Aлешковскіе піски

В ОДНІЙ МАЛЕНЬКОЇ, АЛЕ ДУЖЕ гордій країні. АБО УКРАЇНСЬКА ПУСТЕЛЯ # 151; Олешківські піски.

Речі вже були складені в кімнаті, продукти розподілені по вазі, залишалося скласти все в баул і занурити на вел. До поїзда залишилося 1,5 години. Ярослав заїхав до мене у двір, що б перевантажити продукти. В дорогу. Вага у баулів був пристойним і перші 100 метрів звикали до незвичайного стилю руху. Вів хитало з боку в бік, але все швидко було взято під контроль. Ми їхали в Олешківські піски, єдину пустелю в європейській частині.
До залізничного вокзалу добралися швидко. Велика частина «Амігос» вже зібралася. Созвонившись, прийняли рішення йти до нашого вагона. Поїзд «Київ-Херсон» стояв на першому шляху. Поки йшли до вагону, було забавно спостерігати за здивованими пасажирами, які побачили 20 осіб з велосипедами і туристичним спорядження. Начебто і не така вже рідкість, але в їх очах розтанув питання. А навіщо їм в Херсон? Як пізніше з'ясуємо багато і в Херсоні не знають, що у них під боком тепер уже заповідник «Олешківські піски».

Потяг.
Все як завжди. Колесо, чохол, упакувати. Квитки, посадка в вагон, Вели на третин полиці.
Їмо. Під стукіт коліс, за хорошим столом і розмовою не помітили, як вагон заснув і нас попросили говорити і сміятися трохи тихіше бо від сміху в вагоні тряслися полки. Хвилин через 30 всі пішли спати.

Херсон нас зустрів яскравим сонцем, прохолодним вітром і дівчиною на ім'я Олена, нашим хорошим другом по форуму. Ми знайомилися вже в реальності.

Aлешковскіе піски

Треба віддати їй належне, в таку далеку поїздку на велосипеді вона вирушила вперше. І хоча було видно, що їй бувало важко, вона впоралася. Окреме спасибі Скверу за допомогу Олені. Потім ми фотографувалися з банером всією групою і поїхали з вокзалу. Залишивши в Херсоні Рому і Наталю, нашу групу підтримки, за що їм величезне спасибі. Користуючись нагодою, вони вирішили побувати вдома.

Поїхали ми не через місто, а через окружну дорогу Херсона, трохи проїхавши зайвого. Але ні це, і не постійний зустрічний вітер нас не засмучувала.

Ми всі мріяли побачити пустинню. Маленьку, всього близько 18 км в діаметрі. Але пустелю, з барханами, колючками, ящірками і зміями (є й таке). До речі на рахунок колючок. Ці маленькі негідники, шкодили як могли. Відразу за мостом через Дніпро, у Олени був прокол. Допомогли заклеїти і поїхали подальшого вдоско. Ага, як би не так. Через пару кілометрів уже в іншої людини прокол колеса. І таких зупинок було штук п'ять туди і разів зо два назад. Навіть був поставлений рекорд. Не пам'ятаю вже у кого, але пробили на одному велосипеді відразу два колеса. У передньому три проколи, в задньому колесі п'ять. Колючки та голки від акації витягуємо пінцетом. П'ять, десять, п'ятнадцять, набридло вважати. Міняємо камери, ніби все тримають. Їдемо далі.

Aлешковскіе піски

По дорозі Горностай купує місцевий делікатес - солоні гриби «зеленушки», які продавалися на кожному розі.

Уже вечоріло, коли ми заїхали в селище «Козацькі табори». І хоча селище нам був не по дорозі, основне завдання була набрати води, ну і кому треба, купити смачненького в місцевому магазинчику. Воду везли все і багато. В пісках її немає.

Вже по грунтовці ми поверталися на трасу і з протилежного боку почалася дорога в пустелю.

Дорога з жовтої цегли
Чи не з цегли. Але щільно утрамбованої з жовтої глини, вела до північній частині пустелі. По краях жовтою дороги росла молода зелена трава і високі сірі дерева, закриваючи гілками майже все небо, залишили невелику смужку блакитного неба. У сутінках, все це пишність, створювало футуристичну картину написану маслом. Яким чином складалося і зрозуміле і непоєднуване. Інакше пояснити не можу.

Aлешковскіе піски

Дорога вивела нас з лісу в широкий степ. Попереду вже виднілися бархани. Коли основна група їх досягла, у замикаючої частини групи знову стався обряд поклоніння дорозі. Прокол і витягування колючок. Вклонилися і наздогнали групу.

відпочинок
У сутінках пустелю розглянути не вдається. Ставимо намети. Розпаковуємо баули. Зголодніли. Хлопці збирають нечисленні дрова.

Aлешковскіе піски

Дівчата починають готувати солянку і окрему страву для вегетаріанців. Їжа залік. Горностай - «Так, як жахнем». І їжа стала ще смачніше. Потім було і за дорогу і за наших дівчат і про одну маленьку, але дуже горду країну, в якій 20 друзів велосипедистів вирушили відкривати для себе невідому для них пустелю, утверджуючись в міцності духу.

Потихеньку ми розходимося по наметах. Я і Горностай залишилися спати біля вогнища. Ніч в пустелі навесні незвичайна.

Місяць освітлює територію до горизонту, створюючи химерні образи брехунів. Заліз в спальник, закрив очі і потрапив в 3d кінотеатр, тільки не з картинкою, а зі звуком. Де то, в дрібному чагарнику почувся шурхіт, підскакує, береш фару, нікого. Після кількох разів звикаєш, але все одно напоготові. Пустеля живе. У неї весна. Щось пищить, хрумтить і ворушиться. А в південній частині пустелі, в цей же час, ночують ще двоє людей, Олег і Ярослав. При зустрічі вони розповідали, що чули постріли мисливців. А повз намети пробігала лисиця. Але про це пізніше.

На світанку звукові ефекти посилилися, пустеля прокидалася, а разом з нею і ми.

Aлешковскіе піски

Зліва від нас, на високому бархані, виявилася альтанка, як у Кузьмича в «Особливостях національної риболовлі». Горностай зварив какао і ми пішли в альтанку милуватися ранкової, весняної пустелею. Релакс, непредаваемий. Зловив себе на думці, що тут, в далеке від будь-якої води, відчуваєш себе, як на морському узбережжі. Ми всі звикли що море змінюється з часом року. Але ж пустеля, навіть така маленька як наша, змінюється той же. Навесні вона зелена, влітку руда, восени сіро-жовта. І в неї реально закохатися, як в Карпати, Південний Буг, Дніпро, полісся, степи, Гірський Крим і Чорне море. Бархани перекочувалися один за іншим, поблискуючи золотом в променях сонця, що сходить.

Після такого вже нікуди не хотілося рухатися. Але час підтискав. Ми вийшли з альтанки, спустилися з бархани в табір і зайнялися сніданком. За ніч залишилася солянка настоялась і стала ще смачніше. Потім, кому було мало, зварили гречаної каші з тушонкою.

Чай, печиво, і прогулянка по барханах. Далеко не ходили, так як сама середина пустелі була залита водою і представляла легке болото. Навесні вода зайняла все низини і воронки (адже це колишній полігон для бомбометання країн варшавського договору), але думаю, з часом природа візьме своє і таких заплав в заповіднику стане менше. Головне нам самим її зберегти і не засмітити. А поки вона повертається. Через годину шляху знайшли, хвостовик # 151; крильчатку від авіаційної бомби, хвилин через двадцять невелику змію, а ящірки бігали просто під ногами.

Aлешковскіе піски

Час половина другого. Складаємо намети, пакуємо казанки, продукти. Води привезли з собою з тільки, що довелося залишки вилити. У дорогу нам стільки не треба. Зате не в чому собі не відмовляли. Зібрали все сміття. Пластикові пляшки зім'яли і забрали з собою. Благо на виїзді на трасу розумні люди поставили урни для сміття. Ми прийшли в уже нову, заповідну пустелю. Такий її і залишимо.

додому
Знову прокол. На цей раз начебто був у Христини. Прийняли рішення основній групі йти вперед, а що залишилися нас наздоженуть. На зупинці біля селища «Козацькі табори» я, Антон, Оля і Тоня вирішили дочекатися відсталих, їх довго не було. Група пішла далі. Поки чекали, у місцевих торговців купили домашнього вина. На смак приємно, але компот. Хвилин через 15 здалася група порятунку Христина, Жменф, Горностай, і Серьога.

Серьога. Це окрема пісня. З надзвичайним терпінням і увагою, він вів втомлених, заліплював проколи в камерах, і в принципі контролював цілісність групи. Всі знали, якщо Сережа приїхав, то вся група в зборі і нікого не втратили. А Сергій молодець. Так з тимчасовими зупинками ми доїхали, до моста через Дніпро. По дорозі я, Тоня і Серьога потрапили під проливний дощ. Чим вразили місцевих, придорожніх торговців, як нам потім розповіли.

На мосту вже було видно Херсон. З'їзд з моста на правий пелюстка, під міст і ми в Херсоні. Повз миготіли приватні будиночки з квітучими вишнями і абрикосами, ями на дорогах, машина даішників з вивернутим назовні лівим переднім колесом, цікаві водії на світлофорах, запитують ви від куди і куди, і здивовано узнающие про заповідну пустелі у себе під боком, поворот, поворот і ми на ж / д вокзалі.

Aлешковскіе піски

Частина групи, що пішла вперед, вже нас чекала. І два хлопця на велах. Світ все таки цікавий. Це були Олег і Ярослав. Ті самі, хто пройшов по півдню пустелі зі сходу на захід. Вони то ж їхали до Києва і в місці з нами в одному вагоні. Як виявилося Олег працює в інет-магазині на землячці. Світ тісний. Ми йшли по перону, зустрічаючи тривожні погляди провідників - тільки б не до мене.

Колесо, чохол, квитки у Роми і Наталії, попрощалися з Оленою, провідник, вагон, - додому.
Під стукіт коліс ми згадували нових друзів в Херсоні, теплу, весняну пустелю, альтанку Кузьмича, обридлі до жаху колючки і потихеньку доїдали бутерброди під Діми - «Та як жахнем!». Тепло розійшлося по тілу, втома стала брати своє, і я пішов спати. Ми ще сюди обов'язково приїдемо, до нових друзів і наприклад на південь пустелі. Київ, вокзал, кому додому, кому на роботу. Ми розлучилися втомлені, але щасливі. До зустрічі «Амігос».

Р.S. Якщо про кого то чи про щось в звіті не упомінул, то не зі зла, а через творчої забудькуватості.