за вугрі

Чистий і спокійна, дуже мальовнича, Угра давно привертає байдарочників і просто любителів відпочинку на природі. Починаючи свій шлях на Смоленській височині, вона впадає в Оку недалеко від Калуги. Хвойно -шіроколіственние лісу по берегах з чорничниками, суничними полянами і великою кількістю грибів, квітучі луки, безліч джерел, а також обладнані стоянки для автомобілістів і водників - все це притягує велику кількість туристів.

Ми прикинули відстань маршруту по карті, середню швидкість руху гумового човна за течією, додали пару днів на всякий випадок і вирішили відправитися від Юхнова в 110 км від Калуги, а завершити подорож через десять днів в 20 км від будинку. По річці потрібно було пройти понад 70 км.

Погода, на подив, стояла дуже спекотна. Вода в річці встигла добре прогрітися, і, пропливаючи повз пляжу бази відпочинку навпроти села Наталінка, ми намагалися не перешкодити купався дітям і дорослим, які по піщаній мілині розподілилися на всю ширину річки. Я швидко пропливла територію пляжу, а, обернувшись, побачила, що Андрій виводить 1,5-кілограмову щуку з тростини на очах у здивованих купальщиків. Перша рибка виловлена, відпускати її не стали, так як щуки в Угрі ще багато.

Насолоджуючись навколишніми пейзажами, у міру наближення вечора ми доглядали зручне місце для ночівлі. Але виявилося, що це не так просто. Те стрімкі береги з глибиною більше 1,5 м, то зарості кропиви вище пояса, а там, де зручні виходи, - зайнято. Трохи нижче по правому березі виявився з'їзд до річки, судячи з колії, дуже прохідного транспорту, швидше за все, трактора. Піднявшись по бруду в гірку, ми виявили невелику витолочену галявину і вогнище з ще гарячим вугіллям.

Вирішили ночувати тут. Щука на шампурах під лимонно-гірчичним соусом вдалася на славу, і ми вирушили відпочивати, коли вже сильно стемніло.

Другий день нашої подорожі виявився довгим і цікавим. Ми купалися на трапляються піщаних островах і неквапливо пливли за течією, насолоджуючись природою і погодою. На спінінг попадались окуні, Андрій на протязі виловив головня на невелику вертушку. Дуже часто зустрічалися сірі чаплі, які проводжали нас якийсь час, ведучи від гнізд.

Ближче до вечора на високому лівому березі в районі д. Горячкіна ми побачили щит з позначенням стоянки для водників. Вона виявилася не зайнятою, і ми з задоволенням розташувалися на обладнаній стоянці національного парку Угра з мангалом і столом в тіні величезного дуба. Розбили табір і вирішили залишитися на цьому місці ще на день через його привабливості. У графік руху ми поки вкладалися.

Вранці виявили сусідів. З змішаного лісу, метрах в 50-ти від нашого табору, виходила деяка дорога, очевидно, ведуча в село. У тіні дерев стояли "Жигулі", а на острові двоє рибалок пускали проти течії «кораблики». Андрій пішов по берегу на розвідку і за дровами, а я вирішила обплавати в лівий вузький рукав і сховатися десь у вигинах острова, щоб половити на поплавкову вудку.

Перебіг виявилося настільки стрімким, що довелося докласти зусиль, щоб вклинитися в зарості очерету на крутому повороті. Містечко виявилося зручним. Після стрімкого потоку - невеликий вир. Я максимально пішла в глиб рослинності, насадила величезного черв'яка, викопаного на березі під дубом, і через 15 хвилин вже витягала Півкілограмові ляща.

Ця видобуток виявилася єдиною. Приблизно через годину на березі показався Андрій, який кликав мене на сніданок, і через 10 хвилин я демонструвала йому здобич.

У нас вийшла чудова подвійна вуха і смажена риба під сирним соусом на обід і вечерю. На крутому пагорбі було повно суниці, а піщаний схід у воду виявився дуже зручним для купання. Сусіди теж прийшли викупатися. Крім корабликів, у них стояли по березі жерлиці, і улов був, але ми не стали уточнювати кількість і вагу.

День пройшов чудово. Сходили в ліс, але там виявилося не дуже цікаво - нетрі.

На наступний день шлях проходив по петлі, яку Угра робить навколо с. Плюсковой. Дуже красиві берега, квітучі луки і липи, неквапливий перебіг річки, джерела. Кілька окунів попалося на спінінг, але були відпущені, так як риби ми наїлися.

Ближче до вечора, доглядаючи стояночное місце, знову зіткнулися з проблемою перенаселення. В районі д.Смагіно висадилися на низькому болотистому правому березі. На дуже високому протилежному березі, в красивому сосновому лісі, був розбитий галасливий табір атомобілістов. Як тільки ми пристали, повз пропливла весела і численна компанія на трьох човнах, з'єднаних в одне ціле, які теж шукали стоянку.

Угра в цьому місці звужувалася і стрімко несла свої води за поворот. Не встигли ми причалити, як до нашого берега пристала човен з мужиком, який з напарником, якимось чином закріпилися на сильній течії протилежного берега, встановили перетяжку і на коників стали витягувати одного за іншим невеликих головнів. За годину вони наловили голавлей на вечерю для великої компанії, і коли закінчилися коники, вирушили на базу.

Наше стояночное місце було досить чисте, околиці - низина, чагарники, заливні луки і численні струмки, що впадають в Угру, які перегороджували автомобільні під'їзди.

У чоловіка моєї однокласниці недалеко від цього, тепер уже досить знаменитого місця, знаходиться батьківський будинок, і ми домовилися з ними про зустріч на березі, де ми не раз відпочивали сім'ями. Там обладнані дві стоянки національного парку, а на єдиній дорозі до річки встановлений шлагбаум з замком.

Як тільки на горизонті показалися купола Троїцької церкви, я зателефонувала Олені. Наше відокремлене місце з невеликою галявинкою було вільно. Недалеко знаходиться джерело, де ми поповнили запаси питної води.

По берегах Угри понад 140 джерел, є і унікальні, з різною мінералізацією і викидом до 60 к.с..

Наші друзі прибули під гучну музику через годину. Ми вже розбили табір, і можна було вдатися до обжерливості. Льонок наварила картопельки, полила її рясно маслом і посмажила м'ясо. Свіжі овочі та холодні сто грамів теж виявилися до місця. Ми весь вечір спілкувалися, купалися і співали пісні під гітару Володимира.

А мені згадалося минуле літо, коли після чергового фестивалю «Архстояніе» ми приїхали на риболовлю. Береги заплави витоптані, тут і там виднілися синенькі будки відхожих місць. На нашій і на протилежному боці річки стояли об'єкти архітектурної думки у вигляді величезних плотов- готелів, утримуються на стрімкому перебігу за допомогою тросів. Угра тут знову сильно звужується, і протягом дуже стрімке. Ми причалили до протилежного берега і вирішили скупатися. Я попливла до спорудження у вигляді величезної 2-поверхової круглої банки, спорудженої на плоту. Але коли стрімку течію донесло мене до плота і я вхопилася за колоду у його заснування, мої ноги потягло під пліт, і мене вперше на воді охопив жах. Андрій не підозрював про моє тяжке становище, адже мене могло затягнути під цю махину в будь-яку хвилину. Від страху люди здатні на багато що, і я, напевно, показала світовий рекорд по швидкості випливання з-під об'єктів Архстоянія. До сих пір мені дуже неприємно згадувати про це.

Береги Угри нижче за течією стають безлесой, пологими і піщаними. Незважаючи на спеку, ми енергійно працювали веслами, періодично поринаючи в теплі води. Ближче до вечора на високому правому березі здалася село Матово - шикарні котеджі, що перемежовуються з сільськими хатами. Нижче за течією, вже пізно ввечері, ми висадилися на берег, затінений величезними вербою. Мулисте дно, невеликий п'ятачок берега і крута, вирубана в чорній землі сходи, що виходить на поле і путівець, що йде з боку Матово і закінчується на цьому місці, трохи далі був яр. Тож мені довелося ставити біля дороги.

за вугрі

Наступний день був останнім у нашій подорожі. Але він теж запам'ятався мені невеликим стресом. В районі селища Товарково під автомобільним мостом нас вже чекала машина, але виявилося, що перед автомобільним є ще і пішохідний міст. Під ним річка вирувала й шуміла, і мене несло швидкою течією в незрозумілі вири. Я встигла запитати у якогось рибалки, який сидить навпроти пляжу, чи є попереду камені. Він сказав, що ні, і ми з Кусей, яка мирно спала в човні, укрита від палючого сонця, помчали в водний хаос. Човен підкинуло так, то перелякана собака, вся облита водою, вилізла на борт, а рибалка, що стоїть нижче моста, поцікавився, як мої враження ...

Враження від нашої подорожі залишилися відмінні. Угра - дивовижна річка, і дуже хочеться, щоб ми зберегли хоча б те, що залишилося від її природної краси.