Похід на гору асбестно, похід в гори

Учасники походу в кінці дня виїхали з міста Краснодар і прибутку в п.Мостовской до 24ч.00мін. Перевантаживши речі в уаз «Буханець» ми одразу вирушили в дорогу. Проїхавши станицю Баговська і селище Вузловий, згорнули на грунтову дорогу і до 02ч.00мін. прибутку в долину річки Тхач де і заночували.

В долині річки Тхач ніщо не нагадувало про зиму, всюди цвіли проліски, на світанку безліч птахів весело і жваво щебетали і розбудили нас. Прокинувшись ми швидко зібралися і почали похід. Ми приблизно за годину піднялися до пам'ятника на хребті Бабук, звідки добре видно Чортові Ворота.

І гора великий Тхач.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Підійшовши до перемички між хребтом Бабук і горою асбестно ми виявили сліди тільки що зійшла грунтовій лавини на північному схилі.

Але наш шлях на гору асбестно пролягав по гребеню на якому не було снігу. Підйом на гору асбестно забрав у нас всі сили. На підйомі перед вершиною здався красень Великий Тхач.

Піднявшись на вершину гори асбестно нам відкрилися дивовижні види на всі боки. Не було вітру, по літньому тепло. Ми вирішили не влаштовувати забіги і в 14час.00мін. розбили табір на вершині. Втомлені ми приступили до обіду, пили чай і розглядали навколишні гори. Група на тлі перевалу Чортові Ворота.

Все той же Великий Тхач.

А ось фотографія східного схилу хребта Агіге з гори Гола або «Златогора» зроблена за три дні до походу.

А ось за хребтом Агіге видно плато Скирда і позаду хребет Дженту на якому розташована гора Дженту, на яку ми ходили в минулий раз.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Тим часом день добігав кінця, ми розглядали шлях по якому піднімалися на гору асбестно.

Милувалися на гору Джуга всю вкриту снігом.

Шкода що фораппаратом не можна передати всієї величі гір і скель, які видно в живу з гори асбестно.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Барвистого заходу як токового не було, через спеку і відсутність вітру в повітрі була незрозуміла серпанок через яку слабо пробивалися сонячні промені. Уже в 20час.00мін. ми лягли спати, але як тільки стемніло відразу піднявся сильний вітер який не давав нам заснути до другої години ночі.

Для цього ми прокинулися о пів на п'яту ранку. Запитайте навіщо? Для того щоб пройти снігові схили якомога раніше. Висуваємося по гребеню гори асбестно в сторону Тхача.

Як завжди на підході до гори Малий Тхач милуємося панорамними видами на гори Західного Кавказу.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Гори Джемарук і Тибга ще зовсім снігові.

Озираємося на вершину гори асбестно на якій ми ночували.

Останні метри проходимо по сухій траві перед горою Малий Тхач і виходимо на північні схили гори.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Починаємо траверсувати північні схили, на яких ще багато снігу, висота якого в середньому вище коліна а місцями по пояс. Всього нам потрібно було пройти по снігу один кілометр, незважаючи на раніше ранок температура повітря була високою, вночі не було заморозків. Злегка підталий сніг абсолютно не тримав і ми дуже сильно провалювалися. У цей момент я пошкодував, що не взяли снігоступи. Щоб не затримуватися зайвий раз на небезпечних схилах. ми бігом метрів по сто перетинали схили до найближчих якорів, гребенів, провалюючись по коліно це зробити було дуже нелегко. Подолання одного кілометра зайняло у нас більше години. Але все таки до восьмої ранку ми прийшли до річки Тхач, де і зупинилися поснідати, так як далі наша топа вже звільнилася від снігу.

Поснідавши ми повільно стали підніматися до підніжжя гори великий Тхач.

На трав'яних пригріті сонцем схилах перед горою розпустилися крокуси, почала зеленіти трава.

Похід на гору асбестно, похід в гори

При підході до гори, ми побачили що потихеньку стали накопичуватися хмари.

Озирнувшись назад зрозуміли що з боку Агіге на нас рухається циклон, який накрив нас легким мрячить дощем.

Тому помилувавшись горою Великий Тхач, не втрачаючи часу, ми швидко вирушили через долину річки Тхач назад до машини.

Похід на гору асбестно, похід в гори

Прокрокував кілька кілометрів, зустрівши велику кількість слідів невеликих ведмедів група повернулася в п. Мостовський до 16час.00мін. Скупавшись в термальних джерелах все задоволені вирушили додому.