початок подорожі

Якщо поїдеш в Баянаул на шість днів - набирається повний багажник речей. Якщо на три дні - все одно повний багажник. У цьому впевнені всі туристи.

Ми з моєю подругою Світланою поїхали в Баянаул на рейсовому автобусі від Павлодару (230 км). Ми вирішили, що одного багажника нам мало.
Автобус підвозить безпосередньо до турбази, розташованої в самому мальовничому і легендарному краї, який прагнуть відвідати під час туристичного сезону відпочивальники з різних куточків Казахстану, ближніх країн СНД, і нерідко можна зустріти гостей з Європи (як ми зі Світланою).

початок подорожі

Унікальність цього краю полягає в тому, що він розташований посеред безкраїх степів. Рівнина, степи, жодного деревця, з рослинності - ковила і випалені від сонця трави, і раптом на горизонті, як ніби це міраж, з'являються обриси гір ... Баянаул - це державний національний заповідник зі своєю унікальною екологічною системою - гірничо-лісовий масив, прісні озера і численна рослинність (деякі види рослин занесені до Червоної книги).

Гори висотою близько 400-700 м над рівнем моря, найвища гора Акбет має висоту 1026 м. Гори пластинчасті. Таке враження, що тут була божественна кухня. Хтось напёк коржів, і так вони залишилися лежати один на одному, згодом скам'яніли. Ці платини створюють гори і гірки, за якими на вершину, як по сходинках, легко підніматися навіть дітям, і звідти споглядати відкриваються види з висоти пташиного польоту.

Посмішка Чешіркого кота. Бачили ми ці посмішки. )))

початок подорожі

Зазвичай у вихідні дні приїжджає багато туристів з сім'ями і дітьми, і тоді на житло і транспорт повний аншлаг. А ми приїхали в понеділок і оселилися в будиночку на 4 людини, і цілих три дні були в ньому господинями.

День був сонячний і теплий, і ми відразу ж пішли привітатися з озером Жасибай. Воно лежить в чаші гір. Це озеро дивної краси, прозорою, чистою води. Навколо озера зосереджені місця відпочинку, пансіонати, дитячі табори.

Навпаки, через озеро лежать гори, в обрисах яких вгадується профіль сплячої дівчини. Ці гори в народі так і називаються «Спляча красуня».

Якщо уважно придивитися, то можна трохи нижче розрізнити профіль батира в шоломі. Звичайно, завдяки таким баченням і ходять легенди в цьому місці, і це не спроста, так як кілька століть тому тут відбувалися битви казахів з джунгарами.

Візитною карткою Баянаул служить кам'яна скеля Баба-Яга - величезна голова злий баби. Чи не побувавши у скелі і не сфотографуватися, це все одно, що не побувати в Баянаул. Я пам'ятаю, яке приголомшливе враження на мене справила голова Баби-Яги багато років тому, коли мене мама в перший раз привезла на екскурсію, і я вирішила, що Світі це теж буде дуже цікаво. При наближенні до Бабі-Язі з іншого боку її вид зовсім інший - дівчина в хусточці, поступово вона перетворюється в злий стару.

Баба-яга, «кам'яна голова» Кемпір тас.

Це фото не моє, я її знайшла в інтернеті, щоб показати Бабу-Ягу, так би мовити особою.

Ось ми і вирушили туди самі, пішки, не знаючи точно відстані і маршруту, не підготувавшись до складного походу, з одного пляшкою жасибайской води 1 л.

Дорога була не нудною. Ми, як гірські кози скакали по скелях. Знаходили химерні обриси, фотографували і фотографувалися самі, відчуваючи повну ейфорію від баченого, вдихаючи повітря, від якого трохи паморочилося в голові. Крім того, нам було про що поговорити наодинці, адже ми один одному перші подруги з однорічного віку і разом вчилися в класі, а коли стали дорослі, роз'їхалися хто куди. Зараз Світлана живе в Німеччині.

Після того, як ми вийшли за межі Жасибая, ми побачили гору Булка. Її так назвали тому що, що вона має круглі рівні боки. Але видали з різних сторін, дивлячись на неї можна розглянути лежачого слоника або черепаху. Так ось, ми цю Булку обійшли по дорозі в радіусі 1-3 км під палючим сонцем.

Коли дорога стала йти в інший напрямок від передбачуваного знаходження Баби-Яги, ми стали замислюватися над тим, а чи не повернутися нам на турбазу і як всім нормальним людям замовити екскурсію на автобусі? Ми зробили невеликий привал - прихилившись до симпатичному каменю, і, порадившись, вирішили йти далі в пошуках пригод, так як заблукати, гуляючи навколо Булки неможливо.

початок подорожі

І там, за поворотом, нам відкрилася долина скель, кожна з яких - портрет тварини, людини або якого-небудь предмета.

Хтось скаже, що це мавпа, а це автопортрет Пушкіна А.С.

Сердечко. У ньому відбивається Вселенська любов.

початок подорожі

Ми йшли дорогою, і черговий поворот показував нові картинки. А Баби-Яги все не видно.

Валун. Це теж чиясь голова.

Точка зборки гір

початок подорожі

День став хилитися до ночі, з-за гір поповзли грозові хмари, і ми вирішили повертатися на турбазу прямо по бездоріжжю, щоб скоротити шлях. По дорозі ми забиралися на всі височини і знаходили дивовижні малюнки в скелях. А на одній з вершин вдалині ми побачили голову Баби-Яги. До неї йти було порядком два км, і все-таки ми її побачили!

Вид Баби-яги зі зворотного боку. Теж люте обличчя, але інше.

Так само, з вершини ми побачили дорогу, яка близько обгинала Булку і вирішили піти по ній, адже ці місця хожени вздовж і впоперек.

Біля Булки зі зворотного боку лежать величезні камені, і трохи оголився її хребет. Деякі люди кажуть, що вона обсипалася. Напевно це сталося не за нашого життя. Хоча .... Потрібно порівняти фотографії різних років.

Нарешті, обійшовши Булку з усіх боків, ми вже йшли по стежках, вже не важливо яким, аби це були сліди живої істоти, так як небо стало перетворюватися в одну велику чорну пляму. Замість бінокля ми використовували фотоапарат, фотографуючи і наближаючи зображення, щоб краще розглянути місцевість. У пониззі ми знайшли житловий будиночок і нам вказали правильний напрямок додому, а на трасі вдалося зупинити попутку. Через 10 хвилин ми були на турбазі і вже поставили чай, як почалася гроза.