Пляж Балі - бухта з вулканічною породою і чорним піском

Краса цього дійства в тому, що їдеш туди, куди тобі хочеться, а не куди везе туристичний автобус, а й, звичайно, в можливості зупинки в будь-якому місці, що сподобалося (для нас це було найбільш суттєвим, тому що ми їздили з дітьми - 1, 8 року і 8 років).

Умови прокату автомобіля на Криті

Нашим туроператором був ТезТур, при зустрічі з нами гід запропонував взяти авто у них в компанії, мотивуючи тим, що, нібито, тільки у них повна страховка. Прогулявшись по околицях Сфакакі (саме в цьому селі розташовувався наш готель), ми натрапили на пункт прокату автомобілів - Budget. Поспілкувавшись з російськомовним господарем, ми зрозуміли, що умови прокату нас цілком влаштовують:

1. Вартість прокату за дві доби - 70 євро (ми взяли невеликий автомобіль Фольксваген поло з двигуном 1,3 і механічною коробкою передач);
  2. Разом з автомобілем нам надали навігатор російською мовою і дитяче крісло.
  3. Машину підігнали прямо до готелю в призначений час, і здавати його потрібно було так само - залишити ключі на ресепшені готелю
  4. Страховка автомобіля була повна - якщо щось трапиться і приїхав би представник фірми і залагодив усі питання, на предмет подряпин або пошкоджень після закінчення оренди авто ніхто не перевіряв. Обов'язкова умова при прокаті авто в Греції - здавати авто з такою ж кількістю бензину як і брали (нам дали майже порожній бак).

Поїздка на озеро Курнас

Програма на перший день носила екскурсійний характер - ми збиралися в місто Ханья (130 кілометрів від нашого готелю), по дорозі заїхавши на найбільше прісноводне озеро Курнас.

Програма другого дня - монастирі Аркаді, привели і звичайно куди очі дивляться.

Поснідавши в готелі і отримавши нашого красеня блакитного кольору з двигуном 1,3 літра, ми зібрали необхідні речі + коляску для доньки і вирушили в подорож по визначних пам'ятках острова Крит.

Заправки на Криті

Максимальна швидкість і дорожні знаки

Заправившись на 20 євро, ми виїхали на трасу - максимально дозволена швидкість на Криті - 110 км / год.

Нас це цілком влаштовувало, ми милувалися околицями і насолоджувалися рівною і незавантаженої дорогою. Дорожні знаки такі ж як у нас, тобто все зрозуміло, читаемо і по рідному.

озеро Курнас

Проїхавши близько п'ятдесяти кілометрів, ми добралися до самого великого прісноводного озера на Криті - Курнас. При в'їзді організована парковка, безкоштовна і велика, битися за місце під сонцем не довелося.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

Так виглядає дорога від парковки до озера, з боків якої розташовані магазинчики з сувенірною продукцією та різної дрібницями.

Катання на катамаранах по озеру і черепахи

Як тільки ми дісталися до озера, нам відразу ж запропонували покататися на катамарані до протилежного берега Курнас, де, як обіцяли «продавці» катамаранів, нас чекали місцеві прісноводні черепахи.

Прогулянка на чотиримісному катамарані нам обійшлася в 16 євро, час не обмежений. Нам видали рятувальні жилети. Розмістившись з комфортом і використовуючи тягову силу нашого тата, ми вирушили за прозорою гладі озера назустріч обіцяним черепахам.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

Озеро Курнас з черепахами і золотими рибками

Озеро наічестейшее - видно на кілька метрів в глибину. По озеру плавають качки, а в воді миготіли золоті рибки.

Допливши до протилежного берега Курнас, ніяких черепах, звичайно ж, ми не виявили. Напевно, їх розполохав наш катамаран. Трохи відпочивши, ми поховали назад.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

У водах озера можна розгледіти золотих рибок

Здавши катамаран, ми захотіли скупатися в озері. Це дозволено. І на озерному пляжі є навіть безкоштовні лежаки. І ось, злегка охолодити в водах Курнас, ми вирушили назустріч красуні Ханьї, в старе місто.

По дорозі в Ханью ми побачили бухту неймовірної краси, на вершині якої знаходилося родинний цвинтар. Місце дуже заспокійливо, знаходиться там було приємно, незважаючи на сумний сусідство.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

Красиві види Криту. Гори в серпанку від спеки, спека робить повітря відчутним, не цілком прозорим.

У таких будинках з балконами живуть греки на Криті

Через хвилин сорок, ми нарешті добралися до Ханьї. Місто зустріло нас вузькими вуличками, пробкою, і проблемою припаркуватися. Поблудити по місту, ми залишили машину на підземній парковці, яка обійшлася нам 5,40 євро за три години (оплата при виїзді).

Місто Ханья - це дуже цікаве місце. Таке поєднання пляжного прибережного містечка, ділового центру та екскурсійної зони, яку називають Старою місто.

Погулявши, ми вирушили в Старе місто - основну пам'ятку Ханьи.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

Старе місто з зовнішньої сторони-фортечні мури. Колись ця стіна служила зміцненням і була життєво необхідна жителям міста для відбиття атак нападників.

Вулички Старого міста Ханьї - дуже вузькі, балкони майже стикаються зі стінами сусідніх будинків

Так виглядають звичайні міські будинки на острові

Обід в кафе на Криті

Вдосталь нагулявшись по Старому місту і зголоднівши, ми вирушили на пошуки кафе. Дуже хотілося їсти. Шуканий об'єкт виявився на береговій лінії, і привернув нашу увагу своїм приємним інтер'єром.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

Овочевий салат з місцевим сиром

Обід на чотирьох нам обійшовся в 34 євро, і включав в себе: салат, суп для дітей, баранину для чоловіка і сьомгу для мене. На десерт була кава: капучино і еспрессо.

Кава-капучіно і подарунок від закладу - полуниця і абрикоси

Після приємного обіду ми вирушили за своєю машиною, щоб поїхати назад в готель.

Чи не доїхавши до готелю кілометрів 30, ми виявили на навігаторі точку - Пляж в містечку, або вірніше сказати, в селі Георгіополе (Георгіополіс). Вирішили заїхати.

Пляж виявився дуже чистим. Розташувавшись на одному з шезлонгів (який був платний, але нам дозволили не платити, так як ми перший раз і проїздом), ми роздяглися і вирушили підкорювати моря.

Вдосталь накупавшись, ми вирушили до готелю, час наближався до вечора, і пропустити вечерю (а у нас був Олл інклюзив = все включено) зовсім не хотілося.

Порахувавши з вечора наші витрати на бензин, ми дуже зраділи, що взяли малюка на механіці і з двигуном 1,3. Витрата бензину становив 3-4 літра по трасі.

монастир Аркаді

Поснідавши в готелі, зібравшись, ми вирушили в монастир Аркаді, який знаходився всього в 20 кілометрах від готелю. Дорога на цей раз пролягала не по узбережжю, а вела високо в гори.

Незважаючи на підйом, наш маленький блакитний автомобіль впорався, і весело віз нас назустріч одному з найстаріших монастирів Криту.

Пам'ятки острова Крит на автомобілі

По дорозі до монастиря ми бачили ось таку цікаву круглу піч. Такі вуличні печі поширені на Балканах, в Туреччині, арабських країнах, в Болгарії їх називають Ськара, а як в Греції - поки не знаю.

Час і обставини заснування монастиря Аркаді оповиті таємницею і ніхто не знає навіть приблизної дати появи монастиря.

Деякі вважають, що монастир Аркаді виник в V столітті за часів візантійського імператора Аркадія. Інші впевнені, що монастир був побудований в XIV столітті. До наших днів дійшла легенда створення монастиря. Якийсь чернець Аркадіус, як-то проходячи повз, на вершині одного пагорба побачив блискучий предмет. Піднявшись нагору, він побачив в гілках оливи ікону, оклад якої виблискував в променях сонця. Саме в цьому місці, зазначеному понад, було вирішено будувати монастир. На користь останньої версії свідчить те, що найдавніша напис, знайдений в монастирі, датується саме тим, 14 століттям.

Добравшись до монастиря, ми припаркувалися біля обриву і пішли споглядати прекрасне.

При вході на територію монастиря розташовується меморіал з усипальницею критських героїв-повстанців. У ньому справжні черепа, і розповіді про героїв на грецькому.

Двір монастиря дуже зелене, і там водиться багато кішок, в Греції кішки дуже значимі, їх не можна ображати.

Це внутрішній двір монастиря Аркаді

Кішки монастиря Аркаді

Не буду детально описувати всі кімнатки і експонати монастиря, це все потрібно бачити. Скажу тільки, що на його території працює каплиця, в якій можна помолитися і поставити свічку (свічки безкоштовні і лежать при вході до каплиці).

Коли ми вже виходили з каплиці, нас наздогнав чернець і запитав, сім'я чи ми і наші чи це діти, ми відповіли - ми сім'я і це наші діти. Він нас похвалив і благословив. Було несподівано і приємно.

Побродивши ще трохи по монастирю ми вирушили до готелю на обід, щоб підкріпившись відвідати ще й найбільший монастир - Превели.

монастир Превели

Від нашого готелю до монастиря Превели було близько 40 кілометрів. Дорога пролягала по серпантину, причому місцями дуже вузькому і невідгородженої, чесно зізнатися, іноді було дійсно страшно.

Дуже порадувало, що вздовж дороги організовані місця стоянки, де можна перепочити і пофотографуватися. Сина дуже зацікавили і порадували гірські козли, які у великих кількостях скакали по горах.

Найскладніша частина шляху чекала нас вже на під'їзді до монастиря - вузька і крута дорога, але ми впоралися)))

Це найбезпечніший ділянку дороги

На дорогах у гірській частині Криту треба бути дуже уважним

Залишили машину на парковці і пішли оглядати місцевість. У монастирі Превели, крім самого монастиря, є ще й приватний зоопарк з різними тваринами.

Козулі не померли - вони просто сплять, у них пообідня сієста (Сімера)

Правила відвідування монастиря і ціна

У день нашої поїздки було дуже жарко, близько 32 градусів, і я була в шортах. Якщо Ви купуєте квиток мені видали спідницю, а ось покривати хусткою голову жінкам не потрібно.

Перебувати в монастирі - дуже цікаво цікаво! Там виставлені дорогі старовинні ікони, речі, картини. Вразила ікона Георгія Побідоносця, було дивно побачити нашого героя в чужій країні.

Що купити в монастирі

Місцеві монахи самостійно, за старовинними рецептами і на старовинному обладнанні роблять оливкову олію і продають його всім бажаючим. У монастирі виробляють дуже смачний сосновий мед, ну і, звичайно ж, всю церковну атрибутику (ікони з іменами, книги, в тому числі, і російською мовою, хрестики, браслети). Ціни не найнижчі на острові: масло - 7 євро за 500 мл, мед 3,5 євро за 200 мл, невелика ікона в срібному окладі (15 на 20 см) - 40 євро.

Насолодившись атмосферою спокою і близькості до Бога, ми вирушили на пошуки пригод, які в нашому навігаторі були позначені - пляж Балі.

Пляж Балі на Криті

Від'їхавши, наш навігатор повів нас ще вище в гори, дорога ставало менше асфальтованої, менш широкої і більш небезпечною. До пункту призначення ми так і не доїхали, стало зовсім страшно, коли нам назустріч виїхали чотири джипа, з якими ми не могли роз'їхатися. Сяк-так впоравшись з цим завданням, ми повернули назад. Зате приємного в цій поїздці було те, що ми натрапили на приголомшливе тінисте кафе, в руслі пересихаючої річки (назва ми не запитали).

Перекусивши морозивом (по 3 євро за штуку) і приголомшливим домашнім йогуртом з медом (7 євро за порцію), ми все-таки рушили на пошуки пляжу Балі, тільки по іншій дорозі.

Проїхавши близько 30 кілометрів, ми нарешті добралися до чудового пляжу з чорним піском.

У пізнавальних цілях, обов'язково потрібно відвідати цей пляж. Балі - це дорога курортна зона на Криті, бухта з вулканічною породою і чорний пісок зачаровують, це варто побачити.

Пляж Балі - бухта з вулканічною породою і чорним піском

Накупавшись, ми вирушили в дорогу назад.

Так пройшли два незабутні дні на Криті, в компанії блакитного малюка. Приїхавши в готель, ми залишили ключі від машини на ресепшені. Правда, в баку залишилося бензину більше, ніж було на момент початку оренди машини.

Бюджет поїздки - 70 євро за авто, 40 євро на бензин. Ну і, витрати на їжу та екскурсії.

Інша цікава інформація для туристів про Криті