Ні з чим незрівнянна радість відкриття світу

Сім місяців і два дні - саме стільки знадобилося двадцятисемирічному Ярославцев Євгену Чаусове, щоб об'їхати півсвіту з одним рюкзаком за спиною. Дев'ятнадцять країн світу залишилися за плечима Євгена: Монголія, Китай, США, Мексика, Гватемала, Сальвадор, Гондурас, Коста-Ріка, Панама, Нікарагуа і багато країн Південної Америки.

Анна Черданцева. Фото Анни Лукін,

Любов до подорожей Євгену, економісту і юристу за освітою, прищепили батьки.

- Перший раз за кордоном я опинився в дев'ять років, всією сім'єю відправилися до Туреччини. А взагалі у нас все великі любителі поїздити по світу. За плечима у мами двадцять три країни, а я вже встиг побити її рекорд, побував в тридцяти чотирьох і не збираюся на цьому зупинятися, - розповідає Євген.

Це перше таке довгу подорож Ярославця.

- Я сказав собі: раз почав - так давай гурток-то зроби. Ви, напевно, здивуєтеся, але ні мандражу, ні страху перед невідомістю і небезпеками, що чекають мене на шляху, не було. Навіть коли наш поїзд рушив і покотив в невідомі дали, в голові була одна думка: «ура! Поїхали! ». Далі слідували десяток кухлів чаю, дюжина банок рибних консервів, пара батонів хліба, два романи Воннегута, одна пляшка коньяку і маса сну, що склали в сумі чотири доби в плацкарті, - посміхаючись, розповідає наш співрозмовник. - Іркутськ зустрів нас (мене і мою приятельку, що склала мені компанію) ранкової прохолодою і різницею в часі о п'ятій годині. Прогулявшись по місцевих вуличках, прийшов до висновку, що це напівсільських місто, навіть в центрі дуже багато дерев'яних будинків, часто по другий поверх пішли в землю, але до того ж, мабуть, все ще кимось населених. Зате дуже порадувала бурятская кухня, особливо смачні штуки з кумедними назвами - пози і бузи. Це щось на зразок великих пельменів з фаршем і рубаним м'ясом відповідно. Їдять це руками, дуже просто, смачно і ситно. Але головне, заради чого варто опинитися на сибірській землі, це, звичайно, Байкал. Одне лише слово «Байкал» у мене завжди породжувало в голові думки про щось неймовірно красивому, недосяжне, далекому і загубленому на просторах нашої неосяжної країни. Наш Іркутський провідник Ілля розповів, що побачити всю красу унікальної природи озера практично нереально. Навіть він, що побував на Байкалі багато разів, за його словами, бачив лише малу частину. Ми вирушили на острів Ольхон, званий також «серцем» Байкалу, там знаходиться Прібайкальскій національний парк, найкраще місце для знайомств з озером. Кажуть, що Байкал «живий», і в лементі вітру можна почути його голос. Острів Ольхон обдувається вітрами з усіх боків, і кожен напрямок вітру має своє ім'я і свій характер. Вночі нам довелося почути голос Байкалу. Причому, судячи з усього, Байкал був незадоволений і вирішив піддати нас випробуванню. Намет від вітру, що дме з усіх боків відразу, згинати майже навпіл і метало в різні боки. Наступний день видався сонячним, теплим і практично безвітряний. Дійшли до чудової бухти, що створює відчуття берега океану, навіть колір води був океанським. Вода тут такої чистоти, що можна пити прямо з озера, власне, я так і робив. Чи не побачити Байкал можна! - впевнено заявив Євген.

- Далі була Монголія. Коли я говорив, що збираюся поїхати в Монголію, все реагували однією фразою: «А що там робити !?» І дійсно, Монголія створює враження дуже невиразною країни, випуски новин обходять її стороною, і припустити, що ж там взагалі відбувається і як живуть люди, вкрай складно. Саме через це природного цікавості я проклав свій кругосвітній шлях через цю країну.

ВМонголію виявилося не так-то просто потрапити. На загальний подив, в цю країну потрібна віза. В Улан-Батор ми приїхали ввечері і відразу вирушили шукати місце для ночівлі. На наступний день ми купили карту і відправилися гуляти по місту. Пересування трохи в стороні від центру виявилося утруднено майже повною відсутністю тротуарів. Мабуть, ходити пішки монголи вважають нижче своєї гідності, позначається історичний кочовий характер народу. Взагалі, мені здалося, що з автомобілями у монголів особливі відносини. Незважаючи на те, що країна дуже бідна, та до того ж бензин коштує близько сорока рублів за літр, такої кількості всіляких величезних «Хаммерів», «Тойот» і «Нісаном» я не бачив ніде. Деякі особливо ощадливі господарі возять з собою щітки і постійно начищають своїх багатолітрових улюбленців до блиску. А як вони водять. Більш відчайдушні, ніж монгольські водії, тільки переходять дорогу монгольські пішоходи, які намагаються перетворити дорогу в лоскоче нерви шоу. Я ніяк не міг вловити суть цього роками виробленого досвіду вправно ухилятися від шалених автомобілів, тому доводилося прилаштовуватися за яким-небудь незворушним монголом, - з посмішкою на обличчі згадує наш співрозмовник.

- Головна площа Улан-Батора вразила своїми значними розмірами і монументальним урядовою будівлею в центрі, біля входу в який по-хазяйськи розташувався на троні Чингісхан. Поспілкувавшись з місцевими жителями (на жахливої ​​суміші російської, англійської та мови жестів), я, на свій подив, дізнався, що в Монголії є на що подивитися. Тут і природні заповідники, і озера, і пустелі, і ще одна величезна статуя Чингісхана недалеко від Улан-Батора. Найбільше враження на присутніх справив розповідь про співочі дюни в пустелі. Сподіваюся, що наступного разу часу буде побільше і вдасться їх відвідати.

Під'їжджаючи на автобусі до китайському кордоні, ми стали свідками розкішного світанку в степу. Темряву поступово розрізало своїми боязкими поглядами визирає з-за абсолютно рівної горизонту сонце, а потім, зібравшись з силами, впевнено прогнало залишки ночі. Місто Ерлянь разюче відрізнявся від Монголії: зелені газони, понатикані то тут, то там пальми і новенькі готелі, які очікують приїзду перших гостей. Купивши квитки на автобус до Пекіна, ми пішли прогулятися по місту. Вирішивши перекусити, зайшли в першу-ліпшу кафешку. Картинки в меню не сильно полегшували розуміння складу того чи іншого блюда, довелося повністю покластися на інтуїцію. Слабо уявляючи собі китайську кухню і розмір порцій, ми вибрали три здавалися найбільш смачними і ситними страви. Перше блюдо виявилося немислимою сумішшю м'яса, сиру, яйця, якихось овочів і ще незрозуміло чого, на смак виявилося їстівним, хоч і досить гострим. Порція була велика навіть для двох. Друге блюдо - риба з шматочками дуже гострого перцю і овочами. Третє було боязно навіть пробувати, на вигляд це була суміш квасолі з шматочками підсмаженої свинячої шкіри. Що це було насправді, напевно знав тільки кухар. З усіх страв китайської кухні найбільше мені сподобалося те, що давно широко відомо, - качка по-пекінськи. Непогані, втім, і смажені восьминоги, яких готують прямо при вас. До речі, восьминоги - це найлегше в пропонованому меню з жуків, скорпіонів, морських зірок, якихось каракатиць, стоніг і тому подібних сумнівних страв. Нам навіть вдалося спробувати змію, але вона виявилася вельми неприємна на смак. Так що китайська кухня у всьому світі - це, скоріше, бренд, дуже далекий від справжніх китайських закусочних.

Перші відчуття в Пекіні були не найприємніші. Втома, погана погода з дощем і велика кількість галдящіх китайців навколо не мали до веселощів. Зате наступні дні подарували багато яскравих вражень. Насамперед пішли гуляти на площу Небесного Спокою, головну площу Пекіна, до слова, що є найбільшою в світі.

Один із днів ми присвятили відвідування Літнього палацу. Чудове місце, величезний парк з озером і каналами, з садами і безліччю цікавих будівель. Це просто казка, яку обов'язково потрібно побачити своїми очима. Насолодитися Літнім палацом в повній мірі заважали натовпу окупували його у вихідний день китайців. На наступний день ми нарешті добралися до головної, на мій погляд, пам'ятки Пекіна - Імператорського палацу. Побудований на самому початку XV століття, палац досі вражає своїми масштабами і пишністю. Це цілий лабіринт залів, кожен з яких має своє особливе шикарне назву, наприклад зал вищої гармонії або зал вічної весни.

Наближався мій день народження. Я готувався до нього, збираючись відзначити його під девізом: «найдовший день народження в світі». План приблизно був такий: почати відзначати опівночі за пекінським часом, гуляти до ранку, потім трохи поспати і продовжити в Пекіні, а ввечері о пів на десяту нас вже буде чекати літак до Лос-Анджелеса. Це дасть ще дванадцять годин святкування в польоті, потім - прибуття в Лос-Анджелес о пів на сьому вечора того ж дня і знову чергове продовження в іншій країні на іншому континенті, але все в той же день!

У місті Ангелів найяскравіші враження - від зустрічі з океаном. Це був прямо як момент істини! Раптом тобі в ніс вдаряє солоний запах, і погляду відкривається безкрая водна гладь, хвилями атакуюча яскравий каліфорнійський пісок. Пройшли повз «Santa Monica Pier», пірс з невеликим парком розваг, одна з місцевих визначних пам'яток, яку, як і багато інших, ви напевно бачили в численних фільмах про Лос-Анджелес. Пляж виявився широченним, уздовж нього простягнулися бігові та велосипедні доріжки. Захотілося скупатися, але вода виявилася несподівано холодної, градусів вісімнадцять. Але мене це не зупинило, і я з розгону кинувся в воду, - сміється Євген.

- У «Venice Beach» (назва пляжу) мені сподобалося найбільше, ось сюди б я ще з задоволенням повернувся!

Останньою країною в моєму довгому маршруті була Бразилія. Я хотів ще поїхати в Європу, але вже дуже втомився і вирішив взяти тайм-аут, - закінчив свій яскравий розповідь, говорить нам Євген.

- Взагалі, подорожуючи, я прийшов до висновку, що країни можна охарактеризувати за двома елементами: мови і національної кухні. Ось в китайській мові за межею розуміння залишаються не тільки ієрогліфи, але й саме вимова слів. Лаються вони або щось хвалять, розповідають анекдот або сумну історію, радіють останнім покупкам або скаржаться на життя, людині європейського менталітету зрозуміти це дуже складно. Також і з кухнею: їж дуже дешево, дуже багато, але абсолютно незрозуміло що. Чи то курка, то чи м'ясо, то риба. А в підсумку, по завіреннях офіціанта, це виявляється капуста в клярі. Висновок - будь-яку країну ніколи не зрозуміти до кінця. Просто у них все по-іншому. Я навіть не міг звикнути до їх темпом ходьби по вулицях: то швидше, то повільніше.

Усім читачам «Північного краю» ярославський мандрівник побажав не сидіти на місці, а рухатися вперед.