в цей час), дівиця-метрдотель ліниво відповіла, що вирішити це питання вона не може, тому що о 10 годині вечора кухарі йдуть. Чому не можна було організувати видачу сухих пайків, ми так і не зрозуміли. Впевнена, ця послуга користувалася б попитом, - багато перед вильотом віддають перевагу добре поїсти (я, наприклад, якщо як слід не співаємо, то мене потім доведеться збирати по всьому салону :) Загалом, є ще над чим працювати.

Вилетіли вчасно (знову пішими тупотіли по льотному полю, причому досить слизькому! Кілька людей навернулися з сумками досить сильно), долетіли добре. Особлива від мене подяку пілотам рейсів Москва-Якутськ-Москва «Домодедовских авіаліній» і взагалі всім екіпажам - ніякого порівняння з аерофлотовскій байдужими екіпажами!