Сімейне подорож по середній Азії

Маючи такий чудовий автомобіль як Ленд круизер гріх на ньому не подорожувати. Цього літа ми з дружиною вирішили подивитися Середню Азію, до чого тиждень потрібно було викроїти на звичайний овочевий відпочинок на березі водойми, яким стало озеро Іссик-Куль.

Початковий план поїздки у відпустку був такий:

Магнітогорськ - Оренбург - Бейнеу - Муйнак - Бухара - Самарканд - Ташкент - Ош - Казарман - Іссик-Куль - Астана - Магнітогорськ.

Наші з дружиною відпустки не дозволяють так недбало розпоряджатися часом і мною було вирішено перебудувати маршрут по Україні: заїжджати в Узбекистан було вирішено через ПП ім. Карсинбаева. Доїдемо ми до Бухари і чи зможемо повернутися назад, адже в Узбекистані проблеми з ДТ?

Отже відпустки отримані. Машина підготовлена ​​в міру можливостей, але, як виявилося недостатньо ретельно для руху при температурі +40 навколишнього повітря.

Дощ на виїзді з Магнітогорська

Близько 23-00 під'їхали до кордону РФ, де ми були одні і через 20 хвилин я вже оформляв страховку на машину. Коштує вона 350 рублів, що десь у 4 дорожче її реальної вартості, якщо її оформляти скажімо в Хромтау або Актобе. Але ризикувати не хочеться, так як штрафи близько 40000 тенге.

До навігації я поставився досить халатно: зробив копії декількох листів атласу доріг СНД 90-х років 20 століття, закачав на навігатор карти доріг Казахстану. Карти автомобільні Узбекистану, Киргизії для Гармін я не знайшов. З іншого боку маршрут в цілому зрозумілий і я звик до покажчиків в Росії, які на великих магістралях є зазвичай в надлишку.

Але в Казахстані виявилося, що все не так. Покажчики старі або зовсім відсутні. Мужик, який охороняв жінку, котра оформляла страховку сказав приблизно як потрібно їхати, щоб виїхати безпосередньо в Хромтау, без заїзду в Актобе. У першій же селі - Алімбет в магазині відмовилися міняти гроші (рублі на тенге). А без тенге шлях продовжувати неможливо - на заправках беруть тільки тенге. Виручив випадковий покупець, який поміняв мені 5000 рублів за курсом 5,1.

Далі ми поїхали на Батамшу, де нам вказали на з'їзд на грейдер, який повинен вивести до Хромтау. Покажчиків не було ніяких, крім як на розвилці Батамшу -Актобе.

Приблизно в 2-00 (пройдено близько 500 км від будинку) дісталися до Хромтау і вибралися на трасу М32 Західна Європа - Західний Китай, яка була недавно відбудована. Причому при виїзді з міста вперлися відразу в АЗС КазМунайГаз, яка порадував тим, що ДП за талонами, але мандрівникам вони заллють звичайно ДТ, але без чека. Мені чек був не потрібен і ми заправилися до повного бака.

Ціна на ДТ радує - після наших 33 рублів, 115 тенге (23 рубля) дуже добре.

За Карабутак встали на відпочинок в лісосмузі, години на 3. Прокинулися, попили чаю і рушили далі.

У 12-00 були в Аральську, де на місцевому ринку поміняли ще грошей, знову 5000 рублів, але вже по 5,2 тенге / рубль. Знову заправилися до повного бака.

Кілометрів через 20 ми зустріли жолполовцев, які рухалися на зустріч нам, я був на расслабоне і відключив радар-детектор. Дивлюся в дзеркало заднього виду розгорнулися і їдуть за нами. Я зупинився на узбіччі, чекаю. Підходить жолполовец, представляється і каже, що я їхав 150 км / ч. Я розсміявся, вийшов з машини і пішов до командира, з яким провів бесіду розповів про поїздку і відбувся попередженням. Виявляється я їхав 115 км / год (не заперечую), а знак стояв кілька км назад з обмеженням швидкості в 70 км / год на ділянці в 20 км.

Кораблі пустелі. Пасуться, як у нас корови на узбіччях доріг

Потім добралися до Кизилорди.

В черговий раз зупинилися відпочити і я звернув увагу, на те, що під машиною масло. Як показав огляд потекли сальники переднього редуктора і раздатки, з боку переднього кардана. Ось тобі зворотна сторона використання масла 75W90, яке залито було в ці агрегати. Ось Вам і експлуатація при температурі понад 40 градусів. Потіють сальники потрібно було замінити перед поїздкою, тим більше, що вони вже і куплені.

Після Тартокуля з'їхали з М32 і поїхали в бік Шаульдер з метою виїзду до пункту пропуску через кордон. Там ми заплутали і поїхали по дорозі не на Арись, а в бік Коксар, де потрапили на зовсім убитий грейдер, за яким вийшли на дорогу в бік Шардара, в яку в'їхали близько 4-00.

Знайшли нонейм заправку (фірмових не було), на якій заправили 127 літрів ДТ, причому, що в каністру 40 літрів увійшло 44 літра, судячи по лічильнику. На АЗС заправлялася машина, в якій сидів мент. Мені тоді це не сподобалося. Через 1 км нас наздогнала машина жолполовцев, зупинили, перевірили документи і сказали плати, так як транзит через місто заборонений і потрібно їхати через Шимкент. Віддав 7000 тенге, а на виїзді гальмують ще раз, кажуть те ж саме.

Розповіді про вимагання на півдні Казахстану підтвердилися. Можна було не платити, але вночі права качати на дорозі, по якій немає трафіку бажання не було.

Близько 6-00 ми під'їхали до ПП ім. Корсинбаева. Прикордонники сказали, що узбеки не пропускають. Через годину нас запустили, 1000 рублів і речі не довелося тягати на сканер. Ура! Ми покинули Казахстан. Але радіти було рано.