Плитвицкие озера в Хорватії

Вчора ми побували в дивовижному національному парку Хорватії - Крка. де насолоджувалися красою і силою прекрасних водоспадів. І нам здавалося, що вже нічого не зможе нас здивувати більше, ніж вчорашня екскурсія. Але побувати в Хорватії і не відвідати найбільший природний заповідник «Плітвіци» - було б великим упущенням.

Ми спеціально приїхали сюди напередодні ввечері. щоб заздалегідь вивчити можливі маршрути: адже шлях стояв довгий: парк, дійсно, просто величезний! Тому вирішено було почати наш тур з раннього ранку: поки ще немає натовпів туристів, та й сонечко не таке спекотне.

Хоча останнє твердження ... Якісь складності були з погодою в Хорватії в цьому році. Тільки сьогодні - перший день вранці світить сонце, на небі ні хмаринки. Вже відвикли від такої погоди.

Вчора ми уважно вивчили всі пропоновані маршрути. від самого простого (2-3 години, прогулянка тільки по центральній частині заповідника) до найдовшого (6-8 годин, з оглядом максимальної площі парку).

У парк існує 2 входи: Ulaz1 і Ulaz2. Маршрути трохи розрізняються, але, в цілому, принцип той же.

Плитвицкие озера в Хорватії

Читаючи відгуки та зіставивши все це на карті, вирішили зупинитися на маршруті «H». який починається від 2-го входу. Він сподобався тим, що охоплює значну територію парку і майже весь час «йде» вниз (що для нас, не спортсменів, дуже приємно). Тобто виходить, що електровоз завозить нас на найвищу точку, а далі ми спускаємося пішки вниз разом з водоспадами.

Цей тур розрахований на 4-6 годин. До слова сказати, ми не врахували, що в самій кінцевій точці маршруту нам доведеться підніматися по сходинках мало не на сотню метрів вгору. 😡 Але зате, які приголомшливі види ми при цьому спостерігали ... Але не буду забігати вперед.

Ще з'ясовуємо, що стоянка біля парку по неділях безкоштовна. Каси починають працювати з 7.30, а перший поїзд відправляється о 8.00. Великим мінусом стало те, що в заповіднику заборонено купатися.

У всіх маршрутах пропонується один або більше разів скористатися транспортними засобами: електровозом або електрокатером. Але якщо не використовувати ці засоби пересування, то гуляти по парку можна весь день і вибирати будь-який напрямок руху.

Закінчуємо з технічними подробицями. Пора вирушати в дивовижну подорож до Плітвіцскім озерам і водоспадів!

О 7.30 попрощалися з нашим затишним будиночком і вирушили на нашому авто в національний парк «Плітвіцькі озера».

О 7.40 ми під'їхали до 2-го входу (Ulaz2). Однак, шлагбаум на стоянці видав нам талончик, що ми прибули о 7.30. Саме ця різниця в 10 хвилин обійшлася нам потім в зайвих 7 кун за парковку. 🙁

Підходимо до кас. У таку рань ніхто працювати ще не хоче. Пропонують нам йти в парк і придбати квиток на іншій стороні (біля зупинки паровозика). Ми жваво перебігли автодорогу по мосту, потім по території парку. Коротше кажучи, до наступної каси ми дійшли тільки через півгодини!

Вхідний квиток 110 кун з людини (15.5 євро). Розплачуємося карткою, так як готівку весь час кудись зникає.

Орієнтуємося на місцевості.

Плитвицкие озера в Хорватії

Ось перед нами станція (St2), на якій потрібно чекати паровозик.

А ось і електровоз. Народу зовсім небагато, збираємося всередину. Нас повинні відвести (згідно ще вчора обраним маршрутом «H») на станцію 4 (St4), через St3. Але паровоз, чомусь, їде зовсім в протилежну сторону, і через кілька хвилин ми опиняємося біля 1-го входу (Ulaz1), на 1-й станції (St1). 😮

Невелике замішання в мозку, яке закінчується припущенням, що паровоз ходить по колу. Вирішено не панікувати і не вискакувати з поїзда. І незабаром він нас, дійсно, привіз до потрібної точки, хоча з великими труднощами піднімався в гору.

Плитвицкие озера в Хорватії

Плитвицкие озера - це 16 озер, з'єднаних між собою каскадами водоспадів і оточених густими лісами.

Вода абсолютно прозора, а колір її постійно змінюється на той, який в ній відбивається в даний момент. Він може бути небесно-блакитним

Та й ще ми спостерігали безліч найнеймовірніших відтінків.

Біля самого першого озера зустрічаємо місцевих мешканців: качину сімейку.

Плитвицкие озера в Хорватії

Малеча зайнята ранковим туалетом і абсолютно не реагує на що проходять повз людей.

Як же приємно гуляти по ранковому холодку уздовж лісу і озер. Добре, що взяли кофтинки: весь час йдемо під густими кронами дерев.

А ось і перші водоспади. Кількома ярусами крізь траву і дерева вода спрямовується вниз в приголомшливого кольору озеро.

Плитвицкие озера в Хорватії

Дерев'яні мосточку, за якими ми рухаємося, досить міцні.

Іноді вони перериваються на звичайні лісові стежки. Прогулянка виходить зовсім без утоми.

Дуже комфортна температура повітря, зовсім мало народу, прекрасні пейзажі. Можна просто фотографувати будь-який вид, і його відразу ж друкувати на листівку.

Плитвицкие озера в Хорватії

Іноді повітря наповнене пташиним співом, іноді його заглушає звук падаючої води.

Ось шум посилюється. За поворотом прямо біля містка величезна потужний струмінь водоспаду розлітається на всі боки бризками і з гуркотом обрушується десь внизу.

Підходимо ближче. Від долітали до нас бризок швидко стаємо мокрими. Ну хто сказав, що купатися не можна? Ми вже освіжили. 😀

Плитвицкие озера в Хорватії

Спускаємося вниз. Обертаємося. Милуємося тим самим величезним водоспадом (він навіть не влазить в об'єктив фотоапарата). Бачимо нагорі зовсім маленьких чоловічків. Розуміємо, що ми тільки що стояли саме там і «купалися».

Спускаємося все нижче і нижче. Водоспади не закінчуються.

Кожне озеро перетікає в інше абсолютно по-особливому. Але це великі (високі) водоспади. А скільки навколо будь-якої «дрібниці». Невеликі струмочки течуть з усіх боків. Іноді уздовж нашої стежки, іноді перетинаючи її.

Плитвицкие озера в Хорватії

Просто казкове створюється враження, коли все навколо тече в різних напрямках, з різною швидкістю, а ти йдеш серед усього цього водного достатку.

А потім, раптом, настає тиша. Це означає, що ми проходимо нове озеро. вода якого абсолютно спокійна і прозора.

Рибки, мох на дні - все видно ідеально.

Плитвицкие озера в Хорватії

Відображення листя у воді створює нереальні картини. Навіть звичайні качки виглядають якось казково.

Продовжуємо дивуватися незвичайному кольору води. У різних озерах - абсолютно різні відтінки. Але найближче вони, все-таки, до зеленого кольору, а не до синього.

Іноді зупиняємося, щоб вмитися і попити чистої водички. Вона досить тепленька (близько +18).

Поступово наближаємося до наступного пункту нашого маршруту: пристані. Народу тут зустрічається більше. У цьому місці вже перетинаються менш тривалі, ніж наш, маршрути.

Тепер нам доведеться пропливти на електрокатере (від пристані P2 до P3) мимо цього чудового зеленого острова, який розташовується в середині озера.

Плитвицкие озера в Хорватії

На пристані жваво. Але не тільки через людей. Тут «пасеться» місцева живність. рибки і качки. Вони швидко реагують на всіх наближаються людей в надії отримати щось їстівне. Навіть риби чуйно реагують на людський голос: підпливають до берега і «просять» їжу, заглядаючи в очі.

Перетинаємо озеро на майже безшумному катері. Біля пристані P3 нас радісно зустрічає нова партія качок і ... рибок. П'ємо какао зі струдель в місцевому кафе. Трохи відпочиваємо і знову в дорогу.

Краси менше не стає: нові водоспади, нові пороги, нові каскади.

Плитвицкие озера в Хорватії

А деякі навіть вінчає веселка!

Ось тільки тепер стає тісно на вузьких доріжках від напливу туристів. Організовані групи біжать за своїми гідами щільними рядами по 3 людини (і це по дерев'яному настилу шириною 1 метр). При цьому, не знижуючи швидкості, отетеріли очима дивляться навколо, а не туди, де йдуть назустріч їм такі ж люди. Обійти їх неможливо. Кілька разів нас мало не зіштовхують у воду.

Вже стає спекотніше (час до обіду), а стежки, в основному, пролягають по сонячним місцям. Дуже сильно відрізняються враження від ранкової прогулянки, коли ми були, практично, одні і сприймали все навколо як чарівну казку. І ось тепер штовханина, гамір людей. Добре, що водоспади не дають довго відволікатися на всю цю метушню. Вони своїм шумом і красою постійно перемикають на себе нашу увагу.

Плитвицкие озера в Хорватії

Доходимо до найбільшого водоспаду. Його висота 78 метрів. Але це ж тільки вершина каскаду. Внизу ярусами розташовуються інші водоспади. Вони не такі величезні і потужні.

Але все разом утворюють фантастичну картину! Шкода, що фотоапарат майже зовсім не відображає красу і велич цього природного дива. А вже шум гігантського водоспаду - і поготів.

Дуже хочеться закарбувати цю мить, ну і себе в ньому.

Плитвицкие озера в Хорватії

І ось він, починається наш великий підйом в гору. Жарко, організми «отруєні» киснем і враженнями після багатогодинної прогулянки. Цей підйом дається з великими труднощами. Сили надають тільки приголомшливі види, які відкриваються з цієї висоти!

Осилив підйом в гору, доходимо до станції паровоза St1. Хоча чому паровоз? Це ж електровоз! Доїжджаємо на ньому до St2. Дуже хочеться купатися! Ну чому тут такі заборони?

Ще півгодини (знову в гору) пасемо до парковки. Час 13.30. Що ж, витративши обіцяні 6 годин, ми чесно пройшли весь свій маршрут від початку до кінця.

Потім вже, після деякого часу, виникла думка, що треба було доїхати знову на паровозику до найдальшої станції, де найменше народу. А там тихесенько десь зануритися. Може бути, в наступний раз так і зробимо. Але в цей раз розпалені і втомлені ми вирушаємо додому. Попереду нас ще чекає довга дорога. Адже наш готель знаходиться на півострові Істрія, і до нього майже 300 км.

Плитвицкие озера в Хорватії

Отже, 13.40 вирушаємо в дорогу назад. Їдемо на Карловац (Karlovac), далі плануємо вирулити на платну автомагістраль до Рієки (Rijeka), ну а там вже знайомий шлях до готелю.

Дорога вузька, сильно виляє між пагорбами, швидкість виходить зовсім невелика. Пейзажі навколо, звичайно, красиві, але втома і внутрішній жар дуже відволікають. На дорозі зосередитися виходить з працею. Вирішуємо, що треба шукати водойму. щоб скупатися.

Якраз проїжджаємо містечко Слюни (Slunj). Судячи по карті, крізь нього протікає річка Korana. Дуже раді вказівниками, на яких зображені водоспади.

Звертаємо в їх сторону, під'їжджаємо до якогось чергового заповіднику. Вхід платний, але територія невелика. Той, хто зустрічає хлопець каже, що купатися не можна, так як вода дуже холодна. Я йому заперечую, що нам будь-яка підійде. Але тут Юля щось починає бурчати, що знову ці водоспади, купатися тут некомфортно, пора їхати додому. Доводиться прислухатися до голосу совісті.

Хлопець пояснює, що є хороше місце для купання трохи далі, за 2-м мостом через річку.

Їдемо далі. Проїжджаємо міст. Він виявляється якимось здвоєним. Незрозуміло, як це вважається: один ми проїхали або два. Бачимо спуск до річки, але з'їзду не знаходимо. Вирішуємо, що це був перший міст. Їдемо далі. Другого все немає і немає. Через 10 кілометрів розуміємо, що вже годі шукати. Проїхали ...

Дорога тягнеться дуже повільно. Наступний водойму (річка) є біля самого Карловац. Доїжджаємо до неї, звертаємо біля мосту. На березі відпочиває місцева молодь. Досліджуємо берега, спуски всюди дуже погані (навіть у взутті). А трохи нижче за течією знаходимо черговий водоспад: вся річка з метрової висоти з гуркотом витікає далі. Якось небезпечно тут, та до того ж, комарі ... Тут вже я виступаю проти.

Попереду нас чекає траса, а це справа відповідальна, потрібен серйозний настрій. Для різноманітності загортаємо в гіпермаркет. Я з'їдаю морозиво, вивчаємо прилавки, купуємо пляшку з водою. 15 хвилин в дуже прохолодному приміщенні допомагають організму повністю охолонути і навіть трохи замерзнути. Ну тепер я знову готова рулити.

16.10 - 17.00 виїхали на трасу Karlovac-Rijeka (проїхали по ній 107 км).

Підсумок дня 302 км.

Наш кругової з-х денний маршрут по Хорватії успішно завершено! Стільки різних красот встигли подивитися, починаючи від несподіваного острова Крка. продовжуючи чудовими водоспадами в національному парку Крка і закінчуючи перлиною ЮНЕСКО: заповідником Плитвицкие озера. А скільки міст і сіл відвідали, зі скількома людьми познайомилися ...

Але наше перебування в чудово Хорватії ще не закінчилося. Завтра ми плануємо з'їздити ще в одне дивовижне місце.