водоспад маманя

Опис навколишньої місцевості

Це було дуже важко. Прикордонник-інструктор сторопів дізнавшись про те, що ми йдемо до нього пішки. Ми були перші з немісцевих, хто на це зважився. І ми це зробили!

Нічого не віщувало тих тягарів і страхів з якими ми зіткнемося. Проїхавши Аллакуртті і отримавши там пропуску (які заздалегідь замовили по факсу) ми вирушили далі до села Вуоярві.
Село на багатьох картах позначена як нежитлова, але насправді це дачне селище з 15 - 20 будинків без електрики, в мальовничому ялиннику на березі однойменного озера.
Щоб переконатися в правильності нашого маршруту, впоралися у місцевих жителів, чи ця дорога йде на водоспад. Жителі сказали нам, що рухаємося ми вірно і пояснили, що до самого водоспаду дорога підходить не ближче 2 кілометрів, далі доведеться йти пішки.
Всі подальші складнощі виникли у нас від того, що чи то ми не правильно зрозуміли, то вони нічого не сказали, так як їм це і так зрозуміло, але чуючи, що ми там не проїдемо, ми вирішили, що не доїдемо якраз ці два кілометри, де починається стежка. А на ділі виявилося, що дорога стала непрохідною вже приблизно за 20 км. Місце положення водоспаду на карті було відомо приблизно і у нас в арсеналі було кілька точок, що вказують на кілька порогів на звивистій річці.
Так чи інакше далі по все ще досить хорошій дорозі ми дісталися до схилів гори 370. На одній з її «ступенів» при підйомі на гору ми вперлися в повністю непрохідний для нашої машини підйом усіяний великими і дрібними каменями на подобі пересохлого струмка.

Далі треба було йти і ми дістали свої рюкзаки, злегка їх полегшили і вирушили далі під керівництвом дороговказною стрілки навігатора в повній впевненості, що йти 2-3 км. (Хоча вдалий, але голодний похід в Хібіни на Сейдозеро нас навчив, і їжу і воду ми взяли в розрахунку на поїсти один раз нормально і на кілька днів НЗ)
Жопс показував всього 5 кілометрів по прямій до найбільш вірогідною точки. Ми пройшли по дорозі до предполагемого повороту, але дороги в сторону не було і в помині. Ще годину шляху і ми вже розуміємо, що водоспад не так близько, як здавалося. Довга зупинка і гарячі суперечки про подальший маршрут. Вирішено було йти далі по дорозі, так єдиним яскравим орієнтиром про стежці була стоянка з вогнищами і пеньками, а нічого такого нам поки на зустрілося. У підсумку це вилилося в марш кидок з форсуванням 3 струмків і походом через 2 болота і загального часу 12 годин на два кінці. Не дивлячись на всі наші сумніви, найбільше сподобалася точність Генштабівська карти стародавніх часів.
Треба скзать, що по дорозі туди ми себе відчули учасниками передачі Дикий світ або чого-небудь з Нейшенал Джеографі. Куріпки, глухарі, виття і улюлюкання в найближчому переліску, волкоподобние сліди в болоті, які тільки почали заповнюватися водою. Але справжній зоопарк почався з приходом ночі (якщо можна її там так назвати, сонце тільки і змогло, що злегка порозоветь, як негайно пішло знову вгору). Найбільше боялися ведмедів ... Так, це не Підмосков'ї, і навіть не Карелія в 10 км траси.
І ось ми прийшли. Величезне ущелині, на дно зривається бурхливий водоспад з величезної гори, перегороджує це ущелині. ТАКОГО з нас трьох ніхто не бачив! Подивившись на водоспад зверху і відзначивши це гучними криками, на зразок місцевих жителів, рушили безпосередньо до водоспаду. Майже півгодинний спуск і ми на місці. Ось він - водоспад Маманя у всій красі і силі. 15 метрів стрімкого падіння води, бурління, шум, рев, різкий поворот і ось знову спокійна наіпрозрачнейшая річка Кутсайоки. І на всю цю міць найпрекрасніший вид з півострова, де влаштована стоянка, баня і пристань. Поруч печера, в якій ще лежав сніг.
Так, тепер зрозуміло, чому річка Кутсайоки так знаменита серед водників.